• 0

Hoeveel omzetbelasting betaal ik in Amerika?

Ik ben ondernemer en doe zoeken met Amerika.

Ik ben zelf woonachtig in Nederland, maar word een beetje moe van al het gedoe hier in Nederland wat betreft btw, inkomstenbelasting, evenuele naheffingen en heel die papierwinkel er om heen.

Het is bijna niet te volgen af en toe...

Ik zit er dan ook aan te denken om een bankrekening in Amerika te openen, en het geld daar te laten staan.

- Kan iemand me vertellen hoeveel btw, omzetbelasting en andere heffingen ik als ondernemer moet betalen als ik het in Amerika verdiende geld gewoon op een Amerikaanse rekening laat staan?

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

• 0

Overigens, wanneer je met bedrijven zaken doet in Amerika en het betreffen bedrijven, dan heb je helemaal niet met btw van doen als het goed is, want dan heb je het 0% btw-tarief. Zie daarvoor ook de website van de Belastingdienst.

• 0

Klopt, in Amerika hoef ik als Nederlands gevestigde onderneming geen belasting te betalen.

Ze plukken me hier in NL pas leeg... ;D

Omzetbelasting is een verbruiksbelasting die uiteindelijk betaald wordt door de consument, als er iemand leeg geplukt wordt ben jij het in ieder geval niet.

• 0

Wat ik grappig vind is dat bijna alle grote Amerikaanse ondernemingen hun geld juist in het buitenland laten staan, omdat ze geen belasting willen betalen. Daarom voerde in 2004 Bush een "tax holiday" in waardoor 362 miljard dollar terugkwam in de VS. Dat is overigens weinig in verhouding wat er nog in het buitenland staat.

www.kubus.nl (administratie en belastingen)

• 0

Zeer grote ondernemingen wel inderdaad, elke kleine onderneming wordt anders wel behoorlijk belast.

Ja grappig werkt dat hè? Als je je nek wat verder durft uit te steken als de gemiddelde persoon wordt je daarvoor gestraft, ipv dat je wordt aangemoedigd.

Ondernemers zouden juist moeten worden geprezen voor hun inzet en hun bijdrage aan de economie en welvaart van het desbetreffende land.

(beetje de omgekeerde wereld, maar goed... regeringen zijn nu eenmaal corrupt, dat is geen nieuws)

• 0

Ja grappig werkt dat hè? Als je je nek wat verder durft uit te steken als de gemiddelde persoon wordt je daarvoor gestraft, ipv dat je wordt aangemoedigd.

Ondernemers zouden juist moeten worden geprezen voor hun inzet en hun bijdrage aan de economie en welvaart van het desbetreffende land.

Werknemers zouden ook juist moeten worden geprezen voor hun inzet en hun bijdrage aan de economie en welvaart van het desbetreffende land.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar