Ik heb voor mijn volgende vraag al heel lang nagedacht maar nog geen concrete (klantvriendelijke) oplossing gevonden.
Ik heb een nieuwe hoofddoek ontwikkeld voor moslimvrouwen, die je (in tegenstelling tot wat er nu is) zonder veel gedoe kan omdoen en zonder speldjes. Dit idee is voortgekomen uit marktonderzoek naar de ergernissen die de hoofddoekdragende vrouw ervaart.
Adhv deze analyse heb ik een ontwerp gemaakt die al deze ergernissen weghaalt.
Nu heb ik echter een vraag. Mijn product is in door ontwikkeling nu en ben nu bezig met het verkoop-concept en marketing erachter op te stellen.
Ik loop tegen een probleem aan. Ik wil juist omdat het een innovatief nieuw concept van hoofddoek dragen is de klant het zo makkelijk mogelijk maken tijdens het online koopproces.
Uit onderzoek komt voren dat het afrekenproces zo eenvoudig mogelijk moet zijn en snel, zonder hindernissen. Is ook logisch natuurlijk.
De hoofddoek komt in 3 maten aangezien een one size niet mogelijk is om iedereen te passen. Echter zijn er van de hoofdomtrek geen officiele maten, dus men zal drie keuzes hebben:
1)op de gok bestellen en hopen dat je de goede maat hebt: hier is een probleem voor mij aangezien ik retourneren op mijn kosten wil nemen (klantvriendelijkheid-aspect) wordt het een dure aangelegenheid als men dit doet verzenden, terugzenden, nieuwe opsturen. Tel je dit op bij de verkoopprijs wordt het een te duur product uiteindelijk. Of er wordt geen enkele winst gemaakt.
2)A.d.h.v. een eigen maattabel je keuze maken dit houdt in je hoofdomtrek meten om te weten welke maat je moet hebben: hier ligt een risico, klant wordt tijdens het bestelproces onderbroken en dit is een extra obstakel waarschijnlijk dat je een actie moet ondernemen voordat je je bestelling kan doen.
3) fitting-dagen organiseren, in een winkel de klant de mogelijk geven passen en gelijk kopen: nadeel voor mij, ik wil klein en online beginnen. anders bereik je geen groot publiek vrees ik.
Dus ik zie geen enkele goede klantvriendelijke oplossing. Ik moet out of the box denken maar ik tob er al een tijdje over en vindt geen concrete oplossing. Hebben jullie ideeen hoe ik dit kan oplossen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
CasaNour
CasaNour
Goedendag mede forumleden,
Ik heb voor mijn volgende vraag al heel lang nagedacht maar nog geen concrete (klantvriendelijke) oplossing gevonden.
Ik heb een nieuwe hoofddoek ontwikkeld voor moslimvrouwen, die je (in tegenstelling tot wat er nu is) zonder veel gedoe kan omdoen en zonder speldjes. Dit idee is voortgekomen uit marktonderzoek naar de ergernissen die de hoofddoekdragende vrouw ervaart.
Adhv deze analyse heb ik een ontwerp gemaakt die al deze ergernissen weghaalt.
Nu heb ik echter een vraag. Mijn product is in door ontwikkeling nu en ben nu bezig met het verkoop-concept en marketing erachter op te stellen.
Ik loop tegen een probleem aan. Ik wil juist omdat het een innovatief nieuw concept van hoofddoek dragen is de klant het zo makkelijk mogelijk maken tijdens het online koopproces.
Uit onderzoek komt voren dat het afrekenproces zo eenvoudig mogelijk moet zijn en snel, zonder hindernissen. Is ook logisch natuurlijk.
De hoofddoek komt in 3 maten aangezien een one size niet mogelijk is om iedereen te passen. Echter zijn er van de hoofdomtrek geen officiele maten, dus men zal drie keuzes hebben:
1)op de gok bestellen en hopen dat je de goede maat hebt: hier is een probleem voor mij aangezien ik retourneren op mijn kosten wil nemen (klantvriendelijkheid-aspect) wordt het een dure aangelegenheid als men dit doet verzenden, terugzenden, nieuwe opsturen. Tel je dit op bij de verkoopprijs wordt het een te duur product uiteindelijk. Of er wordt geen enkele winst gemaakt.
2)A.d.h.v. een eigen maattabel je keuze maken dit houdt in je hoofdomtrek meten om te weten welke maat je moet hebben: hier ligt een risico, klant wordt tijdens het bestelproces onderbroken en dit is een extra obstakel waarschijnlijk dat je een actie moet ondernemen voordat je je bestelling kan doen.
3) fitting-dagen organiseren, in een winkel de klant de mogelijk geven passen en gelijk kopen: nadeel voor mij, ik wil klein en online beginnen. anders bereik je geen groot publiek vrees ik.
Dus ik zie geen enkele goede klantvriendelijke oplossing. Ik moet out of the box denken maar ik tob er al een tijdje over en vindt geen concrete oplossing. Hebben jullie ideeen hoe ik dit kan oplossen?
Erg dank alvast voor reacties.
We design hijaabs with your life in mind!
www.casanour.nl
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/48084-dilemma-nieuw-product-verkoop-maatmeting-verticale-hoofdomvang/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
21 antwoorden op deze vraag