Sprout nieuw blad voor ondernemers

Aanbevolen berichten

Hmm, ik vind het artikel over Calimero marketing niet echt geteugen van smaak. Of het kan of niet, weet ik niet. Persoonlijk had ik het zo niet geplaatst, maar dat ter zijde.

 

Ik wil wél even opmerken, dat de traffic op de site (aantal hits) globaal verdubbeld is, sinds onze alliantie met Sprout. En we worden niet bedolven onder onzinvragen, dus wat mij betreft: Hoera!

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Ik denk dat we een maandje moeten wachten.....

 

Lees quote uit Sprout

Ik heb mij (vorige week) geabonneerd op Sprout maar heb nog steeds geen blad ontvangen?

Het kan zijn dat u pas volgende maand het blad ontvang. Mocht u het dan nog steeds niet hebben ontvangen, dan kunt u nogmaals contact met ons opnemen.

 

hmmm... :-\

Egbert Punter

Link naar reactie

LOL dat zou echt heel apart zijn. Zodra de site online is vraag ik een proefnummer aan die ik pas volgende maand ga ontvangen, en wil ik het eerder bekijken moet dat met een apart stukje software.

 

Tja, dat zou een heleboel verklaren ! Bovendien verkort dit de lengte van deze thread aanzienlijk. ;)

 

hahaha idd

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie

Aangezien ik niet denk dat ze bij VNU op het idee gaan komen een proefnummer in een envelop toe te zenden, heb ik na het installeren van de reader (vind het handig stukje software overigens) de digitale proefversie gedownload.

Helaas viel het me heel erg tegen. Ik had er iets meer van verwacht. En de hoeveelheid advertenties in verhouding tot de artikelen (dit vervolgens ook niet zo heel bijzonder zijn) is wel erg veel. Ik begrijp dat een magazine van de advertentie inkomsten afhankelijk is, maar dan is het misschien een idee om geld te vragen voor een abonnement.

 

Net als de anderen vindt ik het artikel over low-cost marketing te gek voor woorden. Gebakken lucht verkopen om je merk beter neer te zetten, hoe komen ze erop. Klanten komen hier snel genoeg achter lijkt mij. Nog erger het stuk om je concurrenten zwart te maken op fora e.d. ik vind dat persoonlijk echt niet kunnen.

 

En ja ik weet dat het nummer 1 is, maar bij een nieuw blad lijkt me dat de eerste indruk het beste is. En in ben er niet van onder de indruk. :-\

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie

Ik heb 'm ook nog steeds niet binnen, en hij zal ook wel niet meer komen denk ik. Ik heb me wel aangemeld voor een abbonement, dus ben erg nieuwsgierig naar no. 2. Het lijkt me ook dat het eerste exemplaar erg belangrijk is om een goede indruk achter te laten, en ik wordt erg nieuwsgierig naar de artikelen die hierboven omschreven staan, maar echter wel op de verkeerde manier nieuwsgierig.

 

Ik wacht rustig op no. 2...

 

Link naar reactie

@Redactie Sprout:

 

 

Waar zijn jullie ineens gebleven? Aan het begin van deze topic waren jullie hier nog wel even kortstondig aanwezig, maar na de veelal negatieve kritieken blijven jullie ineens weg. Waarom vraag ik me af? Hebben jullie soms van VNU een spreek/schrijfverbod gekregen, of zitten jullie nu als bange wezeltjes onder jullie bureau? Géén van beide lijkt me een goede zaak? Als ik VNU nu letterlijk als de (groot)ondernemer achter Sprout beschouw, dan kan ik -helaas- het gedrag van VNU niet echt anders zien dan: autistisch.

 

Waarom zoeken jullie geen dialoog? Dat is hier wel een van de kenmerken: men kan hier gewoon zonder poespas van elkaar leren.

Ik speculeer nu even hardop: jullie hebben vast een één of 't andere gestudeerde miep boven jullie staan, die jullie middels een Powerpoint-presentatie heeft doen geloven dat er ruimte is voor een blad als Sprout en dat het allemaal een appeltje-eitje verhaal zou worden? En nu is het moment daar...en valt het blad niet echt in de smaak. En wat nu? Geloof me of niet, maar in de huidige opzet zal het blad noch de website gaan slagen. Zero chance.

 

En waarom kan ik dat zo stellig beweren? Omdat jullie de lezer, de doelgroep, de klant niet centraal stellen. VNU geeft het blad slechts enkel en alleen maar uit ómdat men winstkansen ziet en niet omdat 'men' de intentie heeft om een mooi blad te maken noch om de lezer te verwennen... En dan heb ik het nog niet eens gehad over de website met een uiterst onvriendelijke routing en de doortrapte 'verborgen' advertenties. De website is een absoluut drama; een gekunsteld gedrocht.

 

Wat te doen? Keep it simple, zou ik zeggen! Wat ik in m'n eerste reactie al aangaf: alle ondernemers die de winnaars zijn van de bekende AD-testen, willen niks meer of minder dan het lekkerste ijsje, haring, koffie, oliebol etc. maken. Géén concessies en héél veel liefde voor het product. Dat is het simpele uitgangspunt en feitelijk de sleutel tot succes.

 

Dat geldt niet voor bladen en websites? Dat geldt ook voor bladen en websites. Ik neem aan dat jullie ten burele van de VNU de nieuwe Quote hebben liggen? Ik kreeg het blad gisteren in de bus en zag daarin het artikel: Overlevers.com. 'Hoe verdien je online je geld. Een rondje langs de burelen van de slimste webondernemers.' Sic!

 

En de moraal van het Quote verhaal: ook in de online business gaat het bij de succesvolste ondernemers vooral om het verdiepen in de klant, gebruikersvriendelijkheid -keep it simple!- en de persoonlijke passie van de ondernemer(s). Laat ik bijv. de oprichter, Jan-Peter Cruiming, van de Nationalevacaturebank.nl -onlangs door VNU voor veel geld aangekocht- eens citeren: 'Achteraf begrijpt Cruiming waarom juist zijn site zo opviel tussen de volgens hem 'ruim vierhonderd concurrenten'. De belangrijkste sites van toen waren opgezet door uitgevers. Die denken in milimeters en niet in matches, waardoor gebruikers vaak niet die vacature vonden die ze zochten. Mijn site werkt wel, omdat ik al mijn kennis van het vak erin heb gestopt.' (Ter zijde: Cruiming is net als ik een eenvoudig denkende Groninger?)

 

En wat mankeert er nu aan Sprout? Sprout is opgezet door een 'uitgever' en niet door een vakman/vrouw met de nodige kennis van de beleving en problematiek van ondernemend Nederland. Dus de onderliggende structuur van Sprout is in beginsel al een recept voor een 'plumpudding' geserveerdt in een spiegel van deceptie. Dus zowel de kille berekeningen en de inzet des redactie ten spijt: in z'n huidige vorm slaat het management van Sprout de plank dus finaal mis.

 

Dat is dus echt jammer. Ik heb de profielen van de voltallige redactie bekeken en zie allemaal koppies van enthousiaste mensen, die allemaal deugen. Maar wat er dus niet deugt, is het domme egocentrische gedrag van het (hogere) VNU management: Sprout is er ten dienste van de adverteerder en vooral aan VNU; VNU heeft klaarblijkelijk volstrekt maling aan de lezer/abonnee. Dat is de vrije keuze van VNU, zonde van het geld en vooral zonde van de inzet van de redactie.

De redactie verdient beter!

 

Bij deze mijn ongevraagde mening.

 

Succes ;)

 

 

Dirk.

 

 

Link naar reactie

@Redactie Sprout:

 

Waar zijn jullie ineens gebleven? Aan het begin van deze topic waren jullie hier nog wel even kortstondig aanwezig, maar na de veelal negatieve kritieken blijven jullie ineens weg.

 

Volgens mij zijn ze verdwaald in de sorteercentra van de TPG.

Ze hebben na deze kritiek natuurlijk alle blaadjes die nog in de DC's lagen terug willen halen.

 

Vandaag wel post, noch immer kein Sprout :P

Link naar reactie

Dat het forum van Higherlevel geïntegreerd wordt in de websites van gerelateerde organisaties vind ik helemaal niets mis mee, tenslotte worden zo steeds meer mensen uit de doelgroep bereikt. En dat dit dan in hun eigen huisstijl gebeurt is ook niet erg, zo lang maar duidelijk is dat het forum breder is dan alleen hun eigen website (of te wel het "merk" Higherlevel moet erbij staan)

 

Voor commerciële partijen is het forum natuurlijk heel interessant aangezien het een groot aantal (potentiële) ondernemers trekt waardoor er direct een naamsbekendheid in een groep gerealiseerd kan worden. Ik vind dat Nils daar wat te gemakkelijk aan voorbij gaat.

 

Ik weet niet of ze er al zijn, maar het kan denk ik geen kwaad om richtlijnen op te stellen voor het integreren van Higherlevel in websites van commerciële partijen. Want een door de overheid gesubsidieerd project mag nooit individuele commerciële partijen bevoordelen lijkt me. Ik bedoel hiermee te zeggen dat een situatie vermeden moet worden dat de ene commerciële partij het forum wel kan integreren en een partnership aangaat, terwijl een andere partij dat niet mag.

 

Een ander punt waar voor gewaakt moet worden is dat commerciële partijen een invloed krijgen op de ontwikkeling van Higherlevel. HL moet niet afhankelijk worden van dit soort partijen.

 

Of Sprout specifiek voor mij interessant is ga ik snel genoeg zien, want ik hem me ook geabonneerd op het blad.

 

Quote van Nils

Ik wil wél even opmerken, dat de traffic op de site (aantal hits) globaal verdubbeld is, sinds onze alliantie met Sprout. En we worden niet bedolven onder onzinvragen, dus wat mij betreft: Hoera!

Je gaat me toch niet vertellen dat dit komt door Sprout? Is de herkomst van dat verkeer allemaal afkomstig van sprout.nl?

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Want een door de overheid gesubsidieerd project mag nooit individuele commerciële partijen bevoordelen lijkt me.

Gebeurd ook niet. Iedereen, mits relevant en met nagenoeg dezelfde doelgroep, mag en kan partner worden van HL (zowel publiek als privaat). Er wordt hierin geen onderscheid gemaakt en ook geen unanimiteit aangeboden.

 

Een ander punt waar voor gewaakt moet worden is dat commerciële partijen een invloed krijgen op de ontwikkeling van Higherlevel. HL moet niet afhankelijk worden van dit soort partijen.

Ik zie niet in hoe HL afhankelijk kan worden van deze partijen. Ik denk dat die uitdaging er ook helemaal niet ligt. HL is en blijft een onafhankelijk medium voor en door ondernemers. Dit bewaken we al 3 jaar.

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

@Redactie Sprout:

Waar zijn jullie ineens gebleven? Aan het begin van deze topic waren jullie hier nog wel even kortstondig aanwezig, maar na de veelal negatieve kritieken blijven jullie ineens weg. Waarom vraag ik me af? Hebben jullie soms van VNU een spreek/schrijfverbod gekregen, of zitten jullie nu als bange wezeltjes onder jullie bureau? Géén van beide lijkt me een goede zaak? Als ik VNU nu letterlijk als de (groot)ondernemer achter Sprout beschouw, dan kan ik -helaas- het gedrag van VNU niet echt anders zien dan: autistisch.

 

Beste Dirk,

Als onafhankelijke redactie hebben we weinig goesting ons te mengen in een totaal ontspoorde discussie. Van onder ons bureau groeten we u hartelijk.

vriendelijke groet en wellicht tot morgen,

Rutger Betlem

redactie Sprout

 

PS. op pagina 6 van deze topic staan nog reacties vanuit de redactie

Link naar reactie
Als onafhankelijke redactie hebben we weinig goesting ons te mengen in een totaal ontspoorde discussie. Van onder ons bureau groeten we u hartelijk.

vriendelijke groet en wellicht tot morgen,

 

Uhm, het lijkt me het beste om dan maar niet te reageren, gevaar op flame. Ik vond de discussie niet zozeer ontspoord. Het ging over de integratie van het HL forum in Sprout én een samenwerkingsverband waarbij HL aandacht besteed aan de artikelen van Sprout.

 

Nu wil het zo dat HL-leden aandacht schenken aan de artikelen van Sprout komende uit de eerste versie waarbij de meningen niet al te positief zijn en dan is de discussie plotseling ontspoord?

 

Tuurlijk de reactie van Dirk was heel hard en suggestief aangezien hij niet op de hoogte is van de wijze waarop er aan dit blad wordt gewerkt, maar het is een mening.

 

HL = HL-leden en dat is een diversiteit aan meningen. Misschien zien we hier wel het probleem met partnerships. Leden vragen zich af of ze zich als HL-Lid kunnen identificeren met de partner. Of dat juist en noodzakelijk is, weet ik niet, maar het gebeurt wel. Een community laat zich niet zo strak sturen.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie

Nu wil het zo dat HL-leden aandacht schenken aan de artikelen van Sprout komende uit de eerste versie waarbij de meningen niet al te positief zijn en dan is de discussie plotseling ontspoord?

 

Een community sturen is het laatste dat we willen. Wat ik ook wil voorkomen is dat we als redactie reageren op ieder stukje kritiek. We zijn zeer betrokken en begaan met Sprout. Dat er ondernemers zijn die niet ziten te wachten op deze titel, so be it. We lezen een deel van de reacties en trekken onze eigen koers. Een blad opzetten is net ondernemen. Eigenwijs een eigen plan trekken is meestal het beste.

vriendelijke groet,

Rutger Betlem

redactie Sprout

Link naar reactie

Ik vond de discussie niet zozeer ontspoord. Het ging over de integratie van het HL forum in Sprout én een samenwerkingsverband waarbij HL aandacht besteed aan de artikelen van Sprout.

 

In deze discussie zitten een aantal onwaarheden, die er wel degelijk voor zorgen dat de discussie ontspoort: Sprout heeft geen invloed op HL - we hoeven geen aandacht aan hun artikelen te besteden als we dat niet willen- maar wil vanaf haar website graag aansluiten op HL. Dit omdat versnippering - hier een relatief succesvol ondernemersforum, daar een forumpje, daarginds nog een forum - nu eenvoudig voorkomen kan worden. Hoe meer experts, leden, kennis, ideeën en ervaring, hoe beter toch? Sprout brengt haar eigen website bij een hele nieuwe groep mensen onder de aandacht, en HL profiteert daarvan omdat we piggyback in de navigatie mee mogen met Sprout. Lijkt me heel gezond.

 

Sprout geniet geen voorkeurspositie. Zoals Mikky al aangeeft, aan exclusiviteit doen we niet. En zoals ik al aangaf: zelfs concurrenten van elkaar, VNU (met Sprout) en Reed Elsevier (met Zibb), hebben beide HL als forum. Mooier kan toch niet?

 

Voor de duidelijkheid: ook journalisten van Carp zijn hier onder eigen naam actief. Onlangs stond er een artikel in Carp waarvoor via HL mensen benaderd zijn. Ook start deze betreffende journalist regelmatig discussies, als voorbereiding op te schrijven artikelen. Verder zijn er nog journalisten van andere magazines actief, al dan niet anoniem.

 

Tot zover de belangrijkste onduidelijkheden. Ik ben vroeger betrokken geweest bij sessies rondom het blad NeXt (Reed Elsevier), een soort van Nederlandse versie van Fast Company maar dan een stukje zweveriger. Dat blad is helaas ter ziele, dus ik verwelkom elk blad dat in die richting probeert te werken (net als bijvoorbeeld Emerce dat doet - op haar manier).

 

Kritiek leveren is prima, daar zal niemand het oneens mee zijn. Inhoudelijke kritiek kan een formule alleen maar beter maken, en zal dus ook vanuit de redactie van Sprout zeker gewenst zijn. Bij een artikel als Calimeromarketing (waarom niet verwezen naar de schrijfster van het gelijknamige boek, waarom dat laatste punt erin?) heb ik ook mijn bedenkingen, en kritiek daarop is erg goed. Ik hoop dat Sprout het meeneemt. Maar het is slechts één artikel van een groter aantal, in editie 1 van jaargang 1, dus zo onvergeeflijk is dat toch niet? Zoals de kritiek nu hier losgebarsten is, lijkt me vrij overtrokken.

Link naar reactie

Wat moet ik daar over melden. Dat ik de inhoud steun? Dat doe ik. Dat Karin Romme niet genoemd wordt? tja... Romme is niet de enige die zich bezighoudt met deze vorm van marketing. En dat tip zeven te ver gaat.... de ironie druipt er van af. Dit is mijn persoonlijke mening....ik ga verder niet op de stoel van een andere redacteur zitten.

 

Met vriendelijke groet,

Rutger Betlem

redactie Sprout

Link naar reactie

Wat moet ik daar over melden. Dat ik de inhoud steun? Dat doe ik. Dat Karin Romme niet genoemd wordt? tja... Romme is niet de enige die zich bezighoudt met deze vorm van marketing. En dat tip zeven te ver gaat.... de ironie druipt er van af. Dit is mijn persoonlijke mening....ik ga verder niet op de stoel van een andere redacteur zitten.

 

Met vriendelijke groet,

Rutger Betlem

redactie Sprout

 

Beste Rutger,

toch lijkt het me juist boeiend en gewenst dat je wél een reactie namens de redactie geeft. het is je wellicht opgevallen dat met name het stuk over calimeromarketing ondermaats wordt beoordeeld op dit forum.

 

ik vindt het van slechte smaak getuigen als je een onderwerp schrijft met dezelfde titel als een boek van een van de (zeer gerespecteerde) forumleden en dat dan niet eens vermeld.

 

we kunnen van smaak verschillen, dat respecteer ik.

 

kortom, ik hoop op een inhoudelijke reactie van de redactie.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
In deze discussie zitten een aantal onwaarheden, die er wel degelijk voor zorgen dat de discussie ontspoort: Sprout heeft geen invloed op HL - we hoeven geen aandacht aan hun artikelen te besteden als we dat niet willen- maar wil vanaf haar website graag aansluiten op HL. ...........en HL profiteert daarvan omdat we piggyback in de navigatie mee mogen met Sprout. Lijkt me heel gezond.

 

Sprout geniet geen voorkeurspositie. Zoals Mikky al aangeeft, aan exclusiviteit doen we niet. En zoals ik al aangaf: zelfs concurrenten van elkaar, VNU (met Sprout) en Reed Elsevier (met Zibb), hebben beide HL als forum. Mooier kan toch niet?

 

Dat onderschrijf (onderschreef) ik ook, ik zie de voordelen er ook van in, net zoals zo velen die hier reageren. Eigenlijk heb ik alleen van Victor gezien dat hij er nog niet de voordelen van inziet en Merkava heeft in het begin wat kritische vragen gesteld. Ik heb die onwaarheden waarover jij spreekt dan ook niet gezien.

 

Zoals de kritiek nu hier losgebarsten is, lijkt me vrij overtrokken.
Ik denk dat de reactie op de kritiek die hier geplaatst overtrokken is eerlijk gezegd. Er zijn slechts een paar mensen die kritiek op de artikelen hebben gehad en DeDirk kiest ervoor om dit nogal hard te plaatsen. Ik vind dat geen kritiek die losgebarsten is.

 

Er zijn 2 dingen waar door meer mensen op gereageerd werd;

1. de bezorging die niet vlekkeloos verliep

2. het artikel over calimero marketing

 

Ik vind dat er op punt 1 een beetje kinderachtig wordt ingegaan, door elke dag een post te plaatsen dat het blad nog niet ontvangen is. Dat vervuild het topic onnodig en geeft een verkleurd beeld.

 

Het artikel over Calimero marketing bevat een tip dat bij veel mensen in het verkeerde keelschat is geschoten. Rutger geeft aan dat dit ironisch bedoeld was. Ik kan dat niet beoordelen want ik heb het stuk niet gelezen, doet er ook niet toe want het is iets waarover gesproken kan en mag worden in dit topic lijkt me.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie

Ik heb die onwaarheden waarover jij spreekt dan ook niet gezien.

 

Ik refereer aan bijvoorbeeld een uitspraak als

 

Want een door de overheid gesubsidieerd project mag nooit individuele commerciële partijen bevoordelen lijkt me.(...) dat de ene commerciële partij het forum wel kan integreren en een partnership aangaat, terwijl een andere partij dat niet mag.

 

Zoals je het hierboven schrijft, zeg je dat (enkele) commerciële partijen bevoordeeld worden. Dat is zeker niet het geval.

 

En nogmaals, op HL mag alle kritiek gegeven worden die men kwijt wil. Waar je vandaan haalt dat dat niet zou mogen weet ik ook niet :)

Link naar reactie
toch lijkt het me juist boeiend en gewenst dat je wél een reactie namens de redactie geeft.

 

De redactie van Sprout hoeft zich hier net zo min te verantwoorden als die van Bizz, Zibb, Elsevier of de Volkskrant. En de beheerders van dit forum hoeven zich niet te verantwoorden bij de uitgever van Sprout. Vergeet bovendien niet: dit hier is een digitale stamtafel van een man of tien (okay: twintig) die hun mening delen. Geen tribunaal.

 

Wat Calimeromarketing betreft. Er zijn natuurlijk heel veel mensen die over marketing van kleine bedrijven geschreven hebben. Romme is daar eentje van. Of ze de eerste is die daar de naam van Calimero voor gebruikt, weet ik niet. Misschien dat de auteur van het betreffende artikel geïnspireerd was en haar niet durfde bellen. Misschien dat de eindredacteur die term heeft toegevoegd, simpelweg omdat die in zijn geheugen is blijven plakken. En misschien is er kinnesinne tussen Romme en Sprout. Zij was enkele jaren geleden uitgever van een blad voor starters (YIB) dat een beetje op Sprout lijkt. Kan allemaal.

 

Neemt niet weg dat het 'een beetje dom' is om die term zomaar te gebruiken. Maar om daar nou zo'n stampij over te maken. HigherLevel gedraagt zich als een digitale lynchmob, en daar heeft niemand wat aan. Zeker niet de ondernemers die via Sprout hier langskomen. Zo blijven we zeker een Calimeroforum.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 204 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.