Met mijn bedrijf verkoop ik units voor in de tuin. Het gebruik als kantoor is zeer voor de hand liggend en ook een belangrijke bron van onze potentiële klanten. Onze kleinste unit, de inDlu 10 is 10m2 groot en daar past natuurlijk eigenlijk geen toilet in. Ik denk dat je de unit als kantoor in de tuin toch af kan trekken, maar ik twijfel.
Over een blokhut die geen toilet heeft maar toch aftrekbaar is omdat deze verplaatsbaar is en dus altijd aan de derden verkocht of verhuurd kan worden.
Als ik dat goed begrijp, en ik maak mijn kleinste unit op een stalen frame, waardoor deze hijsbaar is en dus na gebruik doorverkocht of verhuurd kan worden, dan voldoe je toch aan de eisen die de belastingdienst stelt? Ik denk dat het kan. Maar ben heel benieuwd naar jullie visie op dit verhaal.
Bij voorbaat grote dank.
Op zoek naar een kantoor in de tuin? Een atelier of hobbyruimte? www.indlu.nl
Maar ook voor mantelzorgwoningen en mantelzorgunits. inDlu maakt mooie inspirerende lichte ruimtes.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
inDlu
inDlu
Hallo allemaal,
Met mijn bedrijf verkoop ik units voor in de tuin. Het gebruik als kantoor is zeer voor de hand liggend en ook een belangrijke bron van onze potentiële klanten. Onze kleinste unit, de inDlu 10 is 10m2 groot en daar past natuurlijk eigenlijk geen toilet in. Ik denk dat je de unit als kantoor in de tuin toch af kan trekken, maar ik twijfel.
Immers de unit moet aan derden verhuurbaar zijn. Daar komt ook de eisen van de belastingdienst vandaan. Een eigen opgang en een toilet. Maar ik las juist hier https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=49;action=display;threadid=49153;start=msg464788#msg464788
Over een blokhut die geen toilet heeft maar toch aftrekbaar is omdat deze verplaatsbaar is en dus altijd aan de derden verkocht of verhuurd kan worden.
Als ik dat goed begrijp, en ik maak mijn kleinste unit op een stalen frame, waardoor deze hijsbaar is en dus na gebruik doorverkocht of verhuurd kan worden, dan voldoe je toch aan de eisen die de belastingdienst stelt? Ik denk dat het kan. Maar ben heel benieuwd naar jullie visie op dit verhaal.
Bij voorbaat grote dank.
Op zoek naar een kantoor in de tuin? Een atelier of hobbyruimte? www.indlu.nl
Maar ook voor mantelzorgwoningen en mantelzorgunits. inDlu maakt mooie inspirerende lichte ruimtes.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/48943-kantoor-in-de-tuin-aftrekbaar-zonder-sanitaire-voorzieningen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
15 antwoorden op deze vraag