• 0

hoeveel procent van de ondernemers zou een website hebben?

Naar het schijnt zijn er meer dan een miljoen nl domeinen.

ongeveer het zelfde aantal als kvk inschrijvingen. Je zou dus kunnen verwachten dat een groot gedeelte van de ondernemers een site heeft.

 

Maar toch, als je dan steeksproefgewijs gaat controleren bij de wat kleinere bedrijven die hier toch baat bij zouden hebben, dan is er gewoon geen site. Zou de markt dan toch nog niet zo verzadigd zijn als ik eerst dacht?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik denk dat vooral oudere ondernemers met een eenmanszaak geen websites hebben. Maar aan de andere kant was ik gisteren aan het zoeken naar adressen van zorgverzekeraars en toen bleek dat ook die nog niet allemaal een website hebben....

Ik denk dat er zeker nog markt is, alleen is die ruimte in de markt moeilijker te overtuigen van het nut van een website.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk niet dat het aantal domeinnamen er iets over zegt, er zijn de nodige bedrijven met diverse websites en nog meer domeinnamen... ik zal zelf een kleine 10 .nl domains hebben, en ik ben bepaald geen verzamelaar ;) Verder zijn er talloze prive-personen met .nl domains voor allerlei toepassingen, het zou me niet verbazen als dat inmiddels de helft van de domains waren.

 

Aan de andere kant staat het aantal kvk inschrijvingen ook niet gelijk aan het aantal bedrijven dat de markt wil betreden - een werkmaatschappij, fonds en holding maakt 3 bv's voor maximaal 1 bedrijf dat naar buiten wil treden.

 

Naar mijn idee heeft de meerderheid van de bedrijven die de markt opzoeken wel een website, maar blijft er toch wel werk in de web-branche omdat ook websites periodiek vervangen of geupgrade worden. Daarnaast komen er voortdurend nieuwe bedrijven bij, voor mij is dat een vrij belangrijke groep klanten.

Link naar reactie
  • 0

Of je moet erg brache specifiek gaan zoeken, en d.m.v. doelgerichte acties de mensen onder ogen brengen dat ze een website nodig hebben.

 

Voor een aantal mensen zal het allicht absoluut geen noodzaak hebben om een website/eigen domain te hebben. Om een voorbeeld te noemen, mijn oom heeft een eigen schildersbedrijf, bestaat al 50jaar, en heeft als reclame uiting alleen maar af en toe iets in een lokaal krantje, een bord langs het voetbal veld, en verder alles mond-op-mond reclame.

 

Hij heeft een eigen domain, alleen daar staat al een jaar niks op. Misschien moet ik hem toch maar is aanschrijven om een website voor hem te bouwen ;)

Link naar reactie
  • 0

Voor een aantal mensen zal het allicht absoluut geen noodzaak hebben om een website/eigen domain te hebben. Om een voorbeeld te noemen, mijn oom

 

(...)

 

Misschien moet ik hem toch maar is aanschrijven om een website voor hem te bouwen ;)

Dat lijkt me niet de manier dan, om hem alsnog een website aan te smeren ;)

 

Ik ben er van overtuigd dat élk bedrijf baat heeft bij aanwezigheid op het internet, máár niet altijd met een eigen website! Zoals de genoemde oom, die zou meer baat hebben bij bijvoorbeeld een pagina die aanhaakt op de lokaal populaire site. Bedenk waar de klant nu écht iets aan heeft. Teveel webdesigners willen een site naar binnen drukken, terwijl er vaak zoveel betere manieren dan een eigen website zijn om een organisatie goed van internet gebruik te laten maken.

Link naar reactie
  • 0

Een paar jaar geleden heeft het internep bedrijf waar ik toen werkte een mailing in de omgeving uitgestuurd.

Daar reageerden veel ondernemers positief op, omdat ze niet precies wisten hoe zij zich op het inetrnet moesten begeven.

Hoewel we aardig internetgeemancipeert , zullen er vast nog wel bedrijven zijn die een handje hulp kunnen gebruiken.

 

Volgens mij zit er wel groei in de hoek van bedrijven waar we er in Nederland veel van hebben, maar waar niet de tijd, de kennis, of de nieuwsberichten voldoende zijn om een site te vullen.

B.v. bakker, slager, fietsenmaker, enz., door centraal de content te regelen en deze ondernemers een eigen site te geven kunnen ze toch uitstralen dat ze hun eigen site hebben zonder er veel moeite voor te hoeven doen.

 

Overigens heb ik ook iets van 6 domeins op mijn naam staan.

Een deel is geparkeerd voor de toekomst, dan kan een ander mij op dat vlak de pas niet afsnijden.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik kan me voostellend dat er wel meer dan een miljoen domeinen in Nederland geregistreerd staan.

 

Vooral kleine zelfstandigen in de bouw, stucadoors, metselaars en andere ZZP'ers hebben geen website. Ik liep er laatst tegen één aan die zelfs geen e-mail had. Ook ik denk dat ieder bedrijf baat heeft bij presentatie op het internet.

 

Ik ken een goede vormgever die ook maar steeds niet aan een site wil. Laatst had hij een grote potentiele klant die hem toch als klein bedrijf een risico vond (backup) en de opdracht ging aan zijn neus voorbij. Het zou mij niets verbazen als de afwezigheid van een (goede) site hier een rol in gespeeld heeft....

 

Heb zelf een stuk of 35 domeinnamen denk ik. Vorige week nog een aantal misspellingen vastgelegd en laten forwarden naar LeaseTrader. Tot mijn verbazing heb ik al een aantal bezoekers via de misspellingen binnen gekregen!

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Om je wat concrete cijfers van het CBS te geven:

 

In 2003 maakte 83 procent van de Nederlandse bedrijven

gebruik van internet. Gemiddeld heeft 58 procent van alle bedrijven in Nederland een website. Zie ook hieronder:

 

Eigenschap van website    % van bedrijven

Verstrekt prijsinformatie via website    26

Eigen pagina voor vaste klanten    9

Electronisch afleveren producten    6

After Sales Service, klantondersteuning    11

Electronische orderontvangst    27

Electronische ontvangst betalingen    2

Procedure voor klachtenafhandeling    5

(Bron: CBS)

 

Daarnaast is het zo, dat 30% van de bedrijven ook de inkoop bij voorkeur afhandelt via internet.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Voor een aantal mensen zal het allicht absoluut geen noodzaak hebben om een website/eigen domain te hebben. Om een voorbeeld te noemen, mijn oom

 

(...)

 

Misschien moet ik hem toch maar is aanschrijven om een website voor hem te bouwen ;)

Dat lijkt me niet de manier dan, om hem alsnog een website aan te smeren ;)

 

Ik ben er van overtuigd dat élk bedrijf baat heeft bij aanwezigheid op het internet, máár niet altijd met een eigen website! Zoals de genoemde oom, die zou meer baat hebben bij bijvoorbeeld een pagina die aanhaakt op de lokaal populaire site. Bedenk waar de klant nu écht iets aan heeft. Teveel webdesigners willen een site naar binnen drukken, terwijl er vaak zoveel betere manieren dan een eigen website zijn om een organisatie goed van internet gebruik te laten maken.

 

Ben ik met je eens, ik denk dat voor de genoemde oom in dit geval het beter zou kunnen zijn om bijvoorbeeld in te spelen op acties die in de direkte (klanten) omgeving geinitieerd worden door verenigingen en bedrijven uit andere branches.

 

Voorbeeld: start van het nieuwe voetbal seizoen: aparte pagina met een voetbal aanbieding. En op het hoofddomain een standaard informatiepagina met het eigen logo, openingstijden, adres etc.

 

Einde van het schooljaar: Fris en fruitig de vakantie in, met een fris geverfd huis.

 

En zo is er wel meer te bedenken.

 

Ook denk ik dat het voor elk bedrijf belangrijk is dat ze te vinden zijn op het Internet. De consument kijkt tegenwoordig steeds vaker eerst op Internet welke leveranciers er zijn, voordat er uberhaupt iets aangekocht word. Indien je niet gevonden word, loop je op deze manier potentieele klanten mis.

Link naar reactie
  • 0

"B.v. bakker, slager, fietsenmaker, enz., door centraal de content te regelen en deze ondernemers een eigen site te geven kunnen ze toch uitstralen dat ze hun eigen site hebben zonder er veel moeite voor te hoeven doen."

 

Met dat idee ben ik in 1999 naar de KvK gegaan om me in te schrijven als Internet Category Services, ik wilde allemaal categorieën op internet maken (portalen) voor diverse doelgroepen. Ik denk dat dat voor een aantal branches nog altijd interessant kan zijn, het probleem is echter dat veel van de partijen die het aanbieden te weinig aan marketing doen waardoor het portaal geen bestaansrecht heeft (de eindgebruiker bezoekt de site eenvoudigweg niet)

 

Nog altijd overigens zal de bakker zeggen dat hij het nu van een website niet inziet en daar ben ik het mee eens. Ik kan me echter wel voorstellen dat het voor de bakker (en andere detaillisten) in de kerstperiode bijvoorbeeld handig zou zijn als mensen hun bestellingen via internet zouden kunnen doorgeven.

 

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

"B.v. bakker, slager, fietsenmaker, enz., door centraal de content te regelen en deze ondernemers een eigen site te geven kunnen ze toch uitstralen dat ze hun eigen site hebben zonder er veel moeite voor te hoeven doen."

 

Met dat idee ben ik in 1999 naar de KvK gegaan om me in te schrijven als Internet Category Services, ik wilde allemaal categorieën op internet maken (portalen) voor diverse doelgroepen. Ik denk dat dat voor een aantal branches nog altijd interessant kan zijn, het probleem is echter dat veel van de partijen die het aanbieden te weinig aan marketing doen waardoor het portaal geen bestaansrecht heeft (de eindgebruiker bezoekt de site eenvoudigweg niet)

 

Nog altijd overigens zal de bakker zeggen dat hij het nu van een website niet inziet en daar ben ik het mee eens. Ik kan me echter wel voorstellen dat het voor de bakker (en andere detaillisten) in de kerstperiode bijvoorbeeld handig zou zijn als mensen hun bestellingen via internet zouden kunnen doorgeven.

 

 

Om even op de bakker en slager terug te komen.

Door een portaal te maken met die de uitstraling heeft alsof het van de bakker op de hoek is, kun je echt wel wat meer.

Je noemde al bestelling met kerst, heel veel mensen reserveren ook brood, of bestellen een bbq pakket.

Hoeveel mensen wordtelen niet dagelijks met de vraag wat eten we nu weer, of hoe moet ik ook al weer dat of dat vlees bereiden.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Nog altijd overigens zal de bakker zeggen dat hij het nu van een website niet inziet en daar ben ik het mee eens.

 

Ook voor een bakker (en alle andere, ook kleine bedrijven) is een website mijnsinziens een must. Al gaat het enkel om deze statische gegevens:

- Adres en telefoonnummer

- e-mail. e-Mailen heeft een lagere drempel dan een brief

- Route & parkeren. Kwam laatst bij een bedrijf dat geen eigen parkeergelegenheid had en de parkeermeters accepteerden enkel de chipknip die mijn nieuwe pasje dus niet heeft...

- Openingstijden en eventuele vakanties

- Achtergrond van de onderneming

- Vragen van klanten

- Aanvraag informatie

- Wat doen ze en wat is het assortiment

- Voorwaarden indien B2B

- KvK en BTW nummer indien van toepassing

- Vacatures (als de markt weer aantrekt zoals in 1998...)

 

Vroeger was een vermelding in de Goudengids of telefoonboek voldoende en het enig mogelijke. Nu kun je echter voor een paar tientjes per jaar al deze nuttige informatie beschikbaar stellen via je eigen website.

 

Een vorm van CMS is vaak niet eens nodig, tenzij eigen nieuws wordt aangeboden. Dan is echter een eenvoudig scriptje voldoende.

 

Praktijk:

Mijn overbuurman heeft een rijschool die bijzonder hoog scoort met het slagingspercentage. Hij zit nu behoorlijk vol, maar een website om potentiële klanten te vinden, zit er niet in.

 

Gezien de recente ontwikkelingen op de rijschoolmarkt (oa. starten met een WW uitkering), denk ik dat hij er, ondanks zijn hoge percentage, flink wat concurrentie krijgt. Een website vindt hij onzin (omdat het nu goed gaat) en de hosting van 50 euro is dus weggegooid geld.

 

Ideeën als online boeken of wijzigen van een les of het sturen van een herinnerings SMS (vergeten lessen worden wel in rekening gebracht, maar hij kan dan toch weer voor een paar minuten naar huis met alle ergenis) vond hij niets.

 

Het is een aardig slimme vent, maar sommige mensen willen gewoon niet. Komt dit bekend voor?

Link naar reactie
  • 0

Een rijschoolhouder is wel even wat anders dan een bakker (mocht je overigens interesse hebben ik heb het domein lerenrijden.nl nog en altijd in voor ideeën).

 

De bakker weet men te vinden, zit op een logische plek en mensen gaan graag langs en kijken dan wat er voor assortiment is. Men leert het kennen. Mensen gaan niet op zoek naar de website van de bakkerij, ik geloof daar gewoonweg helemaal niets van.

 

Het halen van een rijbewijs is een spannende ervaring, waar mensen lang naar uitkijken en zich over willen laten informeren op allerlei manieren. Een website is daarbij een uitstekend middel en veel rijschoolhouders zien dit ook in.

 

Om te zeggen dat het voor de bakker een must is (volledige website), ben ik dan ook niet met je eens.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Om je wat concrete cijfers van het CBS te geven:

 

In 2003 maakte 83 procent van de Nederlandse bedrijven

gebruik van internet. Gemiddeld heeft 58 procent van alle bedrijven in Nederland een website. Zie ook hieronder:

 

Eigenschap van website % van bedrijven

Verstrekt prijsinformatie via website 26

Eigen pagina voor vaste klanten 9

Electronisch afleveren producten 6

After Sales Service, klantondersteuning 11

Electronische orderontvangst 27

Electronische ontvangst betalingen 2

Procedure voor klachtenafhandeling 5

(Bron: CBS)

 

Daarnaast is het zo, dat 30% van de bedrijven ook de inkoop bij voorkeur afhandelt via internet.

 

Voor school heb ik die cijfers nodig..kan alleen nergens vinden in statline - cbs. Graag meer informatie waar ik dit kan vinden op cbs site.

Bedankt alvast.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben er zo eentje die nog geen site heeft ik verkoop zonweringen rolluiken enz

Ook monteer ik deze voor andere bedrijven wat reden dat ik nog geen site heb is denk ik

 

ik heb geen idee wat het zou moeten kosten ontwerp/onderhoud/kosten voor de site zelf ?

zelf heb ik totaal niets in mijn hoofd van wat er dan wel niet op die site zou moeten komen te staan kan me niets inbeelden

 

Je weet gewoon niet wat erbij komt kijken denk ik

k surf zo eens over het internet en dan houd het op dus ben er niet echt bewust mee bezig

 

zou wel een site willen hebben als het niet te veel kost

en misschien in de toekomst zelfs een soort webshop ofzo met zonneschermen

 

maar puntje bij paaltje dan denk ik

 

ow nou dat komt nog wel eens hoor

 

Link naar reactie
  • 0

Waarschijnlijk kun je je website wel vullen met de content van je leveranciers. Ik weet niet bij wie je inkoopt, maar ik kan me voorstellen dat de grotere jongens als Mado, Sunpoint, IDB en voor bedieningen SOMFY en de anderen de informatie die zij hebben graag aan je beschikbaar stellen als je een goede website hebt.

 

Ook naar je klanten is het eenvoudig communiceren dat je informatie op je website hebt staan. Zeker als je zelf geen winkel of showroom hebt kan een professionele site de klant toch een goede indruk van je geven.

 

Het feit dat je zelf zo nu en dan over het internet surft wil niet zeggen dat je klanten er ook zo mee omgaan. Ik zou zelf niet snel iets kopen bij een toko die ik niet ken en die geen website heeft...

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

hmm moet eerlijk zeggen dat het me verbaast

iets niet kopen omdat de zaak geen website heeft

 

Ik kan me anders genoeg situaties voorstellen. Niet voor een broodje van de warme bakker, maar wel als het om een wat complexer en prijziger product of dienst gaat... dan wil ik toch meer weten over het product of het bedrijf achter de dienst.

 

Bij het specifieke geval van een zonnescherm kan ik me voorstellen dat men zich wil orienteren op een aantal bedrijven, en daarbij de informatie op hun websites naast elkaar legt.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Zeker voor een durable product als zonneschermen of de installatie daarvan, lijkt het me zinvol:

- Globale kosten

- Installatie mogelijkheden en onmogelijkheden

- Aanvragen offerte

- Uitvoeringen

- Welke zonneschermen

- FAQ

- ETC

 

Een recent onderzoek van de Nyenrode Business Universiteit wijst uit dat consumenten steeds meer een website raadplegen voordat ze een (grote) aankoop doen. Volgens mij vallen zonneschermen in die categorie. Zeker weet ik het niet. Wij hebben bomen ;D .

 

Webwereld op 2005-02-24:

De onderzoekers constateren dat consumenten een sterke voorkeur hebben voor online informatie. Maar liefst eenderde van de ondervraagden zegt de nieuwe generatie advieswebsites, zoals prijs- en kwaliteitsvergelijkers, de belangrijkste informatiebron te vinden.

Link: http://www.webwereld.nl/nieuws/20877.phtml

 

 

Link naar reactie
  • 0

hmm moet eerlijk zeggen dat het me verbaast

iets niet kopen omdat de zaak geen website heeft

 

Reken maar van wel! Veel mensen (en zeker degene die wat te besteden hebben en niet alleen voor de prijs gaan!) willen geen zaken doen met 'Beun de Haas'. Je zult dus alle middelen die tot je beschikking staan moeten gebruiken om de mensen te overtuigen dat jij dat niet bent. Zeker als je ook geen showroom/winkel hebt.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Ook voor een bakker (en alle andere, ook kleine bedrijven) is een website mijnsinziens een must. Al gaat het enkel om deze statische gegevens:

- Adres en telefoonnummer

 

Adres? Mensen weten al lang waar hun bakker zit. En voor die ene keer in de 50 jaar dat ze hun bakker willen bellen biedt de telefoongids makkelijker uitkomst dan dat ze moeten proberen de domeinnaam van hun bakker te achterhalen.

 

- e-mail. e-Mailen heeft een lagere drempel dan een brief

 

Een brief? Wie schrijft er in godsnaam een brief naar zijn (of een) bakker?

 

- Route & parkeren. Kwam laatst bij een bedrijf dat geen eigen parkeergelegenheid had en de parkeermeters accepteerden enkel de chipknip die mijn nieuwe pasje dus niet heeft...

 

Parkeren is belangrijk als de winkel er toe doet. Bij brood maakt het vrijwel niet uit waar je het koopt en mensen zullen het gewoon kopen waar het op de route ligt. Als het wel uit waar men het koopt (ik heb zelf bv een favoriete bakker) dan is die bakker ontdekt tijdens het boodschappen doen en weet men al lang hoe bereikbaar hij is.

 

- Openingstijden en eventuele vakanties

- Achtergrond van de onderneming

- Vragen van klanten

- Aanvraag informatie

- Wat doen ze en wat is het assortiment

- Voorwaarden indien B2B

- KvK en BTW nummer indien van toepassing

- Vacatures (als de markt weer aantrekt zoals in 1998...)

 

Even serieus hoor. Wie heeft er in vredesnaam behoefte aan het BTW-nummer van zijn bakker of aan zijn achtergrond? En welke bakker gaat zijn vacatures proberen in te vullen op internet, op een site waar misschien 1 bezoeker per week komt? Daarvoor hang je een briefje op je ruit of achter de toonbank zodat dagelijks honderden mensen de oproep zien.

 

Ik vind dat ondernemers, zeker middenstanders, veel te vaak op dit soort non-argumenten een volstrekt zinloze website aangepraat krijgen. Marketinggeld dat ze doorgaans veel en veel effectiever zouden kunnen besteden.

 

Praktijk:

Mijn overbuurman heeft een rijschool die bijzonder hoog scoort met het slagingspercentage.

 

Kijk,. Dat is al wat anders. Het gaat daar om hoge bedragen (zeker voor de betrokkenen) die al snel fors kunnen oplopen als de kwaliteit van de rijschool onvoldoende is.

 

Een website vindt hij onzin (omdat het nu goed gaat) en de hosting van 50 euro is dus weggegooid geld.

 

Ideeën als online boeken of wijzigen van een les of het sturen van een herinnerings SMS (vergeten lessen worden wel in rekening gebracht, maar hij kan dan toch weer voor een paar minuten naar huis met alle ergenis) vond hij niets.

 

Vraag is natuurlijk vooral of het rendabel ontwikkeld kan worden. Iets waar veel kleine ondernemers in alle eerlijkheid "nee" op moeten antwoorden (of te horen zouden moeten krijgen). Zonder een bevriende webdesigner die zoiets tegen een vriendenprijsje kan ontwikkelen, zit je al snel met een forse investering die niet snel rendabel geëxploiteerd kan worden. Dit soort zaken is meer iets dat je als kleine onderneming af kunt nemen bij een ASP-dienstverlener, tegen een bepaald abonnementsgeld per jaar.

 

Een website zelf is voor en rijschoolhouder imho inderdaad onontbeerlijk. Ik vermoed dat een steeds groter deel van de doelgroep een rijschool zoekt via internet.Wel zullen rijschoolgidsen daarin een belangrijke rol spelen - het lijkt me dan vooral van belang om daarin vermeld te staan voordat de aandacht op een eigen website wordt gericht.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Ik heb de exacte cijfers niet bij de hand maar ik heb de afgelopen 4 jaar ongeveer 4000 bedrijven geinventariseerd en ik meen dat iets meer dan 70% inmiddels een site heeft (alles met een domeinnaam en minimaal 1 pagina). Dan zou je denken van .. oeps, weinig markt maar niets is minder waar.

 

Van die 70% is 90% van het allerlaagste niveau en dan bedoel ik niet slecht qua kwaliteit maar qua functionaliteit. Ik maak altijd de indeling naar 3 niveau's (1. informatief, 2. interactief, 3. transactief/rapportage). Juist op niveau 2 en 3 wordt het pas leuk en bewijst zich de toegevoegde waarde van het medium. Helaas moet je dat 'verkopen' en dat valt niet mee (nederlanderse ondernemers zijn te calvinistisch in deze). Maar daar ligt dus de kans.

 

Daarnaast beoordeel ik iedere site op een schaal van 1 tot 5 op de punten: vorm, inhoud, prikkeling, actualiteit en of ze wel of niet vanuit een CMS worden gegenereerd. Eigenlijk moet ik daar ook nog aan toevoegen de technische kwalificaties zoals het broodnodige vullen van de metatags.

 

Daarnaast is een site net als een winkel en die moet je ook elke zoveel jaar restylen (3-7) om interessant te blijven voor de bezoekers.

 

Kansen genoeg dus, maar dan moet je er wel wat voor doen!

 

Have fun, groet, Remo

Amadeos, inspireert ...

 

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Remo Natali

PS: http://www.penprinter.nl

PPS: http://www.3ddirect.nl

Link naar reactie
  • 0

Interessante discussie dit. Bij elke nieuwe klant kijk ik altijd naar wat voor een doel de website moet gaan hebben. Want zelfs een rijschool hoeft niet persé een site te hebben. De plaatselijke bakker ook niet. Je moet je altijd afvragen, waarom dan een website? Waar dient het voor? Een website moet niet een extra kostenpost worden.

Een corporate website is niet meer een digitaal visitekaartje, het is niet meer alleen bedrijfsinformatie. Een website moet informatie bieden, werk uit handen nemen, zorgen interactie met de bezoeker. Duidelijkheid geven naar de klant. Een internet oplossing wordt dan niet meer een extra kostenpost, maar een bron van omzet, of een nieuw marketing instrument dat aan de verdere marketingmix te koppelen is. Dit is tenminste de visie waaruit ik werk.

 

Het begrip digitale visitekaartjes vind ik al vreselijk klinken, met internet is zoveel mogelijk. Het is inmiddels een volwaardig marketing middel geworden. Het is dynamisch, het kan op eenvoudige manier meeveranderen met aanvullende wensen. En in verhouding een goedkoop middel om een grote groep mensen te bereiken.

 

Wat ik ook vaak hoor is 'iedereen heeft al een website, dus moet ik dat toch ook maar es doen'. Ik ben het daar niet mee eens. Je moet zelf een idee hebben met wat je wilt met het internet, je moet er tijd in willen steken. Het bewust willen ontdekken. Het fris en actueel houden. Pas dan kan je denk ik alles halen uit je website. :)

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 71 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.