• 0

GEmeente stelt het gebruik van digipoort verplicht

Een opdrachtgever van ons laat onze facturen betalen door de gemeente.

De gemeente stelt het gebruik van digipoort verplicht.

 

Er zijn 4 manieren om dit te doen:

 

Vanuit een eigen softwarepakket: bekijk de lijst met aangesloten softwareleveranciers.

Ik heb geen software programma die dit ondersteunt

Via een intermediair: bekijk de lijst met aangesloten intermediairs.

Ik heb er een aantal benaderd, maar de im's willen niet een enkele opdracht uitvoeren

Via een eigen aansluiting: bekijk de aansluitstappen.

slechts 10 stappen in 2 fases. Helaas loop ik al vast bij stap 2. Mijn netwerk voldoet niet. Maar na het doorlezen van de volgende stappen, kom ik er achter dat het voor ons nooit rendabel gaat zijn. Dit ivm alle aanschaffingen en trainingen.

Via een factuur- of leveranciersportaal dat beschikbaar is gesteld door een overheid, neem hiervoor contact op met uw klant.

De gemeente in kwestie zegt dat het niet beschikt over een portaal anders dan digipoort.

 

Nu doen we eigenlijk nooit zaken met overheden of gemeentes, omdat deze onze voorwaarden niet acccepteren en alleen werken met eigen voorwaarden. Op de lange termijn gaan we het dus ook zeker niet terug verdienen.

Kan een gemeente dit soort dingen verplichten? Zoja, is er voor ons een eenmalige oplossing of doen we er wijzer aan om deze klus gewoon niet door te laten gaan?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Informeer even bij de andere aannemers hoe zij dit oplossen, misschien kun je hun factureren.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1

Jasper,

 

Ik heb geen idee waar het over gaat, maar zelf gebruik ik (weliswaar voor hele andere dingen, namelijk aangiften) Digipoort enkele honderden keren per jaar of zoiets.

Dus als het om iets simpels gaat, zoals bijvoorbeeld eenmalig (of een paar keer misschien) iets door te geven aan 'de overheid' wil ik dat best voor je doen (als noodoplossing).

Althans als ik kan volgen waar het om gaat dan. Maar ik wil je niet blij maken met een dooie mus, want ik moet echt kunnen begrijpen waar het om gaat in deze...

 

Kijk maar eerst hoe ver je komt, zou ik zeggen.

 

Peter

 

 

Link naar reactie
  • 0

Een opdrachtgever van ons laat onze facturen betalen door de gemeente.

De gemeente stelt het gebruik van digipoort verplicht.

Is het niet zo dat dit eigenlijk niet jouw probleem is? Het is leuk dat de opdrachtgever de facturen door iemand anders laat betalen (overheid of niet), maar blijft de opdrachtgever niet te allen tijde verantwoordelijk voor het voldoen van de facturen die hij ontvangt?

 

Het is mijns inziens niet redelijk om van een leverancier te verlangen dat hij zelf door allerlei hoepels gaat springen om aan z'n geld te komen. Misschien iets te simpel van mij geredeneerd, maar ik zou gewoon van de opdrachtgever verlangen dat hij het geld op jouw rekening stort. Hoe die opdrachtgever het vervolgens van de gemeente terugkrijgt is dan zijn pakkie-an.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Misschien iets te simpel van mij geredeneerd, maar ik zou gewoon van de opdrachtgever verlangen dat hij het geld op jouw rekening stort. Hoe die opdrachtgever het vervolgens van de gemeente terugkrijgt is dan zijn pakkie-an.

Helemaal mee eens. Het is negen van de tien keer gemakzucht van de opdrachtgever. Als je aangeeft dat het dan helaas niet door gaat, blijkt het opeens wel anders te kunnen.

 

 

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

Ik factureer in principe altijd aan degene die me de opdracht verleent ("bedrijf X t.a.v. medewerker Y"), omdat je anders in situaties terecht gaat komen dat de klant gespeeld onschuldig zegt: "Een factuur? En wie mag u dan wel wezen?"

 

Bij grotere partijen krijg je dan al gauw dat de opdrachtverlener zegt dat je de facturen naar zus en zo afdeling moet sturen en door die en die hoepels moet springen en als je dat niet doet, er simpelweg niet betaald wordt. Mijn vervolgactie is afhankelijk van of ik het bedrijf nog vaker als klant wil hebben. Soms druk ik mijn eigen wil door, soms lukt het me de hoepels af te zwakken (vaak zijn hindernissen ook het gevolg van iemand die zijn eigen koninkrijkje zit af te schermen en zijn die hindernissen heel makkelijk op te lossen als de baas van de blokkerende persoon tevreden is met mijn werk) en soms ga ik mee in wat de klant wil.

 

(Merk op dat dergelijke hindernissen bij mij meestal pas opduiken nadat ik mijn prestatie al heb geleverd - de klant is gewoon verplicht te betalen en vanaf dat moment is elke vorm van medewerking van mij een coulance, weliswaar gestimuleerd door het feit dat ik mijn geld wil hebben.) :)

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0
Merk op dat dergelijke hindernissen bij mij meestal pas opduiken nadat ik mijn prestatie al heb geleverd

 

Wat ik me dan afvraag: waarom vraag je vooraf niet aan je contactpersoon of er speciale zaken zijn op facturatiegebied waar je rekening mee kan houden? Dan leg je de bal bij je contactpersoon en krijg je als het meezit netjes vóór je de factuur stuurt de kostenplaatsen/referentienummers/adressen/coderingen die nodig zijn om de factuur op de juiste plek te laten landen.

Link naar reactie
  • 0

Merk op dat dergelijke hindernissen bij mij meestal pas opduiken nadat ik mijn prestatie al heb geleverd

 

Wat ik me dan afvraag: waarom vraag je vooraf niet aan je contactpersoon of er speciale zaken zijn op facturatiegebied waar je rekening mee kan houden? Dan leg je de bal bij je contactpersoon en krijg je als het meezit netjes vóór je de factuur stuurt de kostenplaatsen/referentienummers/adressen/coderingen die nodig zijn om de factuur op de juiste plek te laten landen.

 

Goeie vraag.

 

Ik denk dat het bij mij historisch zo gegroeid is. Ik schoot facturen de organisatie in, die werden betaald, klaar. Problemen doken pas later op en mijn eerste reactie was dan om te escaleren: "jullie probleem, pay me!" Of dat de juiste houding is, weet ik niet.

 

Er valt echter wel iets voor mijn methode te zeggen. Problemen houd ik op deze manier aan de kant van de klant. En aangezien de klant de partij is die op dat moment een verplichting heeft, is dat de juiste kant. Ik heb al meegemaakt dat een klant facturen afwees met als reden: "verkeerde referentie". Opeens is de wederprestatie dan mijn probleem, niet van de klant. (Merk op dat je hieruit niet kunt afleiden dat ik een verkeerde referentie had gebruikt. Proberen een factuur betaald te krijgen als je de correcte referentie moet 'herstellen' is lastiger dan als je een foute referentie moet herstellen.)

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Vandaag met de opdrachtgever overlegd en aangegeven dat de opdracht niet door kon gaan omdat de kosten die wij moesten maken om ons geld te krijgen niet op zouden wegen tegen de inkomsten.

De opdrachtgever heef contact opgenomen met de gemeente, maar deze bleef voet bij stuk houden.

 

Darom hebben wij aangegeven de opdracht niet te kunnen doen. Even balen, maar schijnbaar was deze klus gewoon niet voor ons bestemt.

 

Ik kreeg echter zojuist een bericht dat de opdrachtgever de betaling op een andere manier wilde regelen. Ik heb daarop aangegeven dat ik dan wel graag de volledige betaling vooraf wil hebben. Dit heeft de beste man nu ook toegezegd.

 

Eind goed al goed. Bedankt allemaal voor de hulp met in het bijzonder Peter voor zijn aanbod.

 

Ik hoop wel dat niet een trent gaat worden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 132 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.