Ok, ik heb het idee dat dit wel vaker gevraagd wordt maar gezien het mij niet duidelijk is toch maar weer een nieuwe vraag hierover.
Ik heb momenteel 2 klanten, 1 start-up en 1 reeds langer bestaand bedrijf die graag gebruik willen maken van mijn advies en management etc. Nu kunnen deze partijen niet mijn hele fee betalen.
De optie om een deel in aandelen te betalen ligt voor de hand.
1. Ik weet echter dat als je meer dan 5% aandelen hebt in een BV en je doet er ook werkzaamheden voor dat je dan snel als werknemer wordt beschouwd door de belasting dienst.
Nu was mijn idee om deze aandelen te laten uitbetalen aan mijn Holding BV en niet aan mijzelf als persoon.Lost dat de problemen dan op?
2. Wat zijn andere opties die ik over het hoofd zie?
> Recht op % van ooit verkoop of cash moment van de ondernemer in kwestie
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Gerard G
Gerard G
Ok, ik heb het idee dat dit wel vaker gevraagd wordt maar gezien het mij niet duidelijk is toch maar weer een nieuwe vraag hierover.
Ik heb momenteel 2 klanten, 1 start-up en 1 reeds langer bestaand bedrijf die graag gebruik willen maken van mijn advies en management etc. Nu kunnen deze partijen niet mijn hele fee betalen.
De optie om een deel in aandelen te betalen ligt voor de hand.
1. Ik weet echter dat als je meer dan 5% aandelen hebt in een BV en je doet er ook werkzaamheden voor dat je dan snel als werknemer wordt beschouwd door de belasting dienst.
Nu was mijn idee om deze aandelen te laten uitbetalen aan mijn Holding BV en niet aan mijzelf als persoon.Lost dat de problemen dan op?
2. Wat zijn andere opties die ik over het hoofd zie?
> Recht op % van ooit verkoop of cash moment van de ondernemer in kwestie
> ??
Ik hoor het graag even
Gerard Groenewegen
http://nl.linkedin.com/in/gerardgroenewegen
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/49641-betaling-in-aandelen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag