• 0

verse fruitshakes leveren bij bedrijven.

Beste mensen.

 

Samen met een vriend hebben we een idee om langs bij bedrijven te gaan om fruitshakes te leveren. Deze bestaan uit sinaasappel, aardbei, ananas, mango. Wij willen deze shakes in de ochtend vers voorbereiden en dan die zelfde dag leveren bij bedrijven. Onze doelgroep zijn werknemers van bedrijven. Wij vragen 2,50 a 3 euro per beker (medium). Alvorens wij aan de slag gaan willen wij weten een enquête houden en deze vervolgens aan de werknemers te geven die actief zijn bij die bedrijven. Graag vragen wij of jullie goede vragen hebben die we op onze enquête kunnen stellen

 

Wij willen ons dus richten op een bedrijventerrein een gebied waarbij we langs bedrijven gaan in een koelauto die voorzien is van logo en bedrijfskleding. We willen alvorens een enquête houden of er vraag hier naar is. Nou vraag ik jullie beste ondernemers om kritische vragen te stellen en ook vragen die we eventueel op de enquête kunnen schrijven om zo een goed beeld te krijgen. En suggesties zijn welkom.

Vragen zoals:

 

zou u het fijn vinden als er iedere ochtend bij u langs komen en vragen of u een verse shake wilt hebben?

 

op welke tijdstippen zou u dat we langs komen?

 

Tussen 0800 1000

Tussen 1000 en 1200

Tussen 1200 en 1500

Tussen 1500 en 1700

 

Hoeveel op de dag zou u het prettig vinden dat we langs komen om de shakes aan te bieden .

 

1 keer per dag

 

2 keer per dag zo ja, welke tijdstippen.

 

Wat zou u willen betalen voor een fruitshake?

 

Graag als jullie relevante vragen hebben die we op onze enquete kunnen stellen. Dan horen wij die graag. Alle kritiek is welkom.

 

Alvast bedankt

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
pcies, vers ter plekke werkt het best, maar ook het meest arbeidsintensief!

3 euro is met echt kwaliteitsfruit te laag. (wij starten bij 3.75 voor 350 ml.)

 

 

Een mobiele bar is bij bedrijven het meest kansrijk, maar dan zal je toch eerst een klantenkring moeten gaan opbouwen.

 

Ik heb het gevoel dat Ilias net als zijn fruitbakjes concept hier gewoon even een proefballonnetje oplaat om eens te kijken hoe of wat, ik heb niet het gevoel dat hier echt structureel over nagedacht heeft? mede omdat hij nog niet had stilgestaan bij de hygiënecode, een zeer essentieel onderdeel van deze bedrijfsvoering!

 

Ik vond 3 euro een perfecte betaalbare prijs om mee te starten, het was zelfs 2,95 voor 0,4l Ik deed er zelfs nog een bolletje italiaans ijs bij voor de liefhebber. Het fruit mooi uitgestald over mijn hele kar. Wel grappig, dat de V&D een straat verder na deze dag ook opeens fruit in kratten voor hun smoothies had uitgestald.

 

Ik vind het achteraf toch jammer dat ik het niet wat langer door heb gezet. Maar met 52 shakes op een hele dag sta je gewoon voor je uit te staren en dan duurt een dag lang. 75 was mijn minimum om dit idee voort te zetten.

 

Link naar reactie
  • 0

Robert Albers en Bazzio, in hoeverre maken locatie, tijdstip op de dag, seizoen en publiek hiervoor uit? Ik kan me voorstellen dat je op een kantoor misschien meer smoothies verkoopt dan op een fabriek, in de zomer meer dan in de winter, en rond de theepauze meer dan in de lunchpauze? Of juist andersom?

 

Ik ben het er mee eens dat TS maar eens gewoon moet gaan proberen, maar als hij of zij op het ongunstigste moment of de slechtste plekken probeert, steekt 'ie gok ik er ook niet veel van op.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 1
Robert Albers en Bazzio, in hoeverre maken locatie, tijdstip op de dag, seizoen en publiek hiervoor uit? Ik kan me voorstellen dat je op een kantoor misschien meer smoothies verkoopt dan op een fabriek, in de zomer meer dan in de winter, en rond de theepauze meer dan in de lunchpauze? Of juist andersom?

 

Ik ben het er mee eens dat TS maar eens gewoon moet gaan proberen, maar als hij of zij op het ongunstigste moment of de slechtste plekken probeert, steekt 'ie gok ik er ook niet veel van op.

 

 

 

 

Uiteraard maakt dit enorm veel uit. Ik verkocht maar 2 smoothies aan mannen die dag, de rest allemaal vrouwen van 16-45 jaar. Het is een zomers drankje, bij mensen zit het nou eenmaal in het hoofd dat bepaalde dingen horen bij een bepaald seizoen. Ik zou ook zeker eerst gratis gaan uitdelen/live shaken om te kijken hoe de reacties zijn.

 

Link naar reactie
  • 1

Robert Albers en Bazzio, in hoeverre maken locatie, tijdstip op de dag, seizoen en publiek hiervoor uit? Ik kan me voorstellen dat je op een kantoor misschien meer smoothies verkoopt dan op een fabriek, in de zomer meer dan in de winter, en rond de theepauze meer dan in de lunchpauze? Of juist andersom?

 

dat maakt zeker uit, ik heb een vaste bar in een winkel in een winkelcentrum middelgrote stad.

lunch scoort het best maar ook theetijd is meestal goed

zomer scoort natuurlijk beter, in wintertijd vullen we dat vooralsnog aan met soep en detoxkuren.

 

we merken dat vestigingen met meer kantoren in de buurt scoren wel makkelijker, de 'hoger opgeleide werkende' is duidelijker meer in de doelgroep dan de 'fabrieksarbeider'

 

overigens is ons mannen aandeel beter verdeeld, toch al snel 30 a 35% van totaal.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Gesignaleerde trend hier is foodtrucks in stadscentra en kiosken op boulevards...

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Beste mensen.

 

Samen met een vriend hebben we een idee om langs bij bedrijven te gaan om fruitshakes te leveren.

ik was even benieuwd of jullie inmiddels gestart zijn?

en zo ja, ben je nog tegen problemen aangelopen die we je voorgelegd hebben?

 

 

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 70 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.