• 0

nieuwe website voor nieuwe activiteit

Hallo,

Ik zit met een idee om nieuwe activiteit te starten (in het verlengde van wat ik nu doe).

Daarvoor zou ik een nieuwe websitenaam willen registreren. Deze die ik nu in gedachten heb bestaat uit twee bestaande woorden (die dus in feite een korte zin van twee woorden vormen).

De .be, .nl, .com zijn niet meer vrij maar worden momenteel ook niet gebruikt. De .eu is wel nog vrij en zou voor mij ook wel ok zijn.

Ik zie er zelf geen probleem in maar mogelijk zie ik iets over het hoofd?

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

• 0

Als ik kijk via whois dan is die website geregistreerd door een grote belgische provider, er staat geen andere naam of bedrijf bij. Mogelijk hebben ze die dan geregistreerd voor (later) eigen gebruik?

Ik heb nog een andere naam gevonden: bestaande uit drie algemene woorden; 17 letters. Daarvan is alles nog vrij maar mogelijk is dat al wat te lang?

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt me sterk dat een registrar de domeinnaam registreert voor eigen gebruik. Je zou de registrar kunnen mailen met de vraag of ze door willen geven aan de houder dat je interesse hebt in de domeinnaam. Dan hoor je vanzelf wel of de domeinnaam daadwerkelijk van hun is of dat zij je bericht doorgeven aan de houder.

En 17 karakters hoeft geen probleem te zijn. Mijn belangrijkste money sites zijn allemaal langer dan 20 karakters.

Link naar reactie
  • 0

Lijkt mij dat iemand niet zo maar een naam vastlegt waar hij vervolgens niets mee doet om die dan voor een klein bedrag aan een "onnozelaar" (mooi Vlaams woord) te verkopen.

Stel dat het "electricienaanhuis".be zou zijn, lijkt me trouwens een mooie nevenactiviteit, dan kan je inderdaad ook creatief zijn met andere woorden. Bij voorkeur met de plaatsnaam er in. Ben benieuwd wat je wil gaan doen want als je dat kan delen zijn er vast mensen met goede ideeën voor een URL.

Is het dus niet sneller en eenvoudiger om met een goede (vrije) naam te beginnen en met goede content een mooie plaats in Google te krijgen? Tot die tijd kan je wellicht lokaal met Adwords aan de slag.

Link naar reactie
  • 0

Ze kunnen vragen wat ze willen, maar je zou gek zijn als je die vraagprijs betaalt ;)

Meestal is er flink wat onderhandelingsruimte bij domeinnamen, uiteindelijke verkoopprijzen van 10% van de vraagprijs zijn geen uitzondering. Zeker bij domeinnamen waar een zoekterm met niet al teveel zoekvolume in zit.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar