• 0

Foutieve levering.... of niet?

Ik heb twee weken geleden visitekaartjes besteld op een daarvoor bestemde website. Omdat je alles zelf kunt doen en je eigen ontwerpen kunt uploaden is het geheel vrij goedkoop in vergelijking met andere aanbieders, dus dat was een goede optie. Ik heb voor elk van de vier medewerkers het kaartje ontworpen in photoshop en voor ieder kaartje het stappenplan doorlopen op de website (Uploaden, plaatsing, kleurgebruik, formaat, bekijken, goedkeuren). Ging prima. Na elk voltooide kaartje kreeg ik keurig netjes een bevestiging van de site EN in mijn email. Binnen 7 werkdagen zou ik de kaartjes this ontvangen.

 

Na 8 dagen kreeg ik 100 kaartjes, van slechts 1 van de medewerkers. Even contact opgenomen en als antwoord gekregen dat alles wat je doet op de site zolang je op de site blijft als 1 sessie wordt beschouwd en dat dus alleen de eerste transactie doorkomt. Wel heb ik viermaal een bevestiging van mijn bestelling gekregen. Nu is de service offline omdat ze eraan werken en over 3 weken is deze weer beschikbaar. Dan kan ik de ontbrekende kaartjes opnieuw invoeren. Dat duurt mij te lang en omdat ik wil voorkomen dat de kaartjes er niet 100% hetzelfde uitzien, wil ik de hele partij kaartjes door een andere aanbieder laten doen. Maar dan zit ik wel met die 100 kaartjes.

 

Ik vraag me af of ik de boel kan terugsturen onder het mom van een verkeerde levering. Tenslotte heb ik 400 kaartjes besteld in 4 verschillende ontwerpen en er 100 van 1 ontwerp ontvangen. De overige komen niet meer...

 

Ik hoor het graag!

 

P.S. Overigens heb ik nog niet betaald, de rekening zou met de levering komen en binnen 14 dagen moeten worden betaald, maar de rekening ontbreekt vooralsnog.

"We make a living by what we get, we make a life by what we give." - Sir Winston Churchill

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

ik ga altijd gewoon naar de drukkerij om de hoek, die printen het op 220 grams papier full color en snijden het ook nog. kost euro 25 per 100 stuks.

als je het meisje aan de balie lief aankijkt ;) zijn ze dezelfde dag klaar.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Dat de 2e, 3e en 4e bestelling niet is aangekomen lijkt mij geen reden om de 1e bestelling te weigeren. Die heb je gewoon gedaan en het lijkt mij, buiten juridische redenen, ook moreel normaal dat je de levering aanvaardt en netjes betaald.

 

Probleem dat erbij komt is dat het via internet leek alsof de prijs die we voor alle leveringen moesten betalen achteraf alleen voor de eerste bestelling bleek te gelden. Dus eigenlijk had het bedrag x4 moeten zijn.

 

Met andere woorden was het bestelsysteem onduidelijk over hoe je meerdere bestellingen moest invoeren.

 

Dus hoe denken jullie er nu over?

Op zoek naar een webdesigner? - Martijn Wessels Webdesign

Link naar reactie
  • 0

ik ga altijd gewoon naar de drukkerij om de hoek, die printen het op 220 grams papier full color en snijden het ook nog. kost euro 25 per 100 stuks.

als je het meisje aan de balie lief aankijkt ;) zijn ze dezelfde dag klaar.

 

Dat is zo'n copyshop bedoel je? Dat heb ik ook gedaan, maar doe ik tegenwoordig niet meer. Kaartjes die scheef gesneden zijn, kleur verkeerd (mijn logo heeft groen erin, en ik heb kaartjes gekregen in een gele kleur). Is idd goedkoop, meer kan je er niet voor vragen. ;)

 

Nu heb ik visitekaartjes van doorzichtig kunststof, geeft een heel leuk effect en je komt het niet vaak tegen. Wel altijd grappig tijdens besprekingen: ,,Hier, mijn visitekaartje" Klant: ,,Ah dank je, eens zien WOW he wat leuk!" ;D

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Zijn die kaartjes van de eerste bestelling wel helemaal in orde?

 

Zo niet, dan zou ik het hele zwikje terugsturen en niet betalen.. als ze daar eventueel moeilijk over doen kun je wellicht iets doen met de wetgeving rond aankopen op afstand - al vraag ik me af of die jou als ondernemer beschermt.

 

Als ze wel in orde zijn zou ik ze gewoon houden, betalen, en opgebruiken - je bent vaak in no time door een setje van 100 heen, en als mensen maar 1 kaartje zien, zien ze ook niet dat de andere afwijken ;)

Link naar reactie
  • 0

Die kaartjes zien er prima uit, maar we willen voorkomen dat een persoon een afwijkend kaartje heeft ten opzichte van de rest.

 

Maar we hebben al nieuwe besteld bij een drukker en ze worden vanmiddag geleverd, dus probleem opgelost.

We wachten nu wel af of we nog een rekening krijgen. Die had namelijk bij die eerste levering moeten zitten....

Link naar reactie
  • 0

Dat de 2e, 3e en 4e bestelling niet is aangekomen lijkt mij geen reden om de 1e bestelling te weigeren. Die heb je gewoon gedaan en het lijkt mij, buiten juridische redenen, ook moreel normaal dat je de levering aanvaardt en netjes betaald.

 

Probleem dat erbij komt is dat het via internet leek alsof de prijs die we voor alle leveringen moesten betalen achteraf alleen voor de eerste bestelling bleek te gelden. Dus eigenlijk had het bedrag x4 moeten zijn.

 

Met andere woorden was het bestelsysteem onduidelijk over hoe je meerdere bestellingen moest invoeren.

 

Dus hoe denken jullie er nu over?

 

Nog net zo. Zoals Wekkel al opmerkt, er is geleverd, met het product zelf is niets mis dus dient er te worden betaald. De beleving speelt hier parten. Je zou wat dat betreft je misschien nog kunnen beroepen op dwaling (ten aanzien van de omvang van de levering en de prijs), maar dan vraag ik gelijk: Is het sop de kool waard? Nee dus!

 

Nog wat anders. Als gelijke kleur een rol van betekenis speelt lijkt het mij altijd verstandiger om de kaartjes bij een drukker te bestellen en in ieder geval de pantone vast te leggen. Ook drukkers maken hier nog wel eens fouten.

 

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet of ik hier iets mag zeggen, ik ben hier namelijk nieuw.

Ook weet ik niet of mijn kwestie over foutieve levering gaat.

 

Het gaat meer over GEEN levering.

 

Ik heb op 28 april 2008 een bestelling gedaan op een betrouwbare site, namelijk aniway.nl.

Het geld heb ik naar het juiste bankrekeningnummer en onder de juiste naam overgeschreven.

 

De bestelling is (ik schat) zo'n 3 kg zwaar, en er zit een CD en een tablet in.

 

Na vier dagen heb ik een formele mail verstuurd naar hun juiste mail om op te merken dat ik nog niets heb ontvangen. Ik verzocht vriendelijk een verklaring. Maar ik kreeg maar geen antwoord terug.

 

Weer twee dagen later verstuurde ik nog een mailbericht. Dit keer ging ik er scherper op in. Eén of twee dagen later bleek er nog steeds niet beantwoord te zijn.

 

Wat kan ik doen? Het geld laten terugboeken? Zoja, ik wil die programma heel graag. Wat kan ik doen om het alsnog te kunnen krijgen?

 

Is er een andere mogelijkheid dan de bovenstaande om mij op weg te helpen. Vertel het me alstublieft.

 

Bij voorbaat dank en M.v.g,

 

ProblemenVindenMij.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 131 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.