De scheiding naar omzet is dan een redmiddel als dat niet gaat.De kms worden al geregistreerd voor die 19 ct. Maar de reparatiekosten zijn dan weer niet toe te wijzen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
realist
realist
Toch nog een vraag die hier nog niet beantwoord is? Jazeker.
ik heb zoals u kunt lezen in profiel een huiswerkbegeleiding, en als zodanig veel onbelaste omzet en een beetje belaste, als ze bijv 21+ jaar zijn.
De kosten scheid ik netjes naar omzet , om zo de btw al dan niet terug te kunnen vragen.
Ik rijd een privé-auto en breng 19 ct/km in.
Maar wat te doen met de btw op de autokosten?
Er zijn twee opties:
1. de kosten scheiden naar omzet
2. ook hier weer een scheiding maken door iedere rit/kostenpost toe te wijzen aan belaste of onbelaste omzet.
Ik lees hier elders, bijvoorbeeld hier heb echt al veel nageplozen, dat primair gekeken moet worden naar toewijzing naar echte kosten.
Ook de BD stelt dit. bel dienst
De scheiding naar omzet is dan een redmiddel als dat niet gaat.De kms worden al geregistreerd voor die 19 ct. Maar de reparatiekosten zijn dan weer niet toe te wijzen.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/51771-btw-en-de-auto-belaste-en-onbelaste-omzet/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
20 antwoorden op deze vraag