Ik post dit bericht niet voor mijzelf, maar meer een vraag die komt door een privé situatie.
Geratel
Mijn vader heeft een hersentumor en heeft nog maar wat maanden. Dus krijg je te maken met PGB en allerlei andere afkortingen om dingen geregeld te krijgen (we zijn nu 3 maanden verder en nog steeds is niks duidelijk). Maar goed dat is allemaal zijlijn geneuzel. Maar maakt het totaal niet minder belachelijk OMG. Ik ga hier niet verder over praten anders zijn we 20 a4'tjes verder en daar heeft niemand zin in.
Op basis van (hopelijk PGB) huren wij nu een instantie in die heet zorg en toeverlaat. Super flexibel, hele leuke mensen en fantastisch in alles. Maar is nogal een jonge organisatie en omdat ik zelfstandig ben krijg ik wat vragen.
Concreet, wat wil je nou van Veen
Deze instantie bestaat nu ruim een jaar en alle zorgverleners zijn ZZP'ers. Voor zover ik begreep zitten zij qua zorg op 0% BTW? Is dat zo???
Tevens alle zorgklanten doen hun zorgkosten facturen aan zorg en toeverlaat. En de ZZP'ers die de zorguren maken declareren deze bij steun en toeverlaat.
Ik weet er te weinig van, maar belasting technisch lijkt het mij zo dat de ZZP'ers aangesloten bij alleen maar een klant hebben, genaamd zorg en toeverlaat. En dan ben je geen ondernemer? Of gelden er in de zorg andere regels?
Uurfacturatie is wel specifiek per klant inclusief naam en toenaam en uniek nummer (daar ben ik even de afkorting van kwijt). Maar geldstroom loopt enkel via een enkele organisatie. Kortom een opdrachtgever, genaamd steun en toeverlaat wat de belastingdienst ook enkel op de administratie zal zien?
Ik kreeg deze vragen nu van twee zorgverleners (blijkbaar als zzp'er gaan ze vragen stellen aan mij), en ik heb zelf ook ernstige twijfels naar de toekomst toe. Een is ingestapt en de andere gaat instappen. En ik weet dat er een ander heeft afgehaakt bij twijfels bij deze constructie. Er wordt gezegt dat het boekhoudkundig klopt, maar ik heb twijfels of althans als we het over hebben dan hoor ik twijfels.
De mensen, uitvoering en mentaliteit is geweldig. Maar er zijn nu mensen bezig om erin te stappen en ik vraag mijn ten zeerste af of dat wel handig is. Maar goed, denk stel de vraag maar eerst even hier.
Alvast bedankt,
Micha
www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp
www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio
Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Micha van Veen
Micha van Veen
Ik post dit bericht niet voor mijzelf, maar meer een vraag die komt door een privé situatie.
Geratel
Mijn vader heeft een hersentumor en heeft nog maar wat maanden. Dus krijg je te maken met PGB en allerlei andere afkortingen om dingen geregeld te krijgen (we zijn nu 3 maanden verder en nog steeds is niks duidelijk). Maar goed dat is allemaal zijlijn geneuzel. Maar maakt het totaal niet minder belachelijk OMG. Ik ga hier niet verder over praten anders zijn we 20 a4'tjes verder en daar heeft niemand zin in.
Op basis van (hopelijk PGB) huren wij nu een instantie in die heet zorg en toeverlaat. Super flexibel, hele leuke mensen en fantastisch in alles. Maar is nogal een jonge organisatie en omdat ik zelfstandig ben krijg ik wat vragen.
Concreet, wat wil je nou van Veen
Deze instantie bestaat nu ruim een jaar en alle zorgverleners zijn ZZP'ers. Voor zover ik begreep zitten zij qua zorg op 0% BTW? Is dat zo???
Tevens alle zorgklanten doen hun zorgkosten facturen aan zorg en toeverlaat. En de ZZP'ers die de zorguren maken declareren deze bij steun en toeverlaat.
Ik weet er te weinig van, maar belasting technisch lijkt het mij zo dat de ZZP'ers aangesloten bij alleen maar een klant hebben, genaamd zorg en toeverlaat. En dan ben je geen ondernemer? Of gelden er in de zorg andere regels?
Uurfacturatie is wel specifiek per klant inclusief naam en toenaam en uniek nummer (daar ben ik even de afkorting van kwijt). Maar geldstroom loopt enkel via een enkele organisatie. Kortom een opdrachtgever, genaamd steun en toeverlaat wat de belastingdienst ook enkel op de administratie zal zien?
Ik kreeg deze vragen nu van twee zorgverleners (blijkbaar als zzp'er gaan ze vragen stellen aan mij), en ik heb zelf ook ernstige twijfels naar de toekomst toe. Een is ingestapt en de andere gaat instappen. En ik weet dat er een ander heeft afgehaakt bij twijfels bij deze constructie. Er wordt gezegt dat het boekhoudkundig klopt, maar ik heb twijfels of althans als we het over hebben dan hoor ik twijfels.
De mensen, uitvoering en mentaliteit is geweldig. Maar er zijn nu mensen bezig om erin te stappen en ik vraag mijn ten zeerste af of dat wel handig is. Maar goed, denk stel de vraag maar eerst even hier.
Alvast bedankt,
Micha
www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp
www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio
Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/51941-verkapt-loondienst-vraag-voor-iemand-anders/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag