• 0

Sales platformen in EU met partner programma's ( zoals Bol.com )

Hey,

 

Ik heb hier zelf al veel naar gezocht, maar zonder success. Ik hoop nu dat iemand hier mij de juiste richting in kan helpen.

 

Ik ben op zoek naar online sales platformen waarop ondernemingen eigen producten kunnen aanbieden door middel van partner programma's. Zoals je hier Bol.com heb, en nu in steeds meer landen Amazon waarop dit mogelijk is.

 

Ik zoek soortgelijke sites in andere landen van Europa ( vooraal Frankrijk en Duitsland ), en ik weet dat deze bestaan ( als ze in onze kleine landje bestaan dan zullen ze in grotere landen toch zeker wel bestaan? ). Alleen kan ik deze niet vinden, het enige wat ik vind is 2e hands sites waar consumenten producten op kunnen aanbieden zoals marktplaats, maar hier ben ik dus niet naar op zoek.

 

Kent iemand toevallig van dit soort sites in andere landen van Europa? Of weet een betere zoekterm / beschrijven van dit soort sites?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het Duitstalige gebied is meer van het prijsvergelijken geloof ik. Zie bijvoorbeeld Idealo, Heise en Geizhals en meer...

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1

Ik heb ondertussen een aardig lijstje weten te maken. Als er mensen hetzelfde zoeken:

 

France

Amazon.fr

cdiscount.com

Ebay.fr

Fnac.com

Priceminister.com

rueducommerce.fr

 

Netherlands

Bol.com

 

Belgium

Fnac.be

 

Germany

Amazon.de

Rukuten.de

Dawanda.com

 

Switzerland

ricardo.ch

 

Als er mensen nog marktplaatsen weten toe te voegen, hoor ik het heel graag!

Link naar reactie
  • 0

Beste,

 

De grootste externe verkoper in Frankrijk en Duitsland is by far Amazon. Ik zou me op dit platform concentreren. Voordeel is dat zij buiten Duitsland en Frankrijk ook in Italië, Spanje en de UK actief zijn.

 

Succes

 

gr Marco

Verkoper op Amazon en auteur van het boek: Verover Europa via Amazon.(www.verovereuropa.nl)

Link naar reactie
  • 0

Op de marketplace van Amazon in de US zijn meer dan 185.000 verkopers/partners actief, zo heeft 360pi vastgesteld. Die verkopers hebben samen met Amazon zelf in mei 2016 meer dan 353 miljoen producten verkocht, dat zou elk kwartaal een miljard stuks zijn. En dan zijn boeken, cd's en dvd's niet meegeteld.

 

De top-vijf productgroepen zijn accessoires voor mobieltjes, huis- tuin- en keukenproducten (daar ga je Blokker!), kleding en schoenen (bye-bye C&A), elektronica plus sport- en buitenartikelen, samen goed voor 250 miljoen stuks.

 

Topverkopers zijn oa:

 

3Drose (fun merchandise)

Shine-on-Products (poetsmiddelen)

Rock Bull (posters & kussens & mousepads)

knick knack gifts (geschenkprullaria)

 

Kijk je naar de topverkopers dan zie je dat zogenaamde huis-, tuin- en keukenspullen (maar ook computer-accessories) vaak prullaria zijn. Paniek-kadootjes. Impulsartikelen.

 

Waarom is dit relevant? Amazon is weer een stapje dichter bij een volwaardige lancering in NL. Bovendien zijn dat soort marktplaatsen een broeiplek voor startende ondernemers. Je kan er lekker lean experimenteren!

Amazon_Marketplace_Mei_2016.thumb.png.3c04b80b4cc70e182b37cbe09aa78efd.png

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Huis-, tuin en keuken is natuurlijk heel divers kwa merk-, productsamenstelling en prijsniveau's. Geen idee of juist Blokker hier last van specifieke buitenlandse platformen als Amazon zou kunnen hebben.

 

Bol.com, Wehkamp en Coolblue van boven en opzij, Action, IKEA en bouwmarkten van opzij en onder lijken mij online en offline véél relevanter als concurrenten.

 

Waar staat deze grafiek/tabel eigenlijk voor?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Waar staat deze grafiek/tabel eigenlijk voor?

Aantal transacties in miljoenen per productgroep. Ter nuancering van die indeling gaf ik al aan dat posters en kussens bij huishoudelijk wordt ingedeeld, terwijl mousemats bij computers te vinden is.

 

Heel veel prullaria dus. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.