In het verleden heb ik mij hier al eens aangemeld, maar de inlog-gegevens verloren. Daarom nu via een nieuw account. Ik had graag jullie ervaring/advies over het volgende probleem.
Klant en ik sluiten een mondelinge overeenkomst over de aanschaf van een auto. Klant geeft aan dat hij het erg druk heeft en de auto pas over een aantal dagen op komt halen. We spreken af dat ik reeds de factuur opmaak en hij een klein bedrag aanbetaald. Na enkele dagen is de auto nog niet opgehaald. Koper geeft aan het erg druk te hebben, maar de auto volledig aan te betalen. Inmiddels is de auto volledig betaald, echter krijg ik moeilijk contact met de koper. Inmiddels is er ruim 3 maanden voorbij en de auto is nog altijd niet opgehaald. De auto is nog niet overgeschreven, dus staat nog op mijn (bedrijfs-)naam. (lees: mijn verzekering/risico)
Hoe verder te handelen? Ik kan de auto niet zomaar verkopen omdat hij hem natuurlijk betaald heeft. Ook voel ik er weinig voor om de koop te ontbinden, want dan kan ik 'slechts' 20% van de koopsom aanrekenen. Is het een mogelijk stallingskosten te berekenen (al dan niet met terugwerkende kracht)?
Wie heeft er ervaringen in een soortgelijke situatie?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
B-san
B-san
Beste forum-leden,
In het verleden heb ik mij hier al eens aangemeld, maar de inlog-gegevens verloren. Daarom nu via een nieuw account. Ik had graag jullie ervaring/advies over het volgende probleem.
Klant en ik sluiten een mondelinge overeenkomst over de aanschaf van een auto. Klant geeft aan dat hij het erg druk heeft en de auto pas over een aantal dagen op komt halen. We spreken af dat ik reeds de factuur opmaak en hij een klein bedrag aanbetaald. Na enkele dagen is de auto nog niet opgehaald. Koper geeft aan het erg druk te hebben, maar de auto volledig aan te betalen. Inmiddels is de auto volledig betaald, echter krijg ik moeilijk contact met de koper. Inmiddels is er ruim 3 maanden voorbij en de auto is nog altijd niet opgehaald. De auto is nog niet overgeschreven, dus staat nog op mijn (bedrijfs-)naam. (lees: mijn verzekering/risico)
Hoe verder te handelen? Ik kan de auto niet zomaar verkopen omdat hij hem natuurlijk betaald heeft. Ook voel ik er weinig voor om de koop te ontbinden, want dan kan ik 'slechts' 20% van de koopsom aanrekenen. Is het een mogelijk stallingskosten te berekenen (al dan niet met terugwerkende kracht)?
Wie heeft er ervaringen in een soortgelijke situatie?
(Edit door moderator: titel verduidelijkt)
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/52118-klant-betaalt-product-maar-weigert-op-te-komen-halen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
45 antwoorden op deze vraag