wellicht ten overvloede, maar toch vraag ik me het volgende af.
Zover ik weet is de CAO Schoonmaak een bindende CAO. Wij verlonen onze medewerksters dan ook conform deze CAO, salaris, vakantieopbouw enz enz...
Toch hoor ik overal om mij heen van mensen die bij grote schoonmaakbedrijven werken, dat zij onder andere onder het basisloon worden uitbetaald.... Zo scheelt dat aan bruto loon alleen al 3,00 euro (in dit specifieke voorbeeld van wie ik heb vernomen), dat kan toch niet zomaar?? Op deze manier kunnen wij niet concurrerend aanbieden, wij zijn structureel te duur...
Ben ik nou gek of is die CAO schoonmaak helemaal niet bindend ?!?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Tamaradebruijn
Tamaradebruijn
Hallo allemaal,
wellicht ten overvloede, maar toch vraag ik me het volgende af.
Zover ik weet is de CAO Schoonmaak een bindende CAO. Wij verlonen onze medewerksters dan ook conform deze CAO, salaris, vakantieopbouw enz enz...
Toch hoor ik overal om mij heen van mensen die bij grote schoonmaakbedrijven werken, dat zij onder andere onder het basisloon worden uitbetaald.... Zo scheelt dat aan bruto loon alleen al 3,00 euro (in dit specifieke voorbeeld van wie ik heb vernomen), dat kan toch niet zomaar?? Op deze manier kunnen wij niet concurrerend aanbieden, wij zijn structureel te duur...
Ben ik nou gek of is die CAO schoonmaak helemaal niet bindend ?!?
Alvast heel erg bedankt voor jullie tijd!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/52139-cao-schoonmaak-wettelijke-plicht/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag