Featured Replies
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
TwaBla
Volgens mij moet Wakker Dier ingeschakeld worden, want HL heeft een probleem met plofcoaches.
Vrijdag werd hier een column geplaatst van weer zo iemand die duizenden euro's heeft betaald aan Open Circles of vergelijkbare piramideclubs om les te krijgen in zelf-branding, het schrijven van e-books, het maken van motivational videos, het (kortom) vermarketen van whatever gives you an erection, usually your own image in the mirror.
En nou is die column weer weg. Waarschijnlijk omdat tussen alle reacties iemand opmerkte dat hetzelfde verhaal voorheen al elders publiek gemaakt was. Een inspirerend advies om meer omzet te maken door de telefoon niet te beantwoorden. Ik rekende al op een volgende column waarin verteld wordt hoe je nog meer omzet kan maken door geen tijd meer te verspillen aan coaching.
Omdat HL eerder van die opgeblazen ballonnen-coaches voorbij heeft zien komen, ging ik op zoek in het overzicht van columns en columnisten. Daar zat eens een tiener tussen die begonnen was met versiervideo's en nu opgeklommen was tot startup-guru (als stageair bij Open Circles), een man met een paardenstaart, een juffrouw die veel in meertjes tuurde, een voormalig accountant in Almere die zichzelf herontdekt had. Maar ze bleken allemaal weg.
Twee van de vijf zijn verwijderd omdat ze aan content-recycling deden, vermoed ik. Dan was zo'n tekst letterlijk een opgewarmd prakje van een ander zelfpromotie-platform waar content-marketing bedreven wordt. Maar drie van de vijf zijn volgens mij onbevlekt geaborteerd. De zelf-branding werd daar waarschijnlijk toch zelf-ontbranding. Ik vrees dat die colums en reacties op verzoek van de auteur verwijderd zijn. Zelfploffing.
Suggestie is dan ook dat we dit soort coaches voortaan in bescherming nemen door nooit meer van die columns te plaatsen. Je herkent ze meteen, want ze gaan eigenlijk helemaal nergens over. Ze zijn voorzien van een link naar een webpagina met video's, boeken en andere content die bestaat uit duur-verpakte lucht. Het is ballonnen-business. Laat die coaches maar meepraten op het forum, hun sporen verdienen in de gedachtenwisseling en het debat. Maar houd ze van die preekstoel weg.
Hiep hiep hoera: honderd jaar A4
(DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)