• 0

Iemand verkoopt met mijn factuurgegevens op marktplaats

Wat te doen met een verkoper op marktplaats die mijn factuur meegeeft met producten die niet van mij afkomstig zijn?

 

Heb nu al twee mensen die bij mij aankloppen voor garantie op deze goederen die ik niet geleverd heb. Ze tonen allebei dezelfde factuur, maar ik weet nog niet wie mijn facturen misbruikt.

 

Als ik de identiteit van de verkoper te weten kom, wat dan te doen? Aangifte bij de politie?

 

[verandering: titel]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Hoe dan ook aangifte doen. Jij hoeft bij je aangifte niet te vertellen tegen wie je aangifte doet. Waar je aangifte van doet is dat iemand valse facturen uitreikt. Je zou eventueel ook aangifte de FIOD kunnen doen, als er BTW vermeld is op de facturen.

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad aangifte doen en het bankrekeningnummer wat op de factuur staat opslaan.

Dan zou de politie de dader zo moeten hebben. Alleen ben ik bang dat de politie niet veel gaat doen tenzij het om grotere bedragen gaat. Hoor continue verhalen om me heen met andere fraudegevallen waarbij alle bewijzen aanwezig zijn maar de Politie het enkel "registreert".

Webshop voor elektromotoren en vertragingskasten: http://www.motorreductorshop.nl

Artikel: http://www.motorreductorshop.nl/artikelen/1-elektromotor-met-vertragingskast-webshop/

Link naar reactie
  • 0

@Hans. Van de boards die ik uiteindelijk wel heb verkocht heb ik nog geen klachten gehad. De slechte heb ik uiteraard niet verkocht en staan te verstoffen in de opslag. Ik heb geen korte tenen dus alle commentaar of kritiek is welkom ;)

 

Het gaat inderdaad om hoverboards. Heb al eerder een topic aangemaakt over een doorverkochte hoverboard die van mij afkomstig zou zijn. Werd door die mensen bedreigt via whatsapp en heb toen een foto gevraagd. Dat was dus een ander board dan dat ik verkocht had. Ze hadden een 2de hands board gekocht met een factuur van mij en de toezegging dat ze nog garantie hadden.

 

Nu belde er gisteren iemand die vier dagen geleden een board heeft gekocht voor zijn zoontje. Die was van de weg gereden en het board is in het water gekomen. Hij vraagt om het originele factuur zodat hij het kan claimen bij zijn verzekering. Ik weer foto en factuur gevraagd, factuur is van mij het board niet.

 

Dus iemand is (denk ik) 2de hands hoverboarden aan het verkopen met een kopie van mijn factuur.

 

Ik heb nog geen nummer of adres van degene. Ze hebben contant betaald dus niet via bank en btw fraude lijkt me ook niet als ze de boards als gebruikt verkopen.

 

Laat het nog weten als ik meer info heb. Alvast bedankt voor de reacties.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dus iemand is (denk ik) 2de hands hoverboarden aan het verkopen met een kopie van mijn factuur.

Ik heb nog geen nummer of adres van degene. Ze hebben contant betaald dus niet via bank en btw fraude lijkt me ook niet als ze de boards als gebruikt verkopen.

Inderdaan niet nee. Lijkt me dat ze dit vooral doen om de boards met "garantie" te verkopen. "voorzien van originele factuur"

 

Ze tonen allebei dezelfde factuur, maar ik weet nog niet wie mijn facturen misbruikt.

Dat snap ik niet. Op een factuur staat een uniek factuurnummer, toch? Dan moet toch ook eenvoudig te achterhalen zijn aan wie je die factuur oorspronkelijk verstrekt hebt?

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 1

Ik denk dat het een Engels sprekend paar is met een Dubai verhaal en een marktplaats account.

Een Engels sprekend paar met een Dubai verhaal, een marktplaats account én een lading van dezelfde rommel als die jij gekocht hebt én een heel slim ideetje om die dingen te verkopen zonder verantwoordelijk te zijn voor de garantie.

 

Klinkt niet echt als Ockhams Razor ::), maar vooruit.... heb je marktplaats nu al gebeld?

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 139 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.