Ga naar inhoud

Wat wordt er bedoelt met art 20 Wfsv

Geplaatst:

piet13772

Hallo,

Ik wil iemand in dienst nemen waarmee ik de afspraak maak dat hij recht heeft op bepaald deel van de omzet. Van dit deel moet hij zelf alle premies, belastingen en verzekeringen betalen . Hierdoor kost de werknemer mij niet meer dan dat deel van de omzet. Nu heb ik gelezen dat artikel 20 Wfsv verbied dat de verschuldigde premies op de werknemer wordt verhaald. Nu is de vraag of dit artikel de eerder genoemde regeling verbied of dat dit enkel geldt wanneer je te weinig premie hebt ingehouden en dit achteraf op de werknemer wilt verhalen?

Alvast bedankt voor de reactie.

Featured Replies

Geplaatst:

Wouter Hol

Onder andere dat artikel verbiedt inderdaad de door jou bedachte constructie.

Probeer het eens als VOF (de 'werknemer' wordt dan jouw compagnon) of huur hem in als freelancer, mits hij/zij ook een bedrijf heeft of wilt beginnen.

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

Dag Piet

Het staat in het artikel zelf:

Elk beding waarbij van de eerste zin wordt afgeweken, is nietig.

Kun je dus niet van afwijken.

Groet

Joost

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

piet13772

• Auteur

Dat is vervelend. Ik had echt gedacht dat dit ging over het achteraf verhalen van premies en niet over het verrekenen van premies in de lopende salarisperiode.

Ik denk dat ik dan maar een lager aandeel ga voorstellen en de werkgeverspremies zelf ga betalen.

Toch bedankt voor jullie reactie.

Groeten,

Piet

Geplaatst:

Wouter Hol

Ik denk dat ik dan maar een lager aandeel ga voorstellen

Vergeet daarbij niet het WML, Wettelijk Minimum Loon. Als het bedrijf dus geen of weinig omzet draait, zul je toch het minimum loon aan je werknemer moeten betalen. Zijn loon kan dus nooit lager zijn dan het WML.

Geplaatst:

Highio

Laatst kwam hier iemand voorbij die een basissalaris met bonus wilde betalen. Dat kan gewoon, zolang de basis boven minimum loon of cao-salaris ligt (zoals Wouter ook al schrijft). Dit kan ook in deeltijd.

Groet,

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Geplaatst:

Ron van der Kolk

Ik wil iemand in dienst nemen waarmee ik de afspraak maak dat hij recht heeft op bepaald deel van de omzet.

En ook met de plicht om een bepaald deel van de kosten te betalen?

(vul hier mijn standaardpraatje over het verschil tussen omzet en winst in)

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Geplaatst:

realist

Klinkt vrij simpel:

een deel van de omzet, waarom niet een deel van de winst, en geen (vast) loon in enige vorm:

dan is de persoon dus gewoon ondernemer, en dan richt je dus gewoon een vof op.

Geplaatst:

piet13772

• Auteur

De overige kosten draag ik zelf. Die worden door mijn aandeel in de omzet gedekt.

Piet

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.