• 0

Brengen we onze boodschap helder over via onze website?

Omschrijving van je concept:

Beste leden van higherlevel,

 

We hebben een smoothie in gedroogde vorm op de markt gebracht die we graag willen verkopen via onze website: www.vexx.eu. Ik zou graag willen weten of we onze boodschap helder overbrengen via onze website, of dat er zaken tussen zitten die we beter kunnen aanpassen. Zou je ons daarbij willen helpen?

 

Over het product:

Het doel van de maaltijd smoothie is om een volledige maaltijd te vervangen, wanneer je anders zou kiezen voor fastfood, een boterham waar niet alle voedingsstoffen in zitten, of het overslaan van een maaltijd. De bestanddelen zijn biologisch verbouwd, bevatten geen van de meest voorkomende allergenen en geven je voldoende energie en focus om er weer 6 uur tegenaan te gaan, of het nu op je werk of privé is.

Elke smoothie bevat ⅓ van de dagelijks benodigde vitaminen, mineralen en vezels. Je hebt enkel een mengbeker en een halve liter water nodig om het geheel te mengen. Het vult enorm goed en je voedt je lichaam en je geest.

 

Graag horen we van jullie wat we kunnen aanpassen om beter ons verhaal over te kunnen brengen op de bezoeker van onze website.

 

Alvast enorm bedankt!!

 

Met vriendelijke groet,

 

Eduard Snoeren

www.vexx.eu

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

We hebben een testpanel van 10 personen naar onze website laten kijken en gevraagd om feedback. Daarnaast verwerken we tips die we krijgen.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

We willen graag duidelijk onze visie, missie en voordelen van ons product communiceren en last but not least: waarom ons product de gebruiker helpt bij het binnenkrijgen van gezonde voeding.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Vexx is een nieuw concept van voeding, omdat het gezond, vloeibaar, biologisch, vegan is zonder dat het bedoeld is om af te vallen. Het zorgt voor een nieuwe lifestyle waarbij je eenvoudig een maaltijd binnenkrijgt op momenten dat dit belangrijk voor je is. Denk aan onderweg, voor of na het sporten of voor, tijdens of na een meeting.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Graag horen we van jullie wat we kunnen aanpassen om beter ons verhaal over te kunnen brengen op de bezoeker van onze website.

 

Vexx_smoothies.thumb.jpg.8d847467566a595beed828c9424ab530.jpg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heb alleen de homepage, en dan nog 'above the fold' (bovenste gedeelte), gelezen. Nee, je boodschap is niet duidelijk. Ik heb het idee dat het een drankje is voor sporters. Het geeft een energieboost en dat is alles. Dat het als (gezondere) maaltijdvervanger kan dienen haal ik er niet uit en ben dus niet gaan scrollen.

 

Simpel tekstje als "Binnen 18 seconden een gezonde en smakelijke maaltijd op tafel" zou me meer verleiden om verder te kijken op je site. Zet daar een zin achter over hoe makkelijk het onderweg is (in de file bijvoorbeeld?)

 

Wie is je doelgroep trouwens?

Link naar reactie
  • 0

En erg duur. Als ik zelf een smoothie maak met een beetje aardbeien, banaan, melk en yoghurt kost me dat bijna niks en de bereidingstijd is wellicht iets langer, maar meer dan een paar minuten kost het ook niet om de blender te laten werken.

 

Voor mij was het trouwens ook niet duidelijk uit het bovenstuk. Pas onderaan begon het te dagen dat het om smoothies ging en niet om bergbeklimmen :-)

Link naar reactie
  • 0

Ik lees high performance food en zie convenience, maar ik mis taste. Een beetje verstopt zie ik organic shakes en de smaken chocolate recharge en hint of banana. En pas in tweede instantie zie ik de prijs, vijf euro bij kleine verpakkingen en vier euro als je een doos koopt.

 

Het lijkt me logisch dat sampling het eerste promotieplatform is en dat een food truck (of bakfiets) daarvoor een logisch vehikel is, gevolgd door een retail partner als bv Bever die een selecte doelgroep bereikt.

 

Het is natuurlijk een perfect product om te testen, met name de vraag of eerste gebruik tot repeats leidt. Zonder repeat buys is er geen business case. Misschien kan er gesampled worden op het bestand van Futurumshop om te kijken welke repeat je krijgt.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb heel de website bekeken: nergens wordt expliciet gemeld dat het om poeder gaat.

Slechts in 1 foto in de onderste slide show is dat te zien.

Het gaat telkens over dat het snel klaar (en voedzaam) is en that's it.

Ik heb hier op Higherlevel niet voorbij de link gelezen, zodat ik onbevangen de website kon interpreteren.

Jullie geven redenen waarom ik het zou moeten aanschaffen, maar het is niet erg duidelijk wat ik dan precies aanschaf. Zelfs op de bestelpagina is de verwijzing naar poeder indirect door de shaker te noemen.

Ook bij de FAQ: impliciete verwijzing door te zeggen hoeveel water erbij moet.

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zou nooit een voedingsproduct bestellen van een anonieme website eerlijk gezegd, en al zeker niet als de omschrijving van de eisen waar het aan zou moeten voldoen is 'we need to do some paperwork'.

 

Daardoor twijfel ik ook aan de 2814 maaltijden die jullie claimen al verstuurd te hebben.

 

Nu; ik zie op zich wél een potentieel mooi product; vegan, mee te nemen, gezond (als het papierwerk gedaan is tenminste ;)), hip etc.

 

Ik denk dat je eerst de vertrouwensfactor van je site omhoog moet halen; wie maakt dit? waar zijn jullie gevestigd? Wie zijn jullie/wie ben jij (want; waarom doet een financieel freelancer dit, en wie zitten er nog meer achter?), waar kan ik het proberen? enzovoorts.

 

Neem ook je FAQ even onderhanden; zeg hoe lang het duurt voor mijn bestelling verstuurd wordt, zeg wat de derde allergeen is die er nog in zit ("Vexx still contains three allergens, but fortunately those allergies are rare: almonds and cacao."), enzovoorts.

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Blijkbaar heb je de pagina vanuit het Engels vertaald naar het Nederlands... Vervolgens ben je bepaalde delen vergeten te vertalen. Dat komt de betrouwbaarheid niet ten goede.

 

Verder voelt de site als "niet af". Er ontstaan meer vragen dan antwoorden.

 

Ook voldoe je niet aan de wettelijke eisen voor een webwinkel (informatieplicht, voorwaarden)

Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel

Link naar reactie
  • 0

Heb alleen de homepage, en dan nog 'above the fold' (bovenste gedeelte), gelezen. Nee, je boodschap is niet duidelijk. Ik heb het idee dat het een drankje is voor sporters. Het geeft een energieboost en dat is alles. Dat het als (gezondere) maaltijdvervanger kan dienen haal ik er niet uit en ben dus niet gaan scrollen.

 

Simpel tekstje als "Binnen 18 seconden een gezonde en smakelijke maaltijd op tafel" zou me meer verleiden om verder te kijken op je site. Zet daar een zin achter over hoe makkelijk het onderweg is (in de file bijvoorbeeld?)

 

Wie is je doelgroep trouwens?

 

Hi Willem,

Dank je wel voor je reactie. Goed dat je aangeeft dat het boven de fold nog niet duidelijk is en dat dit van belang is om verder te scrollen!

Doelgroep zijn actievelingen die zich bewust zijn van de impact van voeding op het lichaam.

Link naar reactie
  • 0

En erg duur. Als ik zelf een smoothie maak met een beetje aardbeien, banaan, melk en yoghurt kost me dat bijna niks en de bereidingstijd is wellicht iets langer, maar meer dan een paar minuten kost het ook niet om de blender te laten werken.

 

Voor mij was het trouwens ook niet duidelijk uit het bovenstuk. Pas onderaan begon het te dagen dat het om smoothies ging en niet om bergbeklimmen :-)

 

Hi Robbert,

 

Duidelijk, dank je wel!

Link naar reactie
  • 0

Ik lees high performance food en zie convenience, maar ik mis taste. Een beetje verstopt zie ik organic shakes en de smaken chocolate recharge en hint of banana. En pas in tweede instantie zie ik de prijs, vijf euro bij kleine verpakkingen en vier euro als je een doos koopt.

 

Het lijkt me logisch dat sampling het eerste promotieplatform is en dat een food truck (of bakfiets) daarvoor een logisch vehikel is, gevolgd door een retail partner als bv Bever die een selecte doelgroep bereikt.

 

Het is natuurlijk een perfect product om te testen, met name de vraag of eerste gebruik tot repeats leidt. Zonder repeat buys is er geen business case. Misschien kan er gesampled worden op het bestand van Futurumshop om te kijken welke repeat je krijgt.

 

Hallo TwaBla,

 

Goed punt van de taste, we focussen idd erg op het concept.

 

Interessant punt van de futurumshop! Ga ik zo naar kijken.

 

Dank je wel!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb heel de website bekeken: nergens wordt expliciet gemeld dat het om poeder gaat.

Slechts in 1 foto in de onderste slide show is dat te zien.

Het gaat telkens over dat het snel klaar (en voedzaam) is en that's it.

Ik heb hier op Higherlevel niet voorbij de link gelezen, zodat ik onbevangen de website kon interpreteren.

Jullie geven redenen waarom ik het zou moeten aanschaffen, maar het is niet erg duidelijk wat ik dan precies aanschaf. Zelfs op de bestelpagina is de verwijzing naar poeder indirect door de shaker te noemen.

Ook bij de FAQ: impliciete verwijzing door te zeggen hoeveel water erbij moet.

 

Hi Walter,

Zo had ik het inderdaad nog niet bekeken. We vermijden idd het wordt poeder, omdat dit niet heel sexy klinkt, maar voor bereiding is dit wel wat je ontvangt!

We gaan kijken hoe we dit wel aantrekkelijk kunnen weergeven.

Dank je wel!

Link naar reactie
  • 0

Ik zou nooit een voedingsproduct bestellen van een anonieme website eerlijk gezegd, en al zeker niet als de omschrijving van de eisen waar het aan zou moeten voldoen is 'we need to do some paperwork'.

 

Daardoor twijfel ik ook aan de 2814 maaltijden die jullie claimen al verstuurd te hebben.

 

Nu; ik zie op zich wél een potentieel mooi product; vegan, mee te nemen, gezond (als het papierwerk gedaan is tenminste ;)), hip etc.

 

Ik denk dat je eerst de vertrouwensfactor van je site omhoog moet halen; wie maakt dit? waar zijn jullie gevestigd? Wie zijn jullie/wie ben jij (want; waarom doet een financieel freelancer dit, en wie zitten er nog meer achter?), waar kan ik het proberen? enzovoorts.

 

Neem ook je FAQ even onderhanden; zeg hoe lang het duurt voor mijn bestelling verstuurd wordt, zeg wat de derde allergeen is die er nog in zit ("Vexx still contains three allergens, but fortunately those allergies are rare: almonds and cacao."), enzovoorts.

 

Bedankt voor je review!

 

Hele waardevolle punten. Goed punt over de storytelling/vertrouwensfactor. Dat missen we zeker!

 

Link naar reactie
  • 0

Blijkbaar heb je de pagina vanuit het Engels vertaald naar het Nederlands... Vervolgens ben je bepaalde delen vergeten te vertalen. Dat komt de betrouwbaarheid niet ten goede.

 

Verder voelt de site als "niet af". Er ontstaan meer vragen dan antwoorden.

 

Ook voldoe je niet aan de wettelijke eisen voor een webwinkel (informatieplicht, voorwaarden)

 

Dank je wel voor je review. We zijn van een oude naar een nieuwe website gegaan. Zeker ook na jullie reacties te lezen zie ik dat we zaken missen. Op de oude website hadden we wel algemene voorwaarden en contactgegevens. Deze gaan we dus ook zsm weer toevoegen!

 

Link naar reactie
  • 0

Je hebt trouwens in je titel wel 'meal replacement drink' staan. Dat zwakt mijn reactie wat af. Alleen is dat bij het gebruik van meerdere tabjes niet zichtbaar.

 

Niet je vraag maar een puntje dat me opviel is de kleurtoon bij een aantal foto's. In het algemeen passen de foto's prima bij de totale kleur van je site. Alleen bij de animatie (http://vexx.eu/wp/wp-content/uploads/2016/03/giphy-18.gif) en de foto van eten bij laatste blogs (http://vexx.eu/wp/wp-content/uploads/2013/11/veggies-min-300x190.jpg) lijkt de kleuraanpassing minder geslaagd. De eerste oogt ouderwets en die groente wil ik niet eten ;)

Link naar reactie
  • 0

Het ziet er allemaal wat "onaf" uit. Teksten die niet te lezen zijn tegen de drukke achtergrond (erger in de Engelse versie), op sommige pagina's wél een taalvlaggetje en op andere dan weer niet, een taalkeuze-dropdownbox op je contactpagina die niet werkt, een bestelknop op een Nederlandse pagina die naar een Engelstalig bestelformulier leidt ...

 

Wat ik mis is informatie over de houdbaarheid. Daarnaast lijkt het me handig als je mij op het bestelformulier je voorwaarden laat accepteren. En krijg ik die mengbeker standaard vanaf 12 maaltijden, of moet ik daar het hokje voor aanvinken? Dat mag wat mij betreft wel wat duidelijker.

Link naar reactie
  • 0

Als je dit op industriële schaal kan produceren, kom je dan in de buurt van de prijzen van Royco, Benco en Nesquick?
Nee, dat komen we niet vanwege 2 redenen. Dat we biologische ingrediënten gebruiken en dat we boeren fairy prijzen willen betalen.
Twintig jaar geleden had je me daarmee overtuigd, maar ik kom nu organic tegen bij Lidl, bij de Action en zie hoe Wholefoods en Trader Joe's aan hun aanvoerketens werken. Organic en Fair begint industriële schaal aan te nemen en wordt concurrerend met conventioneel. Wat kost een organic cup-a-smoothie? Cups-a-soup kost ca 33 cent per portie! Het is een vraag waar je bij groei tegenaan gaat lopen.

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Als je dit op industriële schaal kan produceren, kom je dan in de buurt van de prijzen van Royco, Benco en Nesquick?
Het product intrigeert me. Is het een maaltijdvervanger voor drukke mensen: een shake op weg naar het werk? Is het een afslankproduct? Is het een product voor sporters die onderweg energie nodig hebben?

 

In de sportwereld is de maaltijdvervanger een relatief bekend fenomeen, zie ik nu. Decathlon verkoopt ze onder het label Aptonia. Daar kun je gevriesdroogde pasta bolognaise en ontbijtcakes kopen. Dat heeft niks te maken met de smaken chocolade en banaan. Die vind je wel bij proteïne-shakes. Kosten circa 35 euro per kilo. Dat lijken vooal drinkontbijtjes voor mensen die willen afslanken.

 

De poeders voor deze shakes zijn op veel plekken te koop, ook in hippe stuksverpakking. Het lijkt erop dat een paar grote whitelabel manufacturers bereid zijn chocolade- en bananen-weipoeders voor shakes van een etiket te voorzien, hier heb je er zo eentje die starters maar wat graag helpt. Als je zoekt naar organic protein powder kom je al snel op Alibaba uit. Van Fair Trade is in dat wereldje nauwelijks sprake. China levert wel organische weipoeders met smaakjes naar keuze.

 

Dat heeft dus allemaal niks met de vriesdroogtechniek van Royco (thans Intertaste) te maken. Is een totaal andere industrie. Ik ben geen gezondheidsfreak of fanatieke sporter, maar als ik dat was zou ik wat meer willen weten over de herkomst van de ingrediënten. Oh en dat Fair Trade-verhaal? Daar is op julie site ook helemaal geen sprake van.

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Hele waardevolle punten. Goed punt over de storytelling/vertrouwensfactor. Dat missen we zeker
Er gaan steeds meer belletjes af. Neem nou die testimonials.

 

David van Eijk

Programmer

 

I don't use Vexx all the time. Only on busy days or when traveling a lot. Before Vexx i was always thinking about what to eat and when to eat. My Vexx meals are prepared within seconds, consumed in minutes and this food allows me to stay fully focussed for hours straight.

David heeft een tweelingbroer die Aidan Mitchel heet, en dat is een karakter uit een Amerikaanse Bouquet-reeks.

 

Ik ga maar eens een lekkere instantkoffie maken en daarna weer iets nuttigs doen. ::)

 

David_van_Eijk.jpg.2a1b81af56c4df9cf7a6e52c5b8b540b.jpg

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Wat je aanbiedt, lijkt mij een pow(d)er drink. Je noemt het zelf al een nutrient shake. Dit heeft niks met smoothies of zuivel en versgeperst fruit te maken, maar betreft eiwitpoeders die kennelijk biologisch zijn. So what!

 

Doe eens een Google image search en jouw gesloten zakjes en dichte containers met bruine substantie of oplossing wijken nogal af van de transparante, kleurige persingen die je dan aantreft.

 

Het product of het label klopt niet, dan heeft de vorm van communiceren in mijn ogen geen waarde meer...

 

Hoe kom je tot een (merk)naam VEXX? Klinkt in het geheel niet als een biologische smoothie.

 

Op de site zie ik een afbeelding met diverse soorten groenten en fruit. Wat heeft dit met chocolade of banaan te maken?

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.