• 0

Kosten IB aangifte VOF

Beste,

 

Sinds oprichting van onze vof vier jaar geleden hebben we nog steeds geen vaste boekhouder. Elk jaar gaat er dus weer veel tijd in zitten om te kijken hoe en wat we er mee doen. Vanaf boekjaar 2015 hebben we besloten om gebruik te gaan maken van een softwarepakket; e-boekhouden.nl

 

Op zich bevalt dit prima en het lukt allemaal tot zover. Zojuist ook boekjaar 2015 afgesloten in het pakket. Echter moet nog steeds de aangifte uitbesteed worden. e-boekhouden heeft een groot aantal aangesloten administratiekantoren waarbij je dit kan laten doen. Voordeel is dat deze kantoren dan eenvoudig toegang krijgen tot jouw administratie.

 

Inmiddels heb ik een enkele offertes aangevraagd. Echter valt de prijs me erg tegen. IB aangifte voor de VOF is al snel 750 euro. Wat ik niet goed begrijp is waar de kosten voor hun inzitten. Alle administratie is door ons al correct verwerkt in het pakket. Het pakket geeft een volledige balans en winst/ verliesrekening. Waar zit het voordeel van zo’n pakket in als ze alsnog alle mappen willen inzien en alles gaan controleren?

 

Overigens hebben beide vennoten ook nog een eenmanszaak naast de VOF. De administraties zijn eigenlijk zo klein dat we dit geen eens willen uitbesteden om kosten te besparen. Wat is eigenlijk dan precies wat we nodig hebben van het administratiekantoor voor de vof?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Echter moet nog steeds de aangifte uitbesteed worden

Want? (lees: waarom?)

 

Elk jaar gaat er dus weer veel tijd in zitten om te kijken hoe en wat we er mee doen.

hmm, zonde en bij echte ondernemers veel duurder dan die boekhouder . Dan kun je beter 750 Euro of meer aan een boekhouder uitgeven en die tijd die je overhoudt voorstaan besteden aan je business

 

Wat ik niet goed begrijp is waar de kosten voor hun inzitten

Voornamelijk controle en aansprakelijkheden. Maar als je 750 Euro te veel geld vindt, waarom doe je die aangifte dan niet zelf?

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0
Alle administratie is door ons al correct verwerkt in het pakket. Het pakket geeft een volledige balans en winst/ verliesrekening. Waar zit het voordeel van zo’n pakket in als ze alsnog alle mappen willen inzien en alles gaan controleren?
Geen enkele zichzelf respecterende boekhouder zal zijn naam verbinden aan blindelings geaccepteerde jaarcijfers.

 

Overigens hebben beide vennoten ook nog een eenmanszaak naast de VOF.
Hebben beide vennoten nog een eenmanszaak of slecht één van beide vennoten?

 

De persoon die een eenmanszaak heeft en daarnaast firmant is in een VOF, moet in één aangifte de inkomsten van twéé bedrijven indienen. Dat betekent dus twee jaarverslagen.

 

De administraties zijn eigenlijk zo klein dat we dit geen eens willen uitbesteden om kosten te besparen.
Als je er zeker van bent dat de cijfers kloppen dan kan je toch best zelf de aangifte invullen?

 

Wat is eigenlijk dan precies wat we nodig hebben van het administratiekantoor voor de vof?
Niets.

 

Wel belangrijk is het aandeel van elke firmant in de vof, de arbeidsbeloning per firmant en de verdeling van het restant van de winst per firmant.

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Voor alle duidelijkheid: een VOF doet geen IB-aangifte, maar elk van de vennoten afzonderlijk.

In de aangifte van elke vennoot moet ook diens eventuele eenmanszaak worden meegenomen.

 

Overigens wordt zo'n bedrag vaak uitgesplitst:

• Controle, correctie en voltooiing van de boekhouding: kosten voor de VOF

• Aangiftes inkomstenbelasting: kosten voor elk van de vennoten

 

Soms wordt de totale factuur door de VOF voldaan en worden er voor de IB-aangiftes in de boekhouding privé-correcties gemaakt.

 

Het maakt ook nogal een verschil of die € 750 een totaalprijs voor alle werkzaamheden is of een prijs per vennoot.

Lexicom Administratie & Belastingen - Haarlem - www.lexicom-administratie.nl

Link naar reactie
  • 0

Beste,

 

Sinds oprichting van onze vof vier jaar geleden hebben we nog steeds geen vaste boekhouder. Elk jaar gaat er dus weer veel tijd in zitten om te kijken hoe en wat we er mee doen. Vanaf boekjaar 2015 hebben we besloten om gebruik te gaan maken van een softwarepakket; e-boekhouden.nl

 

Op zich bevalt dit prima en het lukt allemaal tot zover. Zojuist ook boekjaar 2015 afgesloten in het pakket. Echter moet nog steeds de aangifte uitbesteed worden. e-boekhouden heeft een groot aantal aangesloten administratiekantoren waarbij je dit kan laten doen. Voordeel is dat deze kantoren dan eenvoudig toegang krijgen tot jouw administratie.

 

Inmiddels heb ik een enkele offertes aangevraagd. Echter valt de prijs me erg tegen. IB aangifte voor de VOF is al snel 750 euro. Wat ik niet goed begrijp is waar de kosten voor hun inzitten. Alle administratie is door ons al correct verwerkt in het pakket. Het pakket geeft een volledige balans en winst/ verliesrekening. Waar zit het voordeel van zo’n pakket in als ze alsnog alle mappen willen inzien en alles gaan controleren?

 

 

Is de € 750,00 alleen voor controle en IB, of komt er nog een meerprijs voor eventuele correcties, omdat jullie administratie niet goed is verwerkt. Ongetwijfeld zitten er geen fouten in, maar een administratiekantoor kijkt er misschien anders naar.

 

Wat gaat het kosten om de gehele administratie uit handen te geven, zodat je je volop bezig kunt houden met jullie core business? :)

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als jullie de administratie redelijk hebben ingevoerd dan is dat voor het administratiekantoor minder werk dan wanneer ze het helemaal zelf in moeten voeren. Ik Maak uit de vraag niet op hoe groot de boekhouding is. Als het echt maar om een paar facturen gaat dan kan het goedkoper zijn de boekhouding helemaal uit te besteden. Je zou daarvoor ook eens een paar offertes op kunnen vragen om dit te vergelijken. Let dan wel op dat je daar ook de boekhouding van de eenmanszaken in mee laat nemen.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 140 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.