• 0

Graag feedback op mijn website van mijn coaching praktijk

Omschrijving van je concept:

Beste Forum leden,

De laatste tijd ben ik veel bezig geweest om mijn website opnieuw in te richten. Ik heb een coachpraktijk (eenmansbedrijf) en wil met mijn website mensen aanspreken tussen de 35-45 jaar. Ik richt me op persoonlijk leiderschap en help mensen zich weer sterk te voelen in hun werk en privé door me te richten op een aantal aspecten waar deze leeftijdsgroep tegenaan loopt.

Mijn website: www.ingridvandenbosch.nl

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik heb aan verschillende mensen feedback gevraagd over de teksten. Ik heb de testen laten nakijken door een tekstschrijver. Ik heb ook een aantal webinars gevolgd en tips gekregen over de inrichting en dit proberen toe te passen. Toch merk ik dat wel redelijk aantal mensen op mijn website kijken maar alsnog geen contact opnemen. Omdat ik zo in de materie zit vind ik het moeilijk om te beoordelen of de inhoud mijn doelgroep te weinig aanspreekt of dat ik me gewoon richt op de verkeerde zoekwoorden in google.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Meer mensen die contact met mij opnemen via mijn website.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Er is veel aanbod in de coaching. Ik probeer me te onderscheiden door me te richten op persoonlijk leiderschap.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik zou graag opbouwende feedback ontvangen over:

De inrichting van mijn teksten.

Of mijn teksten inhoudelijk voldoende aanspreken.

Of mijn site duidelijk laat voorkomen wat ik doe.

SEO technisch goed in elkaar zit.

Of hij commercieel genoeg is. (aan de call to action wordt gewerkt. Ik ben nog aan het uitvinden hoe ik dat erin moet zetten).

 

Alvast hartelijk dank!

 

 

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je begint met te zeggen dat je "met mij duidelijk wilt krijgen wat ik werkelijk wil en hoe ik dat kan bereiken op basis van mijn talenten en mogelijkheden".

 

Toen ik dat las, was het eerste wat in mij opkwam dat je een studie- of beroepskeuzeadviseur bent. Maar verder lezend gaat het over het versterken van persoonlijk leiderschap en vervolgens komen allerlei problemen voorbij waarmee ik zou kunnen worstelen (tot en met een beginnende burn-out). Ik krijg dan een beetje het alles-in-één gevoel en ik merk dat dat blijft hangen (en ook nog versterkt wordt) bij het lezen van de rest van je teksten. Misschien moet je eens bekijken of je je bezoeker duidelijker en eenvoudiger van zijn probleem naar jouw oplossing kunt leiden (less is more).

 

Gebruik je een vorm van statistiek voor je website zoals Google Analytics? Zie je hoe mensen navigeren door je site en waar ze afhaken?

 

En wat de puntjes op de i in je teksten betreft (altijd leuk om even te checken als er tekstschrijvers aan het werk zijn geweest):

- als je "jij vindt" en "jij voelt" schrijft, zou ik ook "jij wilt" schrijven i.p.v. "jij wil"

- bedoel je echt dat ik mijn stemmingen moet "beheren" of moet dat "beheersen" zijn

- en een tikfout in "de vicieuze cirkel van stress doorbereken doorbreken"

 

  • 0

Als eerste indruk zie ik vooral veel tekst. Lange teksten, waardoor je als nieuwe bezoeker al snel afhaakt. Meer witruimte tussen de teksten kan ook helpen.

 

Website bezoekers lezen niet echt. Teksten worden voornamelijk gescand. Probeer hierop in te spelen bij het opstellen van je teksten.

 

 

Zorg ervoor dat je deze info pas op aanvraag toont en geef kort aan wat jouw sterke punten zijn / waarom iemand voor jou zou moeten kiezen.

 

Ik zou de opmerking "verplicht" verwijderen bij je contactformulier. Dit komt wat vriendelijker over.

Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel

  • 0

Beste John,

Dank je voor je snelle reactie. Ik kan hier zeker wat mee. Begrijp ik goed dat ik juist teveel onderwerpen heb gekozen en het specifieker moet maken? Is dat wat je bedoeld met alles-in-één gevoel? Analytics heb ik er net op staan dus daar moet ik nog resultaten van krijgen. Ook dank voor je feedback op de tekst! Het moet inderdaad beheren zijn maar ik heb daar al meerdere reacties op gehad dus ik zal het toch maar aanpassen...

Groet Ingrid

  • 0

Begrijp ik goed dat ik juist teveel onderwerpen heb gekozen en het specifieker moet maken? Is dat wat je bedoeld met alles-in-één gevoel?

Het probleem met coaching is dat het zo veelomvattend is (of in ieder geval kan zijn), dat het lastig is om over te brengen dat jij de geschikte coach bent voor mijn specifieke "probleem". Als je alleen work-life-balance coaching doet, of alleen coaching voor meer zelfvertrouwen, dan is het maar de vraag of je doelgroep groot genoeg is om daar een praktijk op te baseren. En als je alles doet, is het de vraag of je je bezoeker zichzelf kunt laten identificeren met de genoemde problematiek (in de meeste aspecten herkent deze zich dan immers niet) en deze ervan kunt overtuigen dat je weliswaar een heel scala aanbiedt, maar toch echt heel goed bent in dat ene aspect waar hij/zij mee worstelt.

  • 0

Ik vind het op zich wel een prettige website. Je hebt de homepage alleen wel erg gefocused op "persoonlijk leiderschap", ik weet niet of dat zo'n goede keuze is. Ik denk namelijk dat mensen niet gaan zoeken op "persoonlijk leiderschap" (de methode) maar eerder op het probleem dat ze ervaren; "hulp bij stress" of iets dergelijks. Maar goed, dat zou je moeten onderzoeken.

 

Verder vind ik het lettertype van de quotes naast de foto's wat onduidelijk, ook door het mindere contrast. Wel heel goed dat je eigen foto's gebruikt.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

  • 0

Ik denk namelijk dat mensen niet gaan zoeken op "persoonlijk leiderschap" (de methode) maar eerder op het probleem dat ze ervaren; "hulp bij stress" of iets dergelijks. Maar goed, dat zou je moeten onderzoeken.

 

Daar wordt nog een belangrijk punt benoemd. Zorg ervoor dat je kernwoorden / teksten duidelijk aansluiten op de zoektermen van je doelgroep. Deze herkenning zorgt ervoor dat bezoekers langer op je site blijven en verder lezen.

 

Analytics, al dan niet van google is echt onmisbaar op je website. Hierdoor kan je analyseren wat een bezoeker doet, hoe hij/zij bij jou terechtkomt en dus ook waar deze afhaakt. Daarop kan je vervolgens acties nemen om dit op te lossen/ bij te sturen.

 

Overigens ziet je website er trouwens best verzorgd uit hoor.

 

Succes.

Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel

  • 0

Je hanteert voor bedrijven een veel hoger uurtarief dan voor particulieren: € 115 exclusief btw is zelfs bijna het dubbele van € 80 inclusief btw. Een beetje handige zakelijke inkoper denkt dan gelijk: het kan dus veel goedkoper, ik ga wat van de prijs afpraten. Nog belangrijk is dat dit een afhaakmoment kan zijn: je probeert mijn bedrijf een poot uit te draaien of je vind je werk voor mij als particulier zelf kennelijk veel minder waard.

 

Op mobiel heeft je site vijf beperkingen:

 

• Op de homepage vullen logo, menu en tagline één heel scherm.

 

• Alle teksten staan gecentreerd.

 

• De uitklappende menu's zijn wat lastig te bedienen.

 

• Maak van je telefoonnummer een aantikbare tel:-hyperlink of gebruik een microformat.

 

• De reactiesnelheid laat te wensen over.

 

Voor dat laatste kun je ook eens bij Google te raden gaan, wat sowieso wel aan te bevelen is voor je vindbaarheid.

 

Typografisch zou ik twee dingen anders doen:

 

KOPPEN IN CURSIEVE KAPITALEN ZIJN SLECHT LEESBAAR

 

• Voor handschrift moet je een uitzonderlijk goed OpenType-lettertype voor nep-handschrift gebruiken, zodat het net écht handschrift lijkt, of gewoon echt handschrift, maar geen lettertype dat overduidelijk nep-handschrift is.

 

Verder gebruik je blauw zowel voor echte hyperlinks als voor niet-aanklikbare elementen. Dat is verwarrend.

  • 0

Beste Ingbo,

 

Veel is er al opgemerkt en allemaal even waardevol. Ik ga even in op jouw benadering:

 

'Persoonlijk Leiderschap' is een begrip wat, zoals al gezegd, niet veel mensen aan zal spreken. Anders gezegd: jij wilt boormachines verkopen i.p.v. de gaten. Mensen willen oplossingen voor een probleem, om bij het boormachinevoorbeeld te blijven: mensen willen gaten kunnen maken, maar beseffen nog niet (goed) dat daar boormachines voor bestaan en als ze dat wel mochten weten, zijn ze misschien door de vele merken en uitvoeringen nog niet zeker welke voor hun specifieke probleem de beste oplossing is.

 

Begin dus eens na te denken, op te schrijven en voor jezelf en bekenden pakkend en bondig te pitchen wat voor problemen met de ontwikkeling van 'Persoonlijk Leiderschap' worden opgelost. Wat lost het op, voor wie, zodanig dat men bereid is daar de portemonnee voor te trekken?

 

'Less is more' is al genoemd, ik sluit af met KISS (Keep It Short & Simple)

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I HL-Deelnemer en -Moderator I Ontwerp Gedreven Innovatie Strateeg I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

  • 0

Allemaal enorm bedankt voor de waardevolle feedback. Ik kan er zeker verder mee.

Er is nog een dilemma waar ik mee worstel. Ik lees een aantal keren terug dat ik teveel tekst gebruik, less is more enz. Hiervoor had ik een website met aanzienlijk minder tekst, maar dit heb ik veranderd (en nog een aantal andere dingen) om hoger in google te scoren, want dat is uiteraard ook belangrijk. Hoe doen andere dit? Of zou ik juist alleen op de home page minder tekst moeten gebruiken?

Dan nog een laatste vraag. Onder het kopje 'coaching' op mijn website staan een aantal aspecten die ik belangrijk vind om iemand sterker te maken. Ik heb bullets gebruikt bij de vraag "wat houdt coaching in". Ik twijfel of dit verhelderend werkt of juist afstotend. Hebben jullie hier nog tips in?

 

Nogmaals allen bedankt, ik ga aan de slag!

 

  • 0

Ik lees een aantal keren terug dat ik teveel tekst gebruik, 'less is more' enz. Hiervoor had ik een website met aanzienlijk minder tekst, maar dit heb ik veranderd (en nog een aantal andere dingen) om hoger in google te scoren, want dat is uiteraard ook belangrijk. Hoe doen anderen dit?

 

Je zult je verbazen hoezeer je een tekst terug kunt brengen tot de essentie als je het na het schrijven en redigeren weer even weg legt, er later een frissere blik op werpt en dan ziet hoeveel je kunt weghalen, denk aan dubbele teksten of verschillende teksten met dezelfde betekenissen, bijvoeglijke naamwoorden, ook woordjes als 'om', 'er' e.d. zijn vaak overbodig, enz.

 

Na drie tot vijf keer wegleggen heb ik weleens een tekst gehalveerd zonder in te boeten op de betekenis, sterker nog: de betekenis nam toe. Weer zo'n cliché: "Schrijven is schrappen." :)

 

Google vindbaarheid is belangrijk, maar de lezer vasthouden die jouw site vindt, is misschien nog wel belangrijker. De lezer die zich in een eerste oogopslag herkent in de problematiek die jij beschrijft, zal eerder geneigd zijn te blijven hangen om ook de oplossing te vernemen.

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I HL-Deelnemer en -Moderator I Ontwerp Gedreven Innovatie Strateeg I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

  • 0

Ga bloggen! Schrijf bijvoorbeeld een artikel met 5 tips hoe je moet omgaan met stress, een verhaal van een client die je geholpen hebt (hoe jouw coaching hem / haar geholpen heeft) enzovoorts.

 

Je krijgt dan heel veel tekst op je site en daar is Google inderdaad dol op, en als het een echt goede tekst is gaan mensen die delen en erop reageren. Bovendien zullen dat soort teksten als je het goed doet op een hele natuurlijke manier gaan over de problemen die mensen ervaren, en dat is juist waar je op gevonden wilt worden.

 

De homepage en "verkooppagina's" moeten inderdaad lekker overzichtelijk zijn, en dat gaat meestal gepaard met kort en bondig. Je zou eventueel onderaan wat meer tekst kunnen plaatsen maar eerst de toptaken (google daar maar eens op, of kijk even op mijn site voor een uitgebreid artikel daarover).

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

  • 0

Zoals je terecht aangeeft is het aanbod aan coaches erg groot. "Scoren in Google" zou dan ook echt je laatste doel moeten zijn, het is VEEL belangrijker om die eventuele bezoeker zo snel mogelijk te overtuigen dat ie aan het juiste adres is.

 

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

  • 0

Zoals je terecht aangeeft is het aanbod aan coaches erg groot. "Scoren in Google" zou dan ook echt je laatste doel moeten zijn, het is VEEL belangrijker om die eventuele bezoeker zo snel mogelijk te overtuigen dat ie aan het juiste adres is.

Wordt vervolgens de vraag: als je ze niet via Google binnenhengelt, hoe lok je de juiste mensen dan naar jouw site?

 

Lijkt me dat je hoorbaar/zichtbaar wil zijn op andere (online) hangplekken waar jouw klanten en influentials komen, en daar iets moet bijdragen dat belangstelling wekt.

 

Uiteraard moet je mensen die de weg naar je website gevonden hebben snel bedienen met toegespitste info - mag best inspibreren & motisferen!

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

  • 0

mensen naar je site krijgen is vaak 'gemakkelijker' door te adverteren (in google/facebook etc), en met dergelijke beroepen denk ik dat ouderwetse mond tot mond reclame belangrijker is dan "1 ranken op persoonlijk leiderschap" (jaja het kan helpen).

 

Toch zou ik eerder andere manieren van promotie inzetten; geef lezingen bij (buurt-, ondernemers-, sport-) verenigingen, blog, maak flyers (geef een try-out sessie weg) enzovoorts.

 

edit; en natuurlijk zou daar uit voort moeten vloeien dat deze mensen tenminste je website bezoeken en daar de bevestiging vinden van wat je ze al van je weten.

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    8 leden, 173 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.