• 0

Hoe nieuwe applicatie op de markt te brengen?

Hallo,

 

Mijn eerste post op dit forum ... Complimenten overigens voor opzet en inhoud.

Ik ben al enkele maanden bezig met het uitwerken van een idee waar ik al een tijd

mee rondloop, en ben nu op een punt gekomen om het in de markt te zetten.

 

Kort gezegd; het is een Windows-applicatie (VB/Access) met GOLF als thema.

Alle mogelijke (golf)data kun je in de applicatie kwijt.

Websites, scores, plaatjes, noem maar op. Alles is simpel terug te vinden en het geheel

is strak vormgegeven. Eenvoud en gebruiksgemak waren belangrijke uitgangspunten !

Zelf golf ik al redelijk lang (maar te weinig). Ik ken de ins & outs van golf,

en heb vanuit mijn werk ruime automatiseringservaring.

 

Ik gebruik het programma dagelijks, de meeste bugs zijn er wel uit, en er is getest

door diverse mensen op verschillende PC's. Hoe nu verder ? Ik heb de ideëen,

een echte ondernemer ben ik echter niet. Ik kan het pakket bij mijn werkgever aanbieden,

al lijkt me dat niet de beste weg om mijn inspanningen optimaal te verzilveren.

Voor mezelf beginnen lijkt me ook niet praktisch. Ik sta 100% achter mijn produkt,

maar toch ... Een bedrijfje op naam van mijn vrouw misschien ?

Een globaal businessplan ligt klaar, een website is gebouwd, logo, ppt-je, you name it.

What's next ???

 

mvg

R.

wombat.jpg.e67a60d3506ad21ce83146f473a151d8.jpg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Wombat,

 

Goede vraag. Ik geloof dat meer mensen met jouw problemen rondlopen.

 

Indien je, zoals je aangeeft niet voor jezelf wilt beginnen zou ik je software proberen in licentie geven of te verkopen. Belangrijk is dat je volledig in kaart brengt wie mogelijke kopers kunnen zijn (je markt). Vervolgens probeer je de namen te achterhalen van de mensen die binnen deze bedrijven de beslissing nemen om iets nieuws te kopen. Beperk je in eerste instantie tot ongeveer 4 personen. Met deze mensen, meestal de Algemeen Directeur maak je een afspraak. Neem wel een goede advocaat mee naar deze gesprekken. Ik weet trouwens niet goed wat er mis mee is om je product aan je huidige werkgever te verkopen.

 

Bovenstaande activiteiten kun je naast je normale werkzaamheden doen en dan ben je in feite toch een ondernemer maar dit terzijde.

 

Erg goed trouwens dat je hiermee bezig bent. Er zijn er mijn inziens nog te veel mensen die niet goed over alternatieven denken voordat ze voor zichzelf beginnen.

 

Succes ermee!

 

Met vriendelijke groet,

 

Ties

 

Link naar reactie
  • 0

- Voor golfers i.h.a.

- (nog) niet mobiel

- niets gezien wat er op lijkt

 

Golven doe je buiten, op de green. De golfer die vervolgens thuis op zijn computer iets gaat doen (misschien wel op de club?), moet een extra eigenschap hebben. Wat is die eigenschap? Is dat iemand die zijn handicap wil verbeteren? Die foto's wil uploaden? Die een tracklist wil bijhouden van banen die hij bezocht heeft? Die met andere golfers wil kletsen? Er zitten ongetwijfeld zulke vooronderstellingen ingebouwd in je applicatie. Maak die expliciet, en je ziet de contouren van een doelgroep.

 

Voor de distributie/verkoop kun je ook aan derden denken. Je hoeft niet perse direct te verkopen, of via een groothandel. Wellicht kun je je product private label aanbieden aan clubs, of als gesponsord product via Heineken of Nike. Daarvoor moet je je markt overigens analyseren, en daarbij een bredere definitie hanteren dan software alleen. Wie zijn daarin actief, of geinteresseerd in de doelgroep zoals eerder omschreven.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de eerste reakties. Ik heb mijn doelgroep wel in kaart, en in principe zou iedere internet-gebruiker het kunnen gebruiken.

 

Golf vond ik zelf het meest geschikt om uit te werken, maar de mogelijkheden zijn onbeperkt ;)

 

Klinkt misschien cryptisch, maar als je het ziet zul je het begrijpen.

Wellicht moet ik wat demo's verzorgen ???

Link naar reactie
  • 0

Het bijhouden van scores is een (klein) onderdeel van de applicatie.

Meestal neem ik ze over van de scorekaart. Een PDA op de golfbaan ?

Ik heb er geen ervaring mee. Het gaat er bij de applicatie ook om dat je ON-LINE bent. Kan dat met zo'n PDA ?

 

Grtz.

Link naar reactie
  • 0

Meestal neem ik ze over van de scorekaart. Een PDA op de golfbaan ?

Ik heb er geen ervaring mee. Het gaat er bij de applicatie ook om dat je ON-LINE bent. Kan dat met zo'n PDA ?

 

Ik sta ook met een PDA in de tram dus waarom niet op de golfbaan. Kan me zelfs voorstellen dat de hightech indruk die je maakt op de golfbaan beter uitkomt dan die in de tram.

 

Jazeker kan ik met mijn en vele andere PDAs online. Kwestie van een data abonnement afsluiten, niets meer.

Link naar reactie
  • 0

er zijn anno 2005 momenteel 3 betaalbare protocollen om 24*7 on-line te zijn: GPRS, EDGE, UMTS.

 

voor een voorbeeld van een mooie pda: zie http://euro.palmone.com/nl/nl/products/treo650/index.html (ik ben er zeer verguld mee en zou nooit meer zonder willen) ;D

 

ik raad je aan je eerst in pda's en smartphones te verdiepen voordat je zelf applicaties gaat ontwikkelen. altijd on-line is hot business.

 

succes.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Over golven, op veel banen zijn mobiele telefoons en zeker PDA's verboden en dan niet alleen tijdens wedstrijden maar gewoon standaard (meestal als 'local rule'). En heb ook al gehoord dat er wordt gelobbyd om het als standaard regel vast te leggen. Misschien eens kijken of de Decisions er wat over schrijven?

 

Daarnaast is het me nog niet duidelijk (stel dat ik dat ding ga gebruiken) waarom ik dat moet doen. Zoals jezelf al aangeeft schrijf je het nu over van je scorecard, wat krijg ik er dan voor? Statistieken hoevaak ik een hole par heb gelopen? Of mijn handicap daalt? Die dingen zijn voor mij niet zo belangrijk. Statistieken niet omdat het toch per ronde gaat en je wilt jezelf altijd verbeteren en handicap, eens in de maand loop ik een Q-card en lever ik die in, rest gaat vanzelf.

 

Je schrijft over het opslaan van foto's, banen waar je hebt gelopen etc. Dat klinkt inderdaad leuk, maar wordt ik er blij van? Klinkt meer als een gadget die ik een paar keer gebruik en dan in de kast verdwijnt.

 

 

Klinkt nu wel allemaal heel negatief, maar zo bedoel ik het niet. Hoop dat dit je wat helpt de toegevoegde waarde te vinden.

 

Jelmer.

p.s. waar golf jij? :)

Link naar reactie
  • 0

Hai, een golfer hier.

 

Ja, fanate golfers zijn gek : kopen alles, verzamelen alles. Er is dus markt. Maarrr...ik denk wel dat je iets meer moet focussen. Alles je zegt : "In principe is het voor iedereen", dan zeg je wat je applicatie kan, niet wat de behoefte is van mensen.

 

Je kan de hele groep golfers bijv. onder verdelen in PC-gebruikers en niet PC-gebruikers (en als je weet dat er >> golfers zijn van boven de 60, die niet permanent achter de PC zitten..). Daarnaast heb je nog fanate golfers, sportieve golfers, zondagmiddaggolfers, etc, etc. En die verschillen nogal in houding, energie en dus behoefte.

 

Doe jezelf een lol : loop een paar golfwinkels in en stel vragen over de behoefte van mensen. Loop ook een paar proshops in en stel dezelfde vragen. Doe net alsof jij geinteresseerd bent in zo'n applicatie en vraag of anderen dat ook wel eens gevraagd hebben. Niet vertellen dat je er zelf een hebt, by the way. ;)

 

Leuk aspect : er komen steeds meer golfbanen met eigen sites, waar heeel langzaam dingen geupload/download worden. Wat je zowie moet doen (na het bovenstaande onderzoek), is een keer praten met de ANWB, Burggolf : het zijn organisaties die golfverenigingen hebben/beheren. En bij ANWB kan je, om je scorecard up to date te houden, de scorecard uploaden. Als zij nou je applicatie op hun site zetten, dan wordt het nog leuker om lid van hen te worden, see what I mean ? ;D

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 144 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.