• 0

Garage: te hoge rekeningen?

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ja, dat is natuurlijk razend moeilijk. Begrijp ook eerlijk gezegd niet waarom iemand zo'n bericht naar buiten brengt. Tenzij je gedwongen wordt gooi je dit niet zo op de straat.

 

Sympathieker zou zijn : Nu ! Uw rekening NOG duidelijker en transparanter ! ;)

 

Geeft inderdaad te denken, zo'n bericht. Vooral als je net de auto van je vrouw hebt weggebracht naar de garage.... :(

Link naar reactie
  • 0

Ik denk inderdaad dat door dat ANWB artikel een reactie niet uit kon blijven, en eerlijkgezegd is het ook schandalig wat er soms gebeurde. Iets wel op de factuur zetten dat niet is geleverd of gedaan lijkt me sowieso strafbaar, oplichting oid.

 

Overigens zie ik het niet echt als een soort schuldbekentenis: Je kunt beloven iets niet te (zullen) doen, ook als je het nooit gedaan hebt. Zou zou AH kunnen beloven nooit paarse sinaasappels te verkopen, al hebben die in het verleden nooit in het schap gelegen.

Link naar reactie
  • 0
Of zie ik dat verkeerd?

 

Volgens mij heet dat in pr-kringen via de band spelen. Branche-organisaties of top-managers brengen iets in de pers om vooral hun achterban iets duidelijk te maken. Denk ook aan de bouwbedrijven ten tijde van de bouwenquete. Ontkennen heeft geen zin, dan maar een stevig standpunt innemen. Ik neem aan dat deze garagistenclub nu ook leden gaat royeren die zich niet aan de code houden.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Hebben jullie dit gevoel nou nooit bij computerwinkels?

 

Veel mensen weten net als bij auto's totaal niet hoe die dingen werken. Zou weleens interessant zijn om daar een onderzoek naar te doen.

 

Mijn tante is al eens een keer flink opgelicht. Ze besloten om haar moederbord en processor te vervangen. Terwijl er alleen maar een geheugenkaartje stuk was, zo bleek achteraf...

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat een goeie zet zou zijn om een tv programma te gaan maken over het binnenste van je auto. Er wordt veel aandacht besteed aan nieuwe modellen en prestaties, maar waarom niet een wekelijks tv magazine over "Hoe controleer je of je koppakking versleten is?", maar ook met wat uitleg over gecompliceerdere reparaties? Want laten we wel wezen, als garages erover liegen dat ze reparaties uitvoeren, hoe veilig voel je je dan nog in je auto? (Ergo: zelf doen is niet eens per sé onveiliger dan het een garage laten doen, blijkbaar-- als ze je laten rondrijden met allerlei gebreken...)

 

Bovendien maak je zo van mensen gelijkwaardige gesprekspartners van monteurs-- niet écht gelijkwaardig natuurlijk, maar wel mondiger.

 

Marketingidee:

Een video-opname maken van de uitgevoerde reparaties en deze aan de klant mee naar huis geven bij de reparatie.

 

Link naar reactie
  • 0

Daarom volgt mijn vrouw deze cursus :]http://www.vent.nl/aanbod/producten/pd23_evva.html] : Sleutelcursussen voor Vrouwen.

 

Daar kan je moeilijk of lacherig over doen, maar het is de beste manier om je te bevrijden van onkunde- of angstgevoelens.

 

Wat betreft telecom, computer en andere branches : het is al fantastisch dat internet sites je zo fantastisch kunnen helpen in dit verband. Zelfs prozaische dingen als een grasmatje neerleggen in je tuin is niet moeilijk meer, ondanks de beweringen van diverse tuinmannen die dit voor mijn postzegel voor nog geen €4500,- wilden doen. Gewoon zoeken, leuke Nederlandse site gevonden en gaan met die banaan.

 

En waar denk je dat je terecht moet als je belazerd wordt als ondernemer ? Juist ja

Link naar reactie
  • 0

Hebben jullie dit gevoel nou nooit bij computerwinkels?

 

Hebben jullie dat gevoel nooit bij de telecombedrijven?

 

Hebben jullie dat gevoel nooit bij juristen, accountants, consultants, huisartsen, etc.. Om een lange lijst kort te maken, bij iedere willekeurige dienstverlener?

 

Bottomline: Alles draait om vertrouwen!

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Edward,

 

Ik heb dit vooral bij bedrijven waar ik denk : zo moeilijk moet dit niet zijn/zoveel tijd moet dit niet kosten.

Een ander signaal : als mensen veel moeilijke termen gaan laten vallen, respectievelijk je iets niet in normale termen kunnen uitleggen.

Laatste signaal : ervaring.

 

Of zoals mijn Oude Vader altijd zegt : Je moet het altijd begrijpen wat iemand voor je doet, ongeacht of dit een advocaat, accountant, etc is.

en last but not least : it's all about Perception : ik denk dat advocaten (tot nog toe !) een redelijk betrouwbaar imago hebben.

 

Zodra cowboys dit vak betreden en/of de heer Spong en kornuiten nog regelmatiger op de buis komen, zal dit zienderogen effect hebben op deze perceptie.

Link naar reactie
  • 0

Kleine waarschuwing.

 

Het is goed dat de klant zich enigzins bewust is van wat er aan zijn auto,huis, computer, e.d. gedaan wordt.

Ik ken uit mijn techneuten verleden echter genoeg voorbeelden waar de opdrachtegever meer kennis van zaken dacht te hebben dan de vakman.

De vakman werd in deze gevallen niet de ruimte gegeven te doen wat hij moest doen, en waarschuwde de klant hiervoor.Dit werd ook aangetekend op de werkbon.

In alle gevallen zat de opdrachtgever later met de gebakken peren en probeerde deze te verhalen op de uitvoerenden.

 

Met bovenstaande wil ik niet beweren dat er niet aangeklooid word, ik wil alleen even een kanttekening plaatsen

 

En voor wat betreft auto's , ik rij al 13 jaar in zon Mitsubishi bestelbus.

Deze gaat één keer per jaar naar de garage voor de APK.

De enige dingen waar ik op let is vloeistoffen, distributiesnaar en banden.

Gemiddeld ben ik per jaar € 250 kwijt aan onderhoud en apk.

O ja, deze bus dendert regelmatig naar Roemenie en heeft mij nog nooit laten langs de weg (afkloppen)

Link naar reactie
  • 0

Het draait allemaal om vertrouwen, maar sommige dingen zijn niet controleerbaar.

 

Zo kreeg ik een factuur van mijn telecomaanbieder met een extra kostenpost onder de noemer 'data'. Hun verklaring was dat ik buiten het gebied online was geweest en ik wist 100% zeker dat het niet het geval was. Okay, ik kan misschien een vergissing maken... maar niet 15x per dag. Na veel bellen, onzinnige verklaringen en niet wetende mensen aan de lijn te hebben gehad bleek er een fout bij hun te zitten. De afbeeldingen werden extern opgehaald (zonder medeweten van de gebruiker) en dat rekenen ze (onterecht) door. Ik krijg alles terug, maar hoeveel mensen 'vertrouwen' hun telecomaanbieder en zeggen er niets over?

 

 

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Hebben jullie dat gevoel nooit bij juristen, accountants, consultants, huisartsen, etc.. Om een lange lijst kort te maken, bij iedere willekeurige dienstverlener?

 

Tot op zekere hoogte zijn de meeste dienstverleners gevoelig voor zulke ideeen bij klanten. Vaak is het alleen wel zo dat je tenminste kunt nagaan of de gewenste dienst echt geleverd is, alleen heb je er wellicht niet zoveel zicht op of het aantal vermelde uren klopt of dat het eindproduct wel goed genoeg is.

 

De garagebranche zal het wat zwaarder hebben daarin, aangezien het imago toch al niet zo heel best is, en er dus min of meer structureel gevallen van regelrechte oplichting worden aangetroffen. Als je rook ziet, en er slaan zo nu en dan vlammetjes uit, dan staat het in brand ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 155 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.