Featured Replies
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
bas-services
Beste leden,
Ik heb net even op het forum en via Google gezocht maar kon het niet zo 123 vinden.
Het zou kunnen dat ik te moeilijk denk, het volgende:
Op dit moment bezig met een VOF met een 50/50 winst/verlies-deling (contractueel vastgelegd).
Beiden storten we een 'startkapitaal' als privé storting. Als het bedrijf een beetje loopt willen wij uiteindelijke een privé opname gaan doen (50/50). Dit voeren wij vervolgens in het boekhoudsysteem (waarschijnlijk wordt dit e-boekhouden). We houden natuurlijk genoeg geld over om leveranciers en de Belastingdienst te kunnen betalen. Aan het eind van het boekjaar moeten wij individueel een IB aangifte doen. Ik neem aan dat wij dit o.a. in deze aangifte moeten invullen wie wat heeft ontrokken uit de VOF. In e-boekhouden (en waarschijnlijk ook in andere softwarepaketten) maken wij een tegenrekening met Privé storting/opname persoon x en y. Aan de hand van de rapportage module zouden wij kunnen nagaan wie hoeveel heeft opgenomen, in ons geval dus 50/50.
Zijn er (belastingtechnisch) consequenties als wij bijv. elke maand letterlijk 50/50 (minus verplichte lasten) onttrekken uit de VOF?
Klopt bovenstaande redenering?
Graag zou ik jullie mening/advies hierover willen ontvangen.
Bij voorbaat dank voor uw tijd.
Bas
[verandering: titel]
SSL certificaten | Server Monitoring | Serverbeheer | Installatie, Configuratie & Advies