• 0

Webshop marketing mogelijkheden?

Ik ontvang graag wat tips naar aanleiding van de onderstaande casus:

 

Sinds Juni van dit jaar heb ik een webshop online gezet voor één specifiek product. Het probleem is dat de website nog niet goed aan het ranken is in Google. Dit heeft wat tijd nodig natuurlijk en ik ben dagelijks bezig om content toe te voegen. Plus zaken te optimaliseren om zo meer organisch gevonden te worden zonder dat ik hiervoor Google moet gaan betalen.

 

Om verkoop te behalen maak ik nu gebruik van betaald verkeer:

Google adwords

Marktplaats admarkt

Facebook ads

 

Bovenstaande levert een prima ROI op genoeg om te blijven adverteren en ook nog prima te verdienen.

 

Ik heb mijn product ook op de marktplaats achtige websites aangemeld welke gratis zijn.

 

Welke mogelijkheden zijn er nog meer om mijn product aan te bieden betaald / onbetaald? Wellicht mis ik iets?

 

Tips zijn dan ook welkom!

 

 

Bvd.

Jarno

 

[verandering: titel]

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

25 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hi Jarno,

 

Je zou eens kunnen kijken op websites van concurrenten wat die hebben.

 

Meer specifiek, betaald:

 

- YouTube

- Affiliate marketing middels pay-per-click banners op websites die worden bezocht door potentiele klanten van je

- Uitzoeken welke (vak)tijdschriften er zijn in je webshop's branche die voldoende lezers hebben maar relatief lage adverteerkosten. Als je hier een aantal oude tijdschriften van opvraagd kun je kijken in welk tijdschrift terugkerende advertenties staan, dit zijn hoogstwaarschijnlijk tijdschriften die omzet genereren voor anderen in jouw branche/via jouw doelgroep.

- Sponsor iets wat je doelgroep interesseert, hoe klein dan ook, of probeer je naam ergens aan te verbinden

 

Onbetaald:

 

- verdiep je meer in SEO en wat analytics je kunnen bieden om je paginabezoeken en purchase per visitor te verhogen

- kijk welke mogelijkheden er nog bestaan om je visibiliteit op forums, review- en vergelijkingswebsites om je naamsbekendheid en beoordelingen te verhogen voor jouw branche, desnoods betaald via banner advertisements

 

 

Dit zijn dingen die in mij opkomen, hopelijk zit er iets nuttigs bij.

 

Groet

Link naar reactie
  • 0

Beste Jarno,

 

Probeer eens mond op mond reclame, vertel je familie, vrienden , buren, mensen die je tegenkomst in de supermarkt op straat in de trein , toilet, over je idee. Zo verspreid je product en het is gratis.

 

Vraag grote bedrijven om je product in hun collectie op te nemen. Durf en probeer. Als je niet schiet kan je ook niet scoren.

 

Ga flyeren in de buurt en omstreken, zet reclame van je product op je auto en rij zo door heel Nederland dat valt zeker op.

 

Dit zijn een paar tips ik weet er nog meer als u wilt.

Gebruik social media, zoals Facebook. Ben je bekend met Facebook ken je het ???

 

Wat zeker zal helpen en je product met 100% verkoop zal helpen. Vraag de grote top 4 Nederlandse voetbalclubs. Ajaz, Feyenoor, PSV en Vitesse of je product op hun shirt mag. Shirt sponser. Wie weet doen ze het.

 

Als Ajax straks Europees speelt kent straks heel Europa je product Kassa ;) En het geld stroomt als water binnen vervroegd pension ;)

 

Groet,

Willem de Vries

 

Link naar reactie
  • 0

Op lange termijn zal je het meeste hebben aan goede SEO.

 

Wat heb je al gedaan aan SEO?

 

Weet je op welke zoektermen je je wilt richten (waarschijnlijk wel, gezien gebruik Adwords)?

 

Heb je deze zoektermen al verwerkt in paginatitels, metabeschrijvingen, categorieteksten, productteksten, menukoppen, pagina- en berichtkoppen, etc?

 

Zo niet, dan zou ik daar eerst mee starten.

 

Totdat je meer bezoekers via organische zoekresultaten binnenkrijgt, is Adwords, etc. een prima manier om voldoende bezoekers te trekken. Zeker als dit nu al uit kan.

 

Wat voor content voeg je trouwens toe? Heb je een blog?

 

 

 

Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel

Link naar reactie
  • 0

 

Wat zeker zal helpen en je product met 100% verkoop zal helpen. Vraag de grote top 4 Nederlandse voetbalclubs. Ajaz, Feyenoor, PSV en Vitesse of je product op hun shirt mag. Shirt sponser. Wie weet doen ze het.

 

 

Ik denk dat TS met 1 product niet echt in staat is een paar miljoen per jaar op tafel te leggen om shirtsponsor te worden denk je wel?

 

Link naar reactie
  • 0

Als eerste hartelijk dank voor jullie ( soms grappige reacties )

 

@Helloklitty89

YouTube is nog een to do. Hier wacht ik nog heel even mee omdat het product vanaf heden ook een "echt" eigen merk gaat krijgen met bedrukking op het product en gift box. Zodra dit er is ga ik een simpel filmpje laten maken door wat dames in mijn omgeving. Naast dit is SEO een punt van aandacht waar ik echt zoekende in ben. Ik weet door Adwords wel waar mijn keywords zich bevinden maar ik kom nog niet op pagina 1 terecht. En ik plaats zo veel mogelijk nieuwe content alleen dit heeft misschien even wat tijd nodig om opgepikt te worden.

 

@Willem de Vries

Grappige reactie met een knipoog. In je reactie zitten wel een aantal punten in die ik kan en ga ondernemen.

 

@Webwinkel Meerwaarde

De basis op het gebied van SEO is gedaan ( paginatitels, product teksten etc. ). Content voeg ik toe in een blog. Ik blijf pushen maar de bezoekersaantallen organisch zijn nu nog niet geweldig te noemen.

 

@Benm

Ik heb de Top10 van YouTube in mijn segment benaderd maar die hebben andere interesses blijkbaar. Ik had de dames verteld dat ze het product mochten houden en er 1 of 2 weg konden geven via hun YouTube kanaal en/of blog. Vreemd genoeg kwam er niet echt een zinnige reactie uit van de top 10 die ik benaderd had. De video sectie heb ik maar even uitgezet omdat er niets was. Ik ga dames in mijn omgeving vragen om een filmpje te maken. Dan heb ik in elk geval iets.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

@Webwinkel Meerwaarde

Ik deel content via sociale media en ik krijg wel meer pagina weergaven op bijvoorbeeld mijn Facebook account. Twitter doe ik nog niet omdat ik niet echt de indruk krijg dat dit iets voor mijn business gaat doen? Wat zijn jouw ervaringen hierin? Mijn doelgroep bevindt zich overigens in de beauty branche.

 

@DaMedia

Linkbuilding is dat niet "bedelen" om je links op gerelateerde pagina's te krijgen? Althans dat is mijn indruk. Verkoop aan webshops en dropshipping heb ik over nagedacht. Alleen ik denk dat de marges wat te klein zijn.

 

Mijn verkoopprijs is 28.95 inclusief gratis verzending.

 

Wanneer ik ga rekenen om iets over te houden zou ik het volgende model moeten hanteren voor de wederverkoper ( aangenomen dat dit een webshop is )

 

Inkoop ex btw 17.50

Verkoop ex btw 23.93

Verkoop inclusief BTW 28.95

 

Op de inkoopprijs zit een marge van € 6.43 maar goed dan moet men om de adviesprijs te halen het product nog wel verzenden. Dat gaat 'm dan niet worden denk ik. Of doe ik nu iets fout in mijn calculatie?

Link naar reactie
  • 0

Maar je merkt niet dat mensen op de links naar je site klikken (vanuit de content die je via FB vespreidt)?

 

Linkbuilding is tegenwoordig eerder een relatie opbouwen met grote en kleine influencers / websites die relevant zijn voor jouw webwinkel / product.

 

Het vragen om linkjes werkt al lang niet meer (zeker niet als je terecht komt in een nietszeggend overzicht met partner websites, dat geen meerwaarde biedt voor de bezoeker).

 

Maar hoewel linkbuilding is veranderd, is dit nog steeds een goede manier om meer bezoekers te trekken.

 

Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel

Link naar reactie
  • 0

Maar je merkt niet dat mensen op de links naar je site klikken (vanuit de content die je via FB vespreidt)?

 

Linkbuilding is tegenwoordig eerder een relatie opbouwen met grote en kleine influencers / websites die relevant zijn voor jouw webwinkel / product.

 

Het vragen om linkjes werkt al lang niet meer (zeker niet als je terecht komt in een nietszeggend overzicht met partner websites, dat geen meerwaarde biedt voor de bezoeker).

 

Maar hoewel linkbuilding is veranderd, is dit nog steeds een goede manier om meer bezoekers te trekken.

 

 

Ik heb nog niet alle content via FB gedeeld. Dus het is nog niet optimaal te meten op dit moment. De content die ik heb zal ik de komende dagen verspreid gaan delen. En dan bekijken wat het effect is. Heb jij nog enige suggesties welke sociale media van echte toegevoegde waarde kunnen zijn?

 

Het linkbuilding proces ( mede door jouw link ) zal dus enige tijd gaan duren. Uiteraard moet relevantie aanwezig zijn dat begrijp ik.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Heb jij nog enige suggesties welke sociale media van echte toegevoegde waarde kunnen zijn?

 

Dat hangt van je product af en natuurlijk van je doelgroep.

FB wordt veel gebruikt in de beautybranche. Maar Instagram en YouTube kunnen ook erg interessant zijn.

 

 

Het belangrijkste is dat je niet de zoveelste bent die alle aanbiedingen telkens op social media zet. Ga voor kwaliteit. Ga voor content die jouw doelgroep graag leest. Experimenteer met titels, quotes, afbeeldingen, etc. en kijk wat het meeste effect heeft. Daarmee bedoel ik: welke post kreeg bezoekers naar je website.

 

Als je vervolgens de bezoeker daadwerkelijk op de site hebt gekregen, dan is er natuurlijk een nog veel grotere uitdaging: de bezoeker overtuigen om klant te worden.

Denk hierbij aan het benadrukken van klantvoordelen, de bezoeker persoonlijk aanspreken, betrouwbaar overkomen en zorgen voor een professionele website met (niet te) wervende (product)teksten.

 

Nog een hele uitdaging, maar een webwinkel is hard werken!

 

Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel

Link naar reactie
  • 0

Beste Sjaarloos1,

 

stel je deze vragen voor een eigen webshop of klantproject?

 

Modgroet,

 

Highio

 

Beste Highio,

 

Ik zou mezelf schamen als ik deze vragen zou moeten stellen voor een klantproject. Dit is voor een eigen webshop welke in de opbouw fase zit en met raad van diverse experts op dit forum probeer te verbeteren.

 

Groet,

 

Jarno

 

Link naar reactie
  • 0

Ok, de beperking van deze discussie is dan dat het een puur theoretische benadering is zonder dat we een branche of positionering kennen.

 

Modgroet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ok, de beperking van deze discussie is dan dat het een puur theoretische benadering is zonder dat we een branche of positionering kennen.

Modgroet,

Highio

 

Het zou inderdaad helpen als je je product en website vermeldt. We kunnen dan veel specifieker advies geven...

 

Het enige wat we nu weten is dat het om de beauty branche gaat.

Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel

Link naar reactie
  • 0

Hi Jarno,

 

Wie is de doelgroep?

Afhangende van de doelgroep kun je mogelijk sponsoren, of juist op youtube zitten, of wat dan ook.

 

Je kunt ook Facebook ads uitbreiden, mocht dit nog niet gedaan zijn, er is veel mogelijk met de segmentatie.

 

Om de latente gebruikers te bereiken, kun je testen met Google GDN (content netwerk), en zichtbaar zijn op websites met relevante onderwerpen.

Heeft u behoefte aan een onafhankelijke second opinion of klankbord om er zeker van te zijn dat uw (online) marketing investeringen van de hoogste kwaliteit zijn?

http://mauxilium.com

Link naar reactie
  • 0

Ok, de beperking van deze discussie is dan dat het een puur theoretische benadering is zonder dat we een branche of positionering kennen.

Modgroet,

Highio

 

Het zou inderdaad helpen als je je product en website vermeldt. We kunnen dan veel specifieker advies geven...

 

Het enige wat we nu weten is dat het om de beauty branche gaat.

 

 

Ik zie toch bij nader inzien af van het bekend maken van de website ivm hoog kopie gehalte.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Richt u zich op consumenten of bedrijven?

Onderaan staat Dropshiping, kappers vloggers bloggers

 

Dit schrikt mij af, of ik betaal teveel voor uw product als tussen inkoop en verkoop nog een (ruime? als ik de dropshipping pagina lees) commissie marge zit. Of het is niet voor mij als consument bedoelt?

 

Verder zie ik geen voordelen ten opzichte van een gewone kam. Althans de linker foto ziet er niet geloofwaardig uit als gekamd haar.

 

Excuus dat ik wat direct overkom, maar de eerste indruk is nog altijd belangrijk.

Link naar reactie
  • 0

Focus je op content marketing. Creëer content over het product dat je verkoopt. Wat kunnen potentiële er mee. Zorg dat je de content verspreid op de plekken waar jouw doelgroep zich bevindt. En breng jouw content onder de ogen van blogs die gaan over jouw productgroep.

 

Grote kans dat je met Facebook een eind komt, aangezien daar het grootste publiek te vinden is. Maak een eigen FB pagina, en zorg dat daar voldoende content op staat. Investeer daarnaast in Facebook ads om onder de aandacht te komen van jouw doelgroep.

 

Als je je richt op een jonger publiek vergeet dan zeker Snapchat niet.

 

Je kunt evt. via PB meer info m.b.t. het product toesturen om gerichtere tips te krijgen.

Link naar reactie
  • 0

Eens met Marcel,

 

richt je op content creatie. Leer je doelgroep kennen en stem je content daar op af. Vanuit de content verwijs je dan (incidenteel) naar je product. Het moet geen advertentie zijn, maar juist waardevolle content.

 

Video zou geschikt kunnen zijn.

 

Richt je je trouwens vooral op jongeren?

 

 

Naast de marketing is het ook gewoon heel erg belangrijk dat je website voldoende betrouwbaarheid uitstraalt.

 

Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel

Link naar reactie
  • 0

Als de doelgroep de beautybranche is, is het misschien interessant om aanstaande maandag (3 oktober) naar de FNVmooidag te gaan.

 

Vergeet niet om de nog te maken video op een eigen youtube-kanaal te zetten dat geverifiëerd is, zodat je het ook kan koppelen aan de website. Met een paar stappen kun je dan klikbare links in de video plaatsen die bijvoorbeeld direct naar de bestelpagina gaan.

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 98 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.