Ik zit met een vraag waar ik geen goed antwoord op kan vinden of een rekenvoorbeeld.. Hoop dat hier iemand mij kan helpen!?
Op dit moment rijden wij een prive lease wagen voor € 400,- per maand.
Nu heb ik een eenmanszaak en aangezien het private lease contract bijna afloopt ben ik benieuwd of het voordeliger is om op mijn eenmanszaak een wagen te full operational te leasen.
Nu heb ik de volgende berekening gemaakt:
Totale kosten nu zijn € 600,- voor 1.200km per maand (leasebedrag en brandstof)
Zakelijk leasen € 600,-
Bijtelling € 200,-
Totaal € 800,-
De € 600,- als kosten opgeven en dan scheelt dat 40% van 600 = € 240,- minder aan IB betalen
Dan zou zakelijk leasen € 40,- voordeliger zijn toch of maak ik ergens een rekenfout?
Extra info:
- De auto wordt zowel zakelijk als privé gereden
- Looptijd en model niet meenemen in de berekening om het overzichtelijk te houden
- Gaat mij even puur om het vergelijk private of zakelijk leasen
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
MarkM007
MarkM007
Hallo,
Ik zit met een vraag waar ik geen goed antwoord op kan vinden of een rekenvoorbeeld.. Hoop dat hier iemand mij kan helpen!?
Op dit moment rijden wij een prive lease wagen voor € 400,- per maand.
Nu heb ik een eenmanszaak en aangezien het private lease contract bijna afloopt ben ik benieuwd of het voordeliger is om op mijn eenmanszaak een wagen te full operational te leasen.
Nu heb ik de volgende berekening gemaakt:
Totale kosten nu zijn € 600,- voor 1.200km per maand (leasebedrag en brandstof)
Zakelijk leasen € 600,-
Bijtelling € 200,-
Totaal € 800,-
De € 600,- als kosten opgeven en dan scheelt dat 40% van 600 = € 240,- minder aan IB betalen
Dan zou zakelijk leasen € 40,- voordeliger zijn toch of maak ik ergens een rekenfout?
Extra info:
- De auto wordt zowel zakelijk als privé gereden
- Looptijd en model niet meenemen in de berekening om het overzichtelijk te houden
- Gaat mij even puur om het vergelijk private of zakelijk leasen
Alvast bedankt voor de hulp!!!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/56113-private-lease-of-zakelijk-leasebereken-ik-dit-goed/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag