Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Norbert Bakker
ACM bepleit meer transparantie over reviews
Korte samenvatting:
Reviews op allerhande vergelijkingssites zijn ook voor financiële dienstverleners een niet meer uit te vlakken realiteit. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) constateert op basis van een verkenning dat reviews door de bank genomen consumenten betrouwbare informatie opleveren. Wel bepleit ACM meer transparantie bij alle partijen die betrokken zijn bij het verzamelen, publiceren en beheren van online reviews.
ACM meldt dat betaalde reviews reclame zijn, en daarom ook als zodanig herkenbaar moeten zijn
Waarom vind je dit interessant of wil je dit delen?:
Ik ben benieuwd wat HL leden verstaan onder reclame / sponsored content / betaalde reviews en wat niet.
Dit heeft namelijk raakvlakken met iets wat eerder door mij op HL is genoemd: marktpartijen die klanten financieel belonen voor het schrijven van reviews;
Eén marktpartij had zelfs een complete social media menukaart met kortingsbedragen voor reviews, likes en links op o.a. LI, Twitter en FB.
Wat vinden HL leden? Is dat wel of geen reclame? En moet je als marktpartij aangeven dat iemand beloond is voor het schrijven van een review (en dus niet "kans maakt op" een prijs via loting) En waar ligt de grens?
Eem Financieel Advies ; persoonlijk en vertrouwd verzekerd voor ZZP en MKB
Gespecialiseerd in Arbeidsongeschiktheid, aansprakelijkheid en Cyber.