Jaren geleden heeft een tweede aandeelhouder zijn aandelen terug verkocht aan de BV.
Graag zou ik deze aandelen willen kopen, zodat mijn moeder en ik beiden 50% van het geplaatste aandelen kapitaal bezitten.
De nominale waarde van een aandeel is € 45,38
Graag zou ik 400 aandelen tegen deze prijs willen kopen.
Het Eigen Vermogen van de BV is ca. € 400.000. Dit betekent dat de 400 aandelen die mijn moeder heeft een aanzienlijke hogere waarde vertegenwoordigen.
Om het voor mij financieel mogelijk te maken wil ik dus de 400 aandelen tegen € 45,38 per aandeel kopen. Hierdoor zal de waarde per aandeel voor mijn moeder nagenoeg halveren. Wat zijn de mogelijkheden om mijn moeder te compenseren. Wij denken hierbij aan dividend uitkeringen. Om de BV niet in gevaar te brengen zal dit over meerdere jaren moeten plaatsvinden. Is deze constructie toegestaan, of zijn er andere mogelijkheden.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
aandeel
aandeel
Ik heb de volgende vraag:
Mijn moeder is enig aandeelhouder van een BV.
Jaren geleden heeft een tweede aandeelhouder zijn aandelen terug verkocht aan de BV.
Graag zou ik deze aandelen willen kopen, zodat mijn moeder en ik beiden 50% van het geplaatste aandelen kapitaal bezitten.
De nominale waarde van een aandeel is € 45,38
Graag zou ik 400 aandelen tegen deze prijs willen kopen.
Het Eigen Vermogen van de BV is ca. € 400.000. Dit betekent dat de 400 aandelen die mijn moeder heeft een aanzienlijke hogere waarde vertegenwoordigen.
Om het voor mij financieel mogelijk te maken wil ik dus de 400 aandelen tegen € 45,38 per aandeel kopen. Hierdoor zal de waarde per aandeel voor mijn moeder nagenoeg halveren. Wat zijn de mogelijkheden om mijn moeder te compenseren. Wij denken hierbij aan dividend uitkeringen. Om de BV niet in gevaar te brengen zal dit over meerdere jaren moeten plaatsvinden. Is deze constructie toegestaan, of zijn er andere mogelijkheden.
Bij voorbaat dank voor elke nuttige reactie.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/56641-aandelen-van-bestaande-bv-kopen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag