• 0

Helpen bij visumaanvraag

Hoi allemaal,

 

Voor onze groepsreizen naar de VS en Canada is het voor klanten noodzakelijk een visum aan te vragen. Nu geven we dit uiteraard overal helder aan, maar heel veel reizigers hebben nog vragen over het invullen van de aanvraag. Ik ben hier altijd huiverig voor, omdat ik vrees dat als iemand het dankzij onze hulp verkeerd invult (of dat claimt), wij de pineut zijn als iemand het land niet in zou komen.

 

Kan iemand mij vertellen in hoeverre we mensen "mogen" helpen, want uiteraard is het ook wel weer van belang dat mensen wel met hun vragen ergens terecht kunnen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0
Kan iemand mij vertellen in hoeverre we mensen "mogen" helpen

Je mag mensen uiteraard helpen, maar dat maakt je wel (mede) verantwoordelijk en aansprakelijk voor eventuele schade. Vraag is dus of je dat wel moet willen, en zo ja op basis van welke spelregels (duidelijke voorwaarden, vrijwaring?) en beloning je dat doet.

 

Want uiteraard is het ook wel weer van belang dat mensen wel met hun vragen ergens terecht kunnen.

maar "ergens" is niet per sé bij jou, en ook niet per sé gratis, toch?

Waarom ga je bijvoorbeeld geen samenwerking aan met een online ESTA-check partij?

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Hoeveel hulp heeft iemand dan nog nodig bij een visumaanvraag via www.visum.nl?

Uit recente eigen ervaringen met 40+ ESTA's voor een Studiereis: nog verrassend veel ( variërend van dubbele paspoorten, meisjesnamen, typfouten, wel of geen creditcard tot strafrechterlijke "vlekken". )... dus ik kan me de hulpbehoefte van mensen die niet erg leesvaardig of accuraat zijn goed voorstellen :)

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Exact :-) best veel. Voor mij spreekt de informatie heel erg voor zich, maar als je niet veel reist of voor het eerst een grote reis maakt is het best een lastig verhaal.

 

Een tussenpartij is dan een goede optie inderdaad. Normaalgesproken gaat het altijd goed, maar wil voorkomen dat ik in een situatie kom waarin we inderdaad aansprakelijk zijn omdat we adviseren iets op een bepaalde manier te doen, iemand geweigerd wordt om wat voor reden dan ook, en ze bij mij terugkomen.

Link naar reactie
  • 0

Hoeveel hulp heeft iemand dan nog nodig bij een visumaanvraag via www.visum.nl?

 

Als ik vorige week op een kinderboerderij ben geweest, of ergens bij de boer kaas heb gehaald hoe moet ik dan vragen beantwoorden die gaan over "Did you vistit a farm"?

 

Je wilt een visum, maar ook geen ellende omdat je een formulier verkeerd hebt ingevuld.

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Helpen verhoogt het risico op gedoe. Toch geven bijvoorbeeld drogisten en bouwmarkten advies. Hoe voorkomen die aansprakelijkheid?

Ik vermoed met gezond boerenverstand, opleiding, ervaring én algemene voorwaarden/disclaimers.

En boven alles : weten en afbakenen waar je wel en niet hulp biedt en tot hoever je hulp gaat.

 

Een bouwmarkt geeft (als ze slim zijn) geen advies over dragende constructies en een drogist geeft geen advies over alternatieve geneeswijzen bij kanker.

 

Deze wat extreme voorbeelden noem ik met reden: voor reisorganisaties is de ESTA een bijna net zo gevoelige bottleneck: 1 foutje en iemand kan niet op reis. Sommige fouten zijn ook niet meer te herstellen of kosten heel veel extra tijd en geld.

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 123 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.