• 0

Op zoek naar een bedrijfs- of productnaam (verzameltopic)

Ik ben nu met mijn ondernemingsplan zover dat Ik het een naam moet gaan geven.

Ik weet wel wat Ik ga doen. Maar hoe noem Ik het?

Ik ga mij zelf verhuren op basis van zzp. Ik ga technische ondersteuning verlenen op zeer uiteenlopende werkzaamheden. Dit varieerd van Metaalbewerking tot Technische automatisering. Ik heb een zeer brede technische ervaring en scholing. Ik denk dus aan de klusbussen, maar dan anders. Zeg Technische Serviceverlening, Support ..enz.

Ik zoek dus een mooie naam en naam voor de website, voorheen Creasoft. Ja die, ;) De basis voor alleen Software is te smal, vandaar mijn vraag.Ik moet nu een nl website en kvk aanvragen. Maar ben het nog niet eens over de naam. Iemand een idee? dank en Gr Henk,

 

[edit]Titel aangepast aan verzameltopic - mod[/edit]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

 

SnaMool Gadgets

GetGads

Ketsjuts

Low Man Gadgetstore

 

 

Bedankt voor uw inbreng! Ik heb besloten om mijn webwinkel nog heel even uit te stellen (ik heb weer eens teveel hooi op m'n vork genomen ;)) Ik ga eerst eens het boek 'Webwinkel voor dummies' lezen 8) Toch hartstikke bedankt voor het meedenken, er zitten echt leuke tussen!

 

Halfwas :

 

Soko Toko ( dubbelop markt, maar klinkt leuk en speels)

 

Snufje Looman

 

Fresh Fun Gadget

 

Nobo Gadget (Papiaments voor nieuw)

 

Finna Upp gadget ( Faeröers voor uitvinden, niet het woord gadget uiteraard )

 

 

 

Bosi333, ook bedankt voor het meedenken, er zitten hier wederom ook erg leuke tussen!

 

Nogmaals Bedankt! Helaas kan ik ieder maar één reus geven :)

Link naar reactie
  • 1

Ik loop steeds vast met de naam omdat ik dan maar een klein onderdeel van het geheel benoem. wie kan mij helpen?

 

Bouw Kundig, Allround Bouwkundig, Meer Dan Bouwbegeleiding (en dan natuurlijk de ">" in je logo), Pit Bouwkundige Diensten (pit = engelse kuil, met de inkopper "met meer pit" als slogan), Nederlands Centrum voor Constructuele Diensten (met enige dichterlijke vrijheid), ...

Link naar reactie
  • 0

Goh, wat een hoop creatieve ideeen zeg! Ik twijfelde zelf aan Triple-A omdat ik de indruk had dat veel mensen niet weten waar het voor staat. Misschien is het ook nog een idee om het door een soort van slogan in het logo te verduidelijken. Tussen alle suggesties zitten ook nog veel goede. Ik moet het denk ik even laten bezinken...

Link naar reactie
  • 0

Op dit moment heet mijn bedrijfje "Mezoo". Een verzinsel van niets, vond het gewoon leuk klinken en de domeinnaam was nog vrij. Met mijn bedrijf bouwde ik websites voor voornamelijk startende ondernemers.

 

Nu heb ik mijn dienstenaanbod veranderd van bouw naar advies en presenteer ik mezelf als Internet consultant.

Ik vind ten eerste mijn huidige naam niet leuk meer en eigenlijk ook niet zo goed. Daarnaast zie ik het wel als een nieuwe start en daarbij hoort ook een nieuwe naam.

 

Opzoek dus naar een nieuwe naam. Dit keer wil ik het wel ergens op laten slaan, en wel een doordachte naam gebruiken.

 

Mijn diensten richten zich dus voornamelijk op advies voor internet behoeften en web projectmanagement. Iets wat in veel gevallen eenvoudiger lijkt dan het is (wil je optimaal resultaat). Met deze gedachte moest ik denken aan een ijsberg drijvend in de oceaan. Het stuk wat boven het water zichtbaar is, is onderwater minimaal 5x zo groot. Of te wel rondom projecten moet je zorgvuldig te werk gaan wil je in zijn geheel omvatten en het beste resultaat naar boven halen. Maar goed, aan de andere kant vind ik dit ook weer wat zweverig...

 

Opzoek naar een naam

Ik ging dus nog wat verder met het ijsberg idee. Zag opzich al wel een leuk beeldmerk voor me (grafisch gezien) en dacht dat het wel iets zou worden.

 

Eerst heb ik een opsomming gemaakt van woorden die met mijn diensten en met een ijsberg te maken hadden. Zowel in het nederlands als engels (klinkt vaak toch wat lekkerder). Dingen als web, i, e, ice, iceberg, project, e-commerce, internet, project etc etc. Uiteindelijk kwam ik ook op 'chunk'. Dit woord vind ik wel lekker bekken dus dacht ik misschien hiermee wat te combineren zodat het ook nog een relatie met internet heeft. ichuck, echuck, webchuck waren de meest logische keuzes. Nu was ik in het begin enthousiast hierover (domeinnamen zijn ook nog vrij e.d.) en heb ik het thuis eens in de groep gegooid. Toen werd ik al weer wat minder enthousiast. Nu heb ik het even laten rusten en eigenlijk twijfel ik nog steeds, misschien toch allemaal wat teveel doorgedacht en klinkt het toch niet zo aantrekkelijk.

 

Daarom mijn vraag, wat vinden jullie van webchunk?

 

En wie heeft meer/betere inspiratie als het gaat om mijn nieuwe naam.

 

Alles is welkom! Bijvoorbaad dank.

 

[edit: bericht samengevoegd met de reeds lopende verzameltopic]

"Doe wat je leuk vindt, dan werk je nooit te hard".

Link naar reactie
  • 0

Daarom mijn vraag, wat vinden jullie van webchunk?

Ik vind het teveel lijken op webHunk wat ik een negatieve klank vind geven aan je sereiuze business,

[wikipedia] Hunk: A slang term for a sexually appealing man, a person who is sexually attractive or a well-muscled, sexualized man

 

Ook als niet IT-er koppel ik chunk aan: The process of reducing something to short, thick pieces of its former self, usually using a hammer or a crowbar.

Ook niet iets wat je denk ik wil.

 

Link naar reactie
  • 0

@Roland Folkers, wat je omschrijft met het drijvende-ijsberg-effect doet me denken aan het Pareto beginsel / 80-20 regel van Vilfredo Pareto. Deze naam ligt voor mij gevoelsmatig best dicht bij jouw persoonsnaam. Misschien kun je daar iets mee.

 

Verder brainstorm ik van webchunk naar chipmunks naar squirrels. Squirrels/chipmunks zijn eekhoorns, die favoriet verkozen beestjes zoals onlangs in het nieuws was.

 

Met het thuis in de groep gooien voorkom je misschien blunders, maar worden ook snel goede, opvallende namen van tafel geveegd.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijk vind ik "webchunk" niet mooi. En doet mij ook direct denken aan "hunk"

 

Misschien kun je iets met de vertaling van ijsberg in het zweeds: isberg

 

Of kun je denken aan vertalingen van het woord verborgen ( het topje is te zien, maar wat zit er nog verborgen? )

 

:

 

secret; hidden; blind; covert; cryptic; inner; latent; murky; mysterious; mystic; obscure; occult; privy; recondite

 

Als je dan toch echt een diepere betekenis zoekt kun je ook altijd nog denken aan de betekenis van kleuren en daar een naam bij bedenken.

Link naar reactie
  • 0

thanks, wist wel dat ik niet op het juiste pad zat... je denkt er gewoon teveel aan en dan zie je het zelf niet meer.

 

Jullie hebben volledig gelijk dat het teveel op "hunk" lijkt.

 

Maar vinden jullie het idee van ijsberg niet wat te zweverig??

 

@Highio: Vilfredo Pareto zegt me persoonlijk niet zoveel. En dicht bij mijn persoonsnaam? dat valt toch wel mee...

 

@bosi333: Verborgen, daar zal ik over gaan brainen... thanks!

"Doe wat je leuk vindt, dan werk je nooit te hard".

Link naar reactie
  • 0
@Highio: Vilfredo Pareto zegt me persoonlijk niet zoveel. En dicht bij mijn persoonsnaam? dat valt toch wel mee...

 

Het is een econoom, zoek maar eens na waar hij voor staat in relatie tot die ijsberg van je. Niet al te dicht bij, maar ik zie wel mogelijkheden als je je voor- en achternaam zou combineren en husselen. Sorry voor de vorm van deze reactie, m'n netwerkverbinding valt keer op keer weg.

 

RFIC, Rofic, webcrusade, webcruise, webcaptain misschien?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Je zou je ook algemener kunnen richten op nieuwe media i.p.v. web/internet. De ijsberg vind ik geen goede metafoor, omdat het niet focust op de oplossing maar het probleem. Mezoo vind ik op zich een leuke verzonnen naam, maar als dat bij jou niet werkt, zal je ook snel uitgekeken zijn op een andere verzonnen naam.

 

Ik denk dan eerder aan: New Media Projects, Project 2.0, Channel Projectdesk, 21th Century Projectmanagement, Trans Actions, ...

Link naar reactie
  • 0

RFIC, Rofic, webcrusade, webcruise, webcaptain misschien?

 

Zoals via PM zoek ik (voor nu) nog geen namen die mijn persoonsnaam erbij betrekken. Ik zoek namelijk een naam waar ik een pakkend verhaal aan kan plakken die mijn diensten ondersteunen. Het hoeft niet oppervlakkig te zijn zodat mensen het direct snappen. Kom het ze namelijk graag uitleggen. ;D

 

Iced Internet Advies

 

Deze klinkt me wat te koel. Iced klinkt wel lekker, maar m'n gevoel zegt dat het niet een naam is die mijn bedrijfsactiviteiten omschrijft. Beetje te kil dus...

 

webmezoo ;D webmezo, webchamp, webphase, webverband, 20-80

 

Bedankt voor je bijdrage, maar ik wil nu af van Mezoo.

Webchamp is wel leuk. Kampion in web... Wel een beetje uit de hoogte.. ;-) Hoef mezelf ook niet te bewijzen, graag of niet...

Webverband vind ik persoonlijk niets, doet me wat denken aan maandverband om een of andere stomme reden!? :-\

 

Webphase... projecten en fases... hummm, klinkt wel intressant ja, wat vinden andere???

 

Web consolidation, web consideration, Consolidize (fantasienaam? Naam van een bestaande BV), Web Projection...

 

Hummm, deze worden mij wat te lang en ingewikkeld. Moet wel blijven hangen en moet het ook wel zelf kunnen spellen... :P

Web Projection zou een productnaam kunnen zijn voor een nieuwe manier van projectie/presenteren... niet echt een bedrijfsnaam wat mij betreft.

 

 

heren, opnieuw bedankt voor jullie energie en tijd!

 

Opsomming tot nu toe:

[*]Iets met "verborgen"

[*]Iets op basis van 'n kleur

[*]Iets met "phase" of fases in de vorm van projecten. bv. webphase

[*]YceBerg.nl klinkt lekker

[*]Vrijere vormen zoals New Media Projects, Project 2.0, Channel Projectdesk

 

"Doe wat je leuk vindt, dan werk je nooit te hard".

Link naar reactie
  • 0

Weet je zeker dat je iets met verborgen en dergelijke wilt? De meeste mensen houden er niet van en als eerder gezegd is dat onderdeel van het probleem van de client.

 

Persoonlijk denk ik dat je beter in de richting van transparantie en verheldering kan gaan denken. Aangezien het lijkt alsof jij bedrijven helpt met hun projecten en ze tegelijkertijd duidelijk maakt wat er gebeurd, gebeuren gaat/moet gebeuren.

 

Liquifyi / SilkWeb / etc..

 

Succes!

www.LeonPals.com & www.Twitter.com/LeonPals

www.Zwirt.com & www.twitter.com/Zwirt

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 99 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.