In juli wil ik een medewerker een vast contract gaan aanbieden (ze heeft nu een 1 jarig contract)
Voor beide meer zekerheid en meer vertrouwen.
Nu zit ik zelf te denken dat het wel zo netjes is om iets te gaan doen met een pensioen, alleen ben ik hier helemaal nieuw in.
- De bank waar ik nu bij bankier heeft geen pensioenen.
- Mijn verzekerings tussenpersoon heeft ook geen pensioenen in zijn pakket.
Onze branche heeft geen CAO en daarmee dus ook geen verplichte regeling.
Nu ben ik in mijn zoektocht op internet de derde pijler regeling tegengekomen. En eigenlijk klinkt het best wel heel interessant. Het pensioen wordt dan geregeld tussen de verzekering en de werknemer en ik blijf er helemaal tussen uit.
Als de werknemer weg gaat neemt de werknemer het pensioen mee en kan als die weer werkzaam is bij een bedrijf zonder pensioenregeling het huidige pensioen verder doorbouwen.
Verder kan men in deze regeling wel gebruik maken van de diverse fiscale voordelen.
Ik keer het bedrag wat ik normaal zou betalen aan pensioenpremie regelrecht uit aan de werknemer en deze kan zelf beslissen welk deel hiervan apart wordt gezet voor een pensioen en in welke vorm.
Het enige nadeel dat ik kan bedenken is dat er een hoop verantwoordelijkheid ligt bij de werknemer zelf.
Wie is er bekend met deze regeling en zijn er nog addertjes onder het gras?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Jasper S.
Jasper S.
In juli wil ik een medewerker een vast contract gaan aanbieden (ze heeft nu een 1 jarig contract)
Voor beide meer zekerheid en meer vertrouwen.
Nu zit ik zelf te denken dat het wel zo netjes is om iets te gaan doen met een pensioen, alleen ben ik hier helemaal nieuw in.
- De bank waar ik nu bij bankier heeft geen pensioenen.
- Mijn verzekerings tussenpersoon heeft ook geen pensioenen in zijn pakket.
Onze branche heeft geen CAO en daarmee dus ook geen verplichte regeling.
Nu ben ik in mijn zoektocht op internet de derde pijler regeling tegengekomen. En eigenlijk klinkt het best wel heel interessant. Het pensioen wordt dan geregeld tussen de verzekering en de werknemer en ik blijf er helemaal tussen uit.
Als de werknemer weg gaat neemt de werknemer het pensioen mee en kan als die weer werkzaam is bij een bedrijf zonder pensioenregeling het huidige pensioen verder doorbouwen.
Verder kan men in deze regeling wel gebruik maken van de diverse fiscale voordelen.
Ik keer het bedrag wat ik normaal zou betalen aan pensioenpremie regelrecht uit aan de werknemer en deze kan zelf beslissen welk deel hiervan apart wordt gezet voor een pensioen en in welke vorm.
Het enige nadeel dat ik kan bedenken is dat er een hoop verantwoordelijkheid ligt bij de werknemer zelf.
Wie is er bekend met deze regeling en zijn er nog addertjes onder het gras?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/57643-vast-dienstverband-en-pensioen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag