Vorig jaar ben ik Business Center Het Wisselspoor in Utrecht begonnen. Het begon met wat lege vergaderzaaltjes / cursusruimte en kantoorruimte en inmiddels heb ik regelmatige klanten die hier gebruik van maken.
Nu wil ik mij, naast het verhuren van ruimte, ook gaan richten op coworking voor zpp'ers, freelancers en starters. Voor wie niet bekend is met dit begrip, coworking is simpel gezegd: Meerdere ondernemers die in een gedeelde kantoorruimte werken. Dit is niets nieuws maar ondanks dat denk ik dat het starten van een community van en voor ondernemers altijd een toegevoegde waarde zal hebben.
Wat biedt ik aan:
- Inschrijving bij de KvK (correspondentie of vestigingsadres
- Flexplek
- Verwerking van post
- 030 nummer voor onderneming
- Administratieve ondersteuning
- Het belangrijkste: Een community waarin ondernemen heerst
Waarom denk ik dat coworking een toegevoegde waarde is voor ondernemers?
Om te beginnen scheidt het zakelijk en privé. Dit geeft direct een professionelere uitstraling. Door de beschikbaarheid van de vergaderruimtes kun je gemakkelijke klanten ontvangen en hoeft dit niet aan de keukentafel. Wanneer je nog geen personeel hebt, is het huren van een coworkingplek goedkoper dan een kantoor. Ik begrijp natuurlijk het tegenargument "Thuis is toch goedkoper", en dat is ook zo. Maar het gaat ook om de waarde die een coworking omgeving kan brengen. Je hebt een support netwerk om je heen dat voor serendipiteit kan zorgen. Het ontmoeten van andere ondernemers kan inspirerend zijn en zorgt voor nieuwe kansen of ideeën en voor sommige ondernemers is thuiswerken gewoon niet productief genoeg.
Ik ben erg benieuwd naar jullie mening. Zouden jullie als Start / ZZP'er of Freelancer gebruik maken van een coworking plek? Of misschien sta je al ingeschreven bij een bedrijfsverzamelgebouw.. Graag jullie ongezouten feedback!
Groeten,
Nicolaas Soellaart
Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:
Gesproken met Starters of er interesse is voor het werken op een coworkingplek
Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:
Een community creëren waar ondernemerschap heerst en waar mensen elke inspireren en helpen met het werken aan de toekomst van hun bedrijf
Hoe is dit anders dan bestaande concepten:
Ik wil dit informelere aanpakken dan de bestaande concepten en een omgeving creëren waar ondernemers zelf proactief kansen voor hunzelf en elkaar creëren.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
BCWisselspoor
BCWisselspoor
Omschrijving van je concept:
Dag members van het Higher Level forum!
Vorig jaar ben ik Business Center Het Wisselspoor in Utrecht begonnen. Het begon met wat lege vergaderzaaltjes / cursusruimte en kantoorruimte en inmiddels heb ik regelmatige klanten die hier gebruik van maken.
Nu wil ik mij, naast het verhuren van ruimte, ook gaan richten op coworking voor zpp'ers, freelancers en starters. Voor wie niet bekend is met dit begrip, coworking is simpel gezegd: Meerdere ondernemers die in een gedeelde kantoorruimte werken. Dit is niets nieuws maar ondanks dat denk ik dat het starten van een community van en voor ondernemers altijd een toegevoegde waarde zal hebben.
Wat biedt ik aan:
- Inschrijving bij de KvK (correspondentie of vestigingsadres
- Flexplek
- Verwerking van post
- 030 nummer voor onderneming
- Administratieve ondersteuning
- Het belangrijkste: Een community waarin ondernemen heerst
Waarom denk ik dat coworking een toegevoegde waarde is voor ondernemers?
Om te beginnen scheidt het zakelijk en privé. Dit geeft direct een professionelere uitstraling. Door de beschikbaarheid van de vergaderruimtes kun je gemakkelijke klanten ontvangen en hoeft dit niet aan de keukentafel. Wanneer je nog geen personeel hebt, is het huren van een coworkingplek goedkoper dan een kantoor. Ik begrijp natuurlijk het tegenargument "Thuis is toch goedkoper", en dat is ook zo. Maar het gaat ook om de waarde die een coworking omgeving kan brengen. Je hebt een support netwerk om je heen dat voor serendipiteit kan zorgen. Het ontmoeten van andere ondernemers kan inspirerend zijn en zorgt voor nieuwe kansen of ideeën en voor sommige ondernemers is thuiswerken gewoon niet productief genoeg.
Ik ben erg benieuwd naar jullie mening. Zouden jullie als Start / ZZP'er of Freelancer gebruik maken van een coworking plek? Of misschien sta je al ingeschreven bij een bedrijfsverzamelgebouw.. Graag jullie ongezouten feedback!
Groeten,
Nicolaas Soellaart
Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:
Gesproken met Starters of er interesse is voor het werken op een coworkingplek
Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:
Een community creëren waar ondernemerschap heerst en waar mensen elke inspireren en helpen met het werken aan de toekomst van hun bedrijf
Hoe is dit anders dan bestaande concepten:
Ik wil dit informelere aanpakken dan de bestaande concepten en een omgeving creëren waar ondernemers zelf proactief kansen voor hunzelf en elkaar creëren.
Wat voor feedback hoop je te krijgen:
Alle meningen, feedback en ervaringen zijn welkom
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/58161-wat-vinden-jullie-van-mijn-business-center-coworking-concept/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
18 antwoorden op deze vraag