• 0

participatie in eenmanszaak

Al enkele jaren run ik naast mijn baan in loondienst een succesvolle website (ondergebracht in eenmanszaak) welke mij maandelijks zonder dat ik daarvoor iets hoef te doen een extra maandloon oplevert.

 

De mogelijkheden meer winst te genereren zijn groot, maar ik heb geen (capaci)tijd om dit zelf op te pakken. De juiste mensen vinden om het aan uit te besteden is niet gelukt, bovendien heb ik dan geen continuïteit in de doorontwikkeling wat eigenlijk wel nodig is om flink te kunnen groeien.

 

Nu ben ik in gesprek met iemand die dit wil en kan oppakken, inruil voor een fors aandeel in de website/onderneming.

 

Het is allemaal te kleinschalig om er een bv voor op te zetten en te werken met aandelen.

Bovendien zit ik er mee in mijn maag dat ik zeggenschap weggeef.

Maar ook met de vraag hoe ik kan borgen dat deze persoon ook in de toekomst blijft doorontwikkelen? en niet na 2 jaar zegt ik stop er mee, waarbij hij zijn aandeel/inkomsten houdt?

 

Hoe zou ik dit het beste kunnen aanvliegen?

wie heeft een goed idee waarmee mijn evt. toekomstig zakenpartner tevreden zou kunnen zijn, waarbij de risico's berperkt blijven?

 

De standaard routes/samenwerkingsverbanden: vof, bv, etc heb ik allemaal bestudeerd, maar deze zijn mij te ingrijpend voor dit project.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

[…] welke mij maandelijks zonder dat ik daarvoor iets hoef te doen een extra maandloon oplevert.

[…]

De standaard routes/samenwerkingsverbanden: vof, bv, etc heb ik allemaal bestudeerd, maar deze zijn mij te ingrijpend voor dit project.

Je verdient er maandelijks een maandsalaris aan zonder iets te doen en zelfs een VoF is nog te ingrijpend?

 

Als je daarvoor toch niets hoeft te doen, wat moet de beoogde participant dan (niet) doen?

 

Ik heb een beetje de indruk dat je niet helder hebt wat er precies moet gebeuren en wat dat mag kosten. Maar daar zijn wij ook voor: wát is nou eigenlijk het probleem?

 

Link naar reactie
  • 0

@Norbert: een programmeur in loondienst kan ik nog niet bekostigen, bovendien zijn goede programmeurs niet te vinden...

 

@Ward:

Je verdient er maandelijks een maandsalaris aan zonder iets te doen en zelfs een VoF is nog te ingrijpend?

Het is inderdaad zo gelopen terwijl ik inderdaad niet het helderste licht ben op deze aardbol.

Laat me daarom graag adviseren.

Het ingrijpende heb ik proberen te benoemen, mn: zeggenschap kwijt en geen zekerheid over blijvende betrokkenheid.

Wat de beoogde participant mag doen, is de website verder uitbouwen. hiervoor ligt een roadmap klaar waarmee veel meer omzet gehaald zou moeten kunnen worden.

Onderhoud aan de website neemt daardoor ook toe, klantcontact voor te bouwen betaalde features, enz.

Link naar reactie
  • 0
Ik heb laatst iets gelezen over iets dat “loondienst” heet, misschien is dat interessant?

Of je gaat in overleg met je werkgever dat je (tijdelijk) een dag minder komt werken (of minder maar langere dagen wilt maken) en staat elke dag een uurtje vroeger op. Dan heb je zomaar 12 - 16 uur per week tijd voor de onderneming.

 

Weekendgroet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Wat de beoogde participant mag doen, is de website verder uitbouwen. hiervoor ligt een roadmap klaar waarmee veel meer omzet gehaald zou moeten kunnen worden. Onderhoud aan de website neemt daardoor ook toe, klantcontact voor te bouwen betaalde features, enz.

Is blijkbaar een ontwikkelaar. Maak samen een ontwikkelplan, roadmap, flowchart. Breek die op in haalbare stappen. Ontwikkel die projectgewijs. Betaal projectgewijs. Aan een zelfstandige aannemer. Die je kan loskoppelen als het resultaat tegenvalt.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
@Norbert: een programmeur in loondienst kan ik nog niet bekostigen, bovendien zijn goede programmeurs niet te vinden...

 

Denken in mogelijkheden, niet in moeilijkheden ;)

Als jij minimum loon betaalt + 50% van de winst is het voor jou betaalbaar, en voor een startende goede programmeur best een interessant projectje. Bovendien voorkom je dan de overbekende "Keen keld"-valkuil én je houdt de volledige zeggenschap.

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Zou het nog niet al te ingewikkeld maken. Gewoon starten op basis van betaling naar prestatie, evt. winstdeling. Verder ook afspreken dat hij een belang kan krijgen bij het behalen van overeengekomen prestatie. Uiteraard alles even op schrift zetten en tekenen.

 

Ik zie te vaak dat samenwerkingspartners niet leveren wat ze verkocht / beloofd hebben. En als ze dan al aan boord zijn, dan is het lastig om de boel weer te ontvlechten. Vandaar dat ik het omdraai. Jij hebt het gebracht tot wat het nu is en de basis gelegd. Dat is jouw inbreng en deze is reeds gerealiseerd. De nieuwkomer heeft nog niets bewezen / gerealiseerd en kan daarom enkel toetreden nadat de prestatie naar behoren geleverd is.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 172 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.