Ik ben al een tijd op zoek naar een antwoord op mijn vraag maar ik kom er nog steeds niet uit met de aangifte inkomstenbelasting. Ik ben ZZPer en heb een hele simpele eenvoudige boekhouding. Ik heb verder geen voorraden. De boekhouding doe ik in Excel wat overigens erg goed werkt. Mijn banksaldo klopt tot op de cent nauwkeurig en de af te dragen of ontvangen OB kan ik per maand en kwartaal in zien. Deze gegevens gebruik ik om de OB in te dienen per kwartaal. Ook heb ik een winst/verlies berekening.
Mijn situatie is als volgt op 31-12-2017:
Inkomsten excl BTW = E17.028,10
Uitgaven excl BTW = E10.890,96
Winst = E6137,14
Banksaldo 31-12-2017 = E6.015,39
Probleem: Bovenstaande gegevens heb ik probleemloos kunnen invullen in de belastingaangifte van 2017. Echter zag ik dat ik ook een Balans dien op te geven? Aangezien mijn boekhouding erg eenvoudig is heb ik getracht dit ook met de balans te doen. Ik heb de volgende opzet gemaakt:
Activa
Debiteuren december = E885,10 (Ex btw)
Banktegoed 31-12-2017 = E6015,39
Totaal = E6900,49
Passiva
Eigen vermogen= E6813,84
Te betalen OB 4e kwartaal = E86,65
Totaal = E6900,49
Wanneer ik dit invul bij mijn aangifte krijg ik de melding: Het totaalbedrag bij 'Winstberekening' (€ 6.813) is niet gelijk aan het bedrag bij 'Winstberekening volgens Winst-en-verliesrekening' (€ 6.137). Controleer de bedragen die u eerder in de aangifte hebt ingevuld.
Weet iemand waar het nu mis gaat? Hoe krijg ik het getal van de winst gelijk aan het Eigen vermogen? Alle hulp is gewenst want de aangifte moet binnenkort verstuurd worden maar ik kom er maar niet uit. Alvast bedankt!
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
bwijman13
bwijman13
Hallo mede forumers,
Ik ben al een tijd op zoek naar een antwoord op mijn vraag maar ik kom er nog steeds niet uit met de aangifte inkomstenbelasting. Ik ben ZZPer en heb een hele simpele eenvoudige boekhouding. Ik heb verder geen voorraden. De boekhouding doe ik in Excel wat overigens erg goed werkt. Mijn banksaldo klopt tot op de cent nauwkeurig en de af te dragen of ontvangen OB kan ik per maand en kwartaal in zien. Deze gegevens gebruik ik om de OB in te dienen per kwartaal. Ook heb ik een winst/verlies berekening.
Mijn situatie is als volgt op 31-12-2017:
Inkomsten excl BTW = E17.028,10
Uitgaven excl BTW = E10.890,96
Winst = E6137,14
Banksaldo 31-12-2017 = E6.015,39
Probleem: Bovenstaande gegevens heb ik probleemloos kunnen invullen in de belastingaangifte van 2017. Echter zag ik dat ik ook een Balans dien op te geven? Aangezien mijn boekhouding erg eenvoudig is heb ik getracht dit ook met de balans te doen. Ik heb de volgende opzet gemaakt:
Activa
Debiteuren december = E885,10 (Ex btw)
Banktegoed 31-12-2017 = E6015,39
Totaal = E6900,49
Passiva
Eigen vermogen= E6813,84
Te betalen OB 4e kwartaal = E86,65
Totaal = E6900,49
Wanneer ik dit invul bij mijn aangifte krijg ik de melding: Het totaalbedrag bij 'Winstberekening' (€ 6.813) is niet gelijk aan het bedrag bij 'Winstberekening volgens Winst-en-verliesrekening' (€ 6.137). Controleer de bedragen die u eerder in de aangifte hebt ingevuld.
Weet iemand waar het nu mis gaat? Hoe krijg ik het getal van de winst gelijk aan het Eigen vermogen? Alle hulp is gewenst want de aangifte moet binnenkort verstuurd worden maar ik kom er maar niet uit. Alvast bedankt!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/58329-belastingaangifte-2018-balans-en-winstverlies-niet-gelijk/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
33 antwoorden op deze vraag