Hey! We hebben een beginnend webshopje en nu lopen we tegen een probleem aan.
Onze leverancier, waar we al eerder wat kleine oneffigheden mee hadden, heeft een pakketje wat naar ons zelf moest, gedropshipped naar een adres in het buiten.
Het verhaal is dat wij daar iets besteld hadden voor onze klant uit de UK, maar na 3 weken was er nog niets verzonden, na een klacht van onze klant bij ons, die ook meteen annuleerde, hebben wij ze gebeld en ze waren het vergeten blijkbaar. Wij vroegen om onze bestelling te annuleren. Dit ging niet zeiden ze, want ze hadden het een uur geleden besteld. Ik kreeg twee opties. Of €40 betalen 'voor de moeite' om het te annuleren, of het product alsnog te nemen. Ik heb ze daarna gezegd dat wij het product wel bij ons zelf op voorraad willen leggen, en geen €40 betalen voor niets.
Twee weken later, wij nog niets ontvangen. Derde week maar weer eens gebeld. Het pakketje was al ontvangen en ondertekend. ? Wij hadden niets ontvangen. Bleek het nu dat ze het alsnog hadden gedropshipped naar het buitenland, en onze klant had het ondertekend met zijn naam.
Nu is dus het probleem; wij hebben de klant terugbetaald voor de bestelling, de klant(In het buitenland) heeft voor het pakketje getekend, maar ontkent het ooit ontvangen te hebben, en onze leverancier zegt 'zoek het maar uit, niet onze fout'.
In onze ogen dus wél de leveranciers fout! We hebben namelijk duidelijk laten weten dat wij het product(á €300) zelf op voorraad willen leggen, want de bestelling was geannuleerd!
We krijgen geen terugbetaling, en de leverancier wil ook absoluut niets doen, die zegt dat wij maar naar het buitenland moeten vliegen en het product zelf moeten gaan ophalen bij de gene waar die geleverd is..
Nu is onze vraag, wat is nu ons recht, en wat zou een goede eerste stap zijn? Ik bedoel onze leverancier maakt een fout, niet wij, en ook niet de pakketdienst, en wij draaien er voor op. We zitten met verloren geld, en geen product. Wij willen graag 1 vd. twee.
We hebben al eindeloos gebeld, en gemaild met de leveranciers, maar we komen niet verder als een ja-nee verhaal.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Ceel
Ceel
Hey! We hebben een beginnend webshopje en nu lopen we tegen een probleem aan.
Onze leverancier, waar we al eerder wat kleine oneffigheden mee hadden, heeft een pakketje wat naar ons zelf moest, gedropshipped naar een adres in het buiten.
Het verhaal is dat wij daar iets besteld hadden voor onze klant uit de UK, maar na 3 weken was er nog niets verzonden, na een klacht van onze klant bij ons, die ook meteen annuleerde, hebben wij ze gebeld en ze waren het vergeten blijkbaar. Wij vroegen om onze bestelling te annuleren. Dit ging niet zeiden ze, want ze hadden het een uur geleden besteld. Ik kreeg twee opties. Of €40 betalen 'voor de moeite' om het te annuleren, of het product alsnog te nemen. Ik heb ze daarna gezegd dat wij het product wel bij ons zelf op voorraad willen leggen, en geen €40 betalen voor niets.
Twee weken later, wij nog niets ontvangen. Derde week maar weer eens gebeld. Het pakketje was al ontvangen en ondertekend. ? Wij hadden niets ontvangen. Bleek het nu dat ze het alsnog hadden gedropshipped naar het buitenland, en onze klant had het ondertekend met zijn naam.
Nu is dus het probleem; wij hebben de klant terugbetaald voor de bestelling, de klant(In het buitenland) heeft voor het pakketje getekend, maar ontkent het ooit ontvangen te hebben, en onze leverancier zegt 'zoek het maar uit, niet onze fout'.
In onze ogen dus wél de leveranciers fout! We hebben namelijk duidelijk laten weten dat wij het product(á €300) zelf op voorraad willen leggen, want de bestelling was geannuleerd!
We krijgen geen terugbetaling, en de leverancier wil ook absoluut niets doen, die zegt dat wij maar naar het buitenland moeten vliegen en het product zelf moeten gaan ophalen bij de gene waar die geleverd is..
Nu is onze vraag, wat is nu ons recht, en wat zou een goede eerste stap zijn? Ik bedoel onze leverancier maakt een fout, niet wij, en ook niet de pakketdienst, en wij draaien er voor op. We zitten met verloren geld, en geen product. Wij willen graag 1 vd. twee.
We hebben al eindeloos gebeld, en gemaild met de leveranciers, maar we komen niet verder als een ja-nee verhaal.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/58737-bedrijf-heeft-naar-het-verkeerde-adres-gedropshipt/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
16 antwoorden op deze vraag