Jump to content
meeuw013

Zakelijk sparen voor eenmanszaak.

Recommended Posts

Beste meeuw013,

Jouw vraag komt op mij over als een werknemers angst. Bij ondernemen hoort een zeker blijmoedig naar de toekomst kijken ongeacht slechte ervaringen uit het verleden.

Als je echt bang bent in de toekomst geen inkomen te hebben zou ik nu alvast een goede en vaste baan zoeken.

Als je vindt dat je nu als ondernemer teveel verdient en een deel liever naar de toekomst wil verschuiven zou ik dat teveel aan werk, dat niet met belastingmiddeling is te regelen, opschuiven naar de toekomst. Of als het levering van materiaal is het pas over een paar jaar gaan leveren.

Mijn ervaring is dat er in slechtere tijden altijd licht gloort aan de horizon, en je dus niet hoeft te reserveren als je nog gezond bent. Een AOV verzekering kun je afsluiten als je het lichamelijk of geestelijk in de toekomst niet meer denkt te kunnen, maar daar gaat jouw vraag denk ik niet over.

Onderneem en laat het je gebeuren zou ik zeggen.

https://www.businessinsider.nl/paul-van-der-kwast-spaar-in-je-bedrijf-beleg-in-prive-591022/

Ik heb hier goed artikel btw.

Dus het kan wel :).

Alleen je moet goed advies in winnen (kopen)

Yep ... goed advies kost goed geld.

Niemand zal bestrijden dat het niet kan, zolang u maar kunt aantonen dat die aandelenkoop een zakelijk doel dient en niet gebruikt wordt om met de winst bij verkoop de private vaste lasten te kunnen betalen. Waar het nog steeds om gaat is de hoeveelheid geld die u ter beschikking hebt of denkt te kunnen verdienen.

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Beste herman van der helm,

Angst van verleden is misschien er wel. Ik zelf zie het meer als ervaring en heb nu juist ruimte om naar de toekomst te kijken.

En die ruimte wil ik uitgebreid benutten.

Risico nemen hoor bij ondernemen, ook tegenspoed hoor bij ondernemen, daar heeft u helemaal gelijk in.

Dat vind ik ook helemaal niet erg. En ook leuk. Ondernemen is ook risico nemen en dingen proberen. Maar klein beetje basis... of nadenken over toekomst om dingen voor te zijn...

Genieten van leven en beetje zorgeloos...

Laat me in alles risico nemen en zorgen maken. Maar financieel wil ik klappen op kunnen vangen en zorgeloos zijn.

Ik bezuinig op veel dingen,maar mijn gereedschap is top merken.

mijn expertise aan verruimen.

Maar wil ook verder kijken dan morgen of volgend jaar.

Wat u zeg is op zich goed idee, maar dat gaat niet.

Ik ben nu jong, vitaal en kan arbeid en kennis volop leveren.

Dat kan niet uitgesteld worden, later geleverd worden, en ben helaas een product die houdbaarheid ten einde keer loop.

En als ik kijk om bv. over 20 jaar dag minder te werken, en over 30 jaar 2 dagen minder te werken.

Ik vind, daar ben ik ook ondernemer voor om die beslissing en zelf in te delen.

Ik zie mede ondernemers kreunen en sacherijnig kijken met hun 55ste. a 60ste. Die hebben er geen zin meer in. Dat wil ik niet, als ik zover ben wil ik ruimte hebben om iets anders te gaan ondernemen of gewoon denken. fuck it ik kom alleen op vrijdag waar iedereen vrolijk kijk. doe de woensdag er nog bij.

En al die ondernemers hebben toen, het moment van waar ik zit, niet over nagedacht.

Als ik kijk hoeveel nieuwe lease auto's er staan. Vakanties kunnen niet gek genoeg. Maar als ik over pensioen begin of het broodfonds... niemand thuis.

Angst is het verkeerde woord(al zit er wel klein beetje wat in), ik zie meer als blijmoedig over de toekomst nadenken ;)

Maar wil ook de mogelijkheid hebben b.v. jaar zomaar mijn zeilboot kunnen dobberen in the middle of nowhere.

Nu heb ik energie, nu kan ik er alles uit halen wat erin zit.

Snapt u me :)?

Dus het kan wel :).

Het hangt er van af wat jij met "het" bedoelt.

Sparen in je eenmanszaak kan zolang het ondernemingsvermogen niet onzakelijk hoog wordt (zoals ik al aangaf), maar uitstel van inkomstenbelasting kan niet. In dit artikel wordt dat ook niet gesuggereerd: dit artikel gaat over sparen van geld waarover al inkomstenbelasting is betaald.

Kortom: zakelijk sparen ja, maar nadat je er inkomstenbelasting over betaald hebt.

B2Bsure, vooruithelpers in risicomanagement en verzekeren     

Solopartners, brancheorganisatie voor zelfstandige zorgprofessionals       

Blog: verzuim verzekeren wordt duurder, kijken naar alternatieven loont

5 uren geleden, Jeremy Homan zei:

MMM

Dit adviseerde mijn boekhouder ook van de week :-)

En wat adviseerde uw boekhouder ...

Sparen zonder belasting te betalen?

Of

Goed advies kopen?

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.