Jump to content
Hardwork1990

Oplossing gezocht voor een goede klantenservice.

Recommended Posts

Goedenavond!

 

Ik heb een bedrijf waar ik het enorm druk heb, en omdat ik zolang mogelijk personeel wil uitstellen ivm de risico's en kosten. (en ik geloof er in dat je met automatisering meer tijd bespaard en geld, dan door eerst personeel aan te nemen)

 

Ik heb een tijd eerst via Whatappp een klantenservice gebruikt. Ik beantwoorde alle vragen zelf. Veel vragen kunnen mensen wel op de website lezen. Maar op 1 of andere manier zoeken ze toch eerst contact. Het probleem is dat ik dagelijks 40-50 berichten krijg en zo niet aan werken toe kom.

 

Hierna heb ik een telefoondienst inschakelt die vanuit hun bedrijf telefoontjes aanneemt voor diverse bedrijven. Dit had ik al eerder gegaan, en 80% van de telefoontjes werden daadwerkelijk klanten. Sinds aantal weken krijg ik enorm veel telefoontjes, maar geen nieuwe klanten. Iets gaat er fout bij de telefoonservice. Ik heb meerdere keren contact opgenomen geen verbetering.

 

Ik wil nu gaan overstappen op watermelon.chat. Een geautomatiseerde bot die de klant direct helpt 24/7 en de klant eventueel door kan sturen naar een echte mederwerker.

 

Aangezien ik niet nogmaals geld ergens wil insteken voordat ik weet dat iets wel goed werkt, vraag ik me af of iemand hier ervaring heeft met een goede klantenservice functie.

 

Het moet zo veel mogelijk geautomatiseerd kunnen worden. Zodat ik zo min mogelijk telefoontjes hoef te beantwoorden ivm tijd.

 

Met de telefoonservice bespaarde ik zo'n 15 uur per maand aan tijd wat ik anders kwijt was aan klanten beantwoorden.

 

Ook als iemand ervaring heeft met watermelon zou ik graag zijn/haar mening willen horen.

 

Bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt zeker. Maar ondertussen krijg ik dingen niet af. Als ik elke dag 2 uur of meer met vragen beantwoorden bezig ben. terwijl ik deze tijd kan benutten met geld verdienen. En een alternatieve oplossing bedenken om beide tegelijk te kunnen. Tijd kost geld.

 

Het zijn ook steeds dezelfde vragen. Op de website kunnen mensen het antwoord vinden. Of website is nog niet duidelijk genoeg. Maar er haken veel te veel klanten af na de telefoondienst. Eerst zat ik dus op 80% van de telefoontjes die daadwerkelijk klant werden. En nu minder dan 10% terwijl ik zelfs meer telefoontjes krijg via de service dan voorheen.

 

Ik wil dus zoveel mogelijk tijd besparen, en ondertussen ook meer inkomsten genereren. Een ander voorbeeld is dat ik normaal een uur moet reizen elke werkdag. En nu ga ik verhuizen zodat ik nog maar 4 minuten hoef te lopen. Tijdbesparing van 25 tot 30 uur per maand. (een halve werkweek extra tijd voor omzet of voor mezelf dus)

 

Dit wil ik dus ook kunnen implementeren in een klantenservice systeem. Ook facturatie systemen etc wil ik gaan veranderen. Ik wil zo'n 40% besparen aan tijd die ik nodig heb in alle handelingen die ik dagelijks moet doen.

 

Als je op jaarbasis bekijkt hoeveel uren je bespaart, dan gaat het om flink wat tijd. Al die uren besparen is goedkoper, dan personeel aanschaffen.

 

 

Ik wil dus zoveel mogelijk uren maken die daadwerkelijk kan berekenen. Indirecte bezigheden om geld te verdienen wil ik dus zoveel mogelijk automatiseren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil dus zoveel mogelijk uren maken die daadwerkelijk kan berekenen. Indirecte bezigheden om geld te verdienen wil ik dus zoveel mogelijk automatiseren.

 

Dat klinkt alsof je een goede chatbot kunt gebruiken.

Neem eens contact op met de Sparklab.

Zij helpen bedrijven met het opzetten van een thunnel op basis van een chatbot ten behoeve van sales en voor servicedoeleinden.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De chatbot van Watermelon werkt pas goed nadat je deze een aantal maanden ingeleerd hebt. Daarnaast willen mensen gewoon graag persoonlijk contact. Ter bevestiging. Ben je wel een echt persoon, bestaat het bedrijf nog, etc..

 


Koelvest Tot wel 72 uur verkoeling. Zeer geschikt voor mensen met MS en motorrijders. Ook koelvesten voor de industrie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Persoonlijk contact met leveranciers en klanten is naar mijn mening onmisbaar als eenmanszaak. Een grote valkuil om dat bij groei en drukte te vergeten.

 

Payroll, vennoot, stagiair/leerling/junior of iemand met branche-ervaring als eerstelijnshelpdesk vinden als (tijdelijke) oplossing, bijvoorbeeld alhier in de vraag&aanbod-sectie als je zo'n systeem wilt optuigen en op langere termijn plant?

 

Groet,

 

Highio

 


HelikopterLandingsplaats...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf wel eens vragen proberen te stellen aan de bot die bij bol.com aanwezig is.

Nu die shop wellicht wat groter dan die van jou, maar die van bol.com heeft mij in ieder geval nog nooit kunnen helpen.

Maar de vragen per mail werden wel correct beantwoord, en ook de telefoon ging prima.

Kortom, liever een mens dan een bot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun je met de huidige telefoondienst meeluisteren om erachter te komen wat er mis gaat?


Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun je met de huidige telefoondienst meeluisteren om erachter te komen wat er mis gaat?

 

Of zelf even de klantenservice een paar x bellen met verschillende vragen over je eigen producten om te zien hoe jouw klanten geholpen worden door de klantenservice. Wellicht dat je daar al veel wijzer van wordt.


LiveLogistics.nl -  E-Fulfilment:  Wij Slaan Goederen Op, Verpakken Ze En Regelen De Verzending  Voor Webwinkels.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    On this forum all subjects are discussed related to entrepreneurship.

    Growing together with other entrepreneurs

    ✓     Ask your entrepreneur questions

    ✓     Share your answers

    ✓     Low profile

    ✓     Transparant

    ✓     At your convenience

    ✓     Always based on relevance, substance and expertise

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept