ik heb een bepaalde contructie als advies gekregen m.b.t. bescherming van mijn prive vermogen en beter belastingklimaat.
ik ben een internetbedrijf die hard- en software verkoopt binnen europa.
dit gaat uitsluitend via de website, levering binnen max. 3 dagen zowel distributeurs gedeelte als particulier gedeelte.
hierbij is mij geadviseerd:
- om prive vermogen gescheiden te houden om een euro-bv op te richten, een commanditaire vennootschap met daarboven een engelse ltd als beherend vennoot en holding. vervolgens zijn de aandelen van de ltd ondergebracht in een jersey trust.
er vanuitgaande dat alle papieren en zakelijke handelingen door mij altijd kosher zijn geweest heb ik het voordeel van:
- geen 18k stortingskapitaal als bij bv
- prive vermogen gescheiden
- anonimiteit en afscheiding van aandeelhouders
- geen verplicht DGA salaris
- dividend vrijstelling waardoor belastingvrij aan aandeelhouders kan worden uitgekeerd
- reduceren van vennotschapsbelasting schaal wellicht tot vrijwel 0%
bovenstaande zullen door enkele van jullie wel bekend zijn, wat is jullie advies. wat ik hier vertel is dat ok of betaal ik hiervoor onnodig geld en kan ik het beter in mijn broekzak houden.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
guru
guru
beste ondernemers,
ik heb een bepaalde contructie als advies gekregen m.b.t. bescherming van mijn prive vermogen en beter belastingklimaat.
ik ben een internetbedrijf die hard- en software verkoopt binnen europa.
dit gaat uitsluitend via de website, levering binnen max. 3 dagen zowel distributeurs gedeelte als particulier gedeelte.
hierbij is mij geadviseerd:
- om prive vermogen gescheiden te houden om een euro-bv op te richten, een commanditaire vennootschap met daarboven een engelse ltd als beherend vennoot en holding. vervolgens zijn de aandelen van de ltd ondergebracht in een jersey trust.
er vanuitgaande dat alle papieren en zakelijke handelingen door mij altijd kosher zijn geweest heb ik het voordeel van:
- geen 18k stortingskapitaal als bij bv
- prive vermogen gescheiden
- anonimiteit en afscheiding van aandeelhouders
- geen verplicht DGA salaris
- dividend vrijstelling waardoor belastingvrij aan aandeelhouders kan worden uitgekeerd
- reduceren van vennotschapsbelasting schaal wellicht tot vrijwel 0%
bovenstaande zullen door enkele van jullie wel bekend zijn, wat is jullie advies. wat ik hier vertel is dat ok of betaal ik hiervoor onnodig geld en kan ik het beter in mijn broekzak houden.
ben benieuwd naar jullie reacties.....
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/5973-bv-prive-belasting/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
23 antwoorden op deze vraag