Jump to content
Mikky Vrolijk

5 meest gebruikte betaalmogelijkheden voor webshops

Recommended Posts

Bron: Ondernemermsplein

 

Quote

Er zijn verschillende betaalmethoden mogelijk voor uw webwinkel. Wettelijk mag u geen vooruitbetaling eisen. U moet daarom meerdere betaalopties aan uw klanten bieden zoals creditcard, PayPal, incasso of achteraf betalen. Ook brengen betaalmethoden kosten met zich mee.

 

 

 

Op deze pagina lees je meer over de 5 meest gebruikte betaalmogelijkheden voor webshops.

 

 


Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om als website een betrouwbare indruk te maken zou ik altijd PayPal toevoegen als betaalmethode. Die hebben namelijk de meest agressie vorm van terugbetalen aan consumenten. Bij een klacht wordt eerst het aankoop bedrag bij de webshop geblokkeerd en dan pas gevraagd wat er aan de hand is. Er is geen één  frauduleuze webshop die PayPal als betaalmethode hanteert. Daarnaast ben je als webshop verplicht een betaalmethode achteraf aan je klanten aan te bieden. Dat hoeft niet per-se via Klarna of Billink, rembours is voldoende. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik mis in het lijstje: vooraf overboeken. Er zijn best wat webwinkels die dat aanbieden en ik weet dat het in de praktijk nog best veel gebruikt wordt ook. 

 

Geen idee waarom dit zo is gezien het meestal bankrekeningen betreft van banken die ook ideal aanbieden, dus het voordeel voor de consument is me volstrekt onduidelijk. 

 

Paypal is handig, vooral als je ook klanten in het buitenland wilt bedienen... maar inderdaad ook wel riskant gezien het (voor de consument) nogal royale terugbetalingsbeleid. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Quote

Geen idee waarom dit zo is gezien het meestal bankrekeningen betreft van banken die ook ideal aanbieden, dus het voordeel voor de consument is me volstrekt onduidelijk. 

Koper (beslisser) heeft niet altijd de machtiging of bevoegdheid (praktische mogelijkheid) tot het verrichten van betalingen op de bankrekening. Dat kan binnen huwelijken en ondernemingen het geval zijn. :classic_wink:

 

Groet,

 

Highio

 

 

 

 


HelikopterLandingsplaats...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Quote

Er zijn ook nog andere betaalmogelijkheden zoals ‘betalen onder rembours’.

 

Zou dat nog ergens gebruikt worden ?

 

Voor mij valt dat in dezelfde categorie als vooraf overboeken.

Als ik zelf ergens iets bestel betaal ik het liefst met Paypal. Vooral mobiele bestellingen zijn supermakkelijk te doen.
Als iemand bij mijn shop iets besteld heb ik het liefst een ideal betaling. Dan staat het bedrag maar meteen op m'n rekening.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed, 9% bank overboekingen... heel veel is het niet, maar blijkbaar is er toch wel behoefte aan. Ik begrijp dit ook niet helemaal gezien de klant langer op zn bestelling moet wachten vergeleken met ideal, maar zie het ook wel in webwinkels van klanten. Dat zijn vaak doodgewone particulieren.

 

Rembours wordt nauwelijks gebruikt, maar als je aan de verplichting wilt voldoen dat een klant EEN methode mode hebben waarbij hij niet alles vooraf betaalt, dan kun je het aanbieden (meestal tegen forse meerkosten, 15 euro oid). Afterpay kun je wel gebruiken, maar dat moeten zij jou wel accepteren, en dat kan als beginnende winkel wel eens lastig zijn. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 uur geleden, Benm zei:

Goed, 9% bank overboekingen... heel veel is het niet, maar blijkbaar is er toch wel behoefte aan. Ik begrijp dit ook niet helemaal gezien de klant langer op zn bestelling moet wachten vergeleken met ideal, maar zie het ook wel in webwinkels van klanten. Dat zijn vaak doodgewone particulieren.

 

Hoezo langer wachten? De consument achteraf laten betalen is een wettelijke plicht. Eerst de bestelling, dan de betaling. Of iemand per bank of per IDEAL betaalt, zou dus niets uit moeten maken.

 

(En ja, ik weet dat in de praktijk vrijwel geen van de webwinkels zich hier aan houdt.)


Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn geen marktaandelen trouwens. Het is niet zo dat 9% van alle betalingen overboekingen zijn; het is 9% van alle deelnemers aan het panelonderzoek dat de afgelopen drie maanden weleens met een overboeking betaalt heeft. Wel eens...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ben wel benieuwd of de introductie van PSD2 nog voor verschuivingen gaat zorgen.

 

Er mogen dan aan de klant geen meerkosten meer worden gerekend voor iDeal/credit card/Paypal betalingen.

En bij credit card betalingen moet de transactie met strong customer authentication bevestigd worden, waardoor het kwa proces meer op iDeal gaat lijken.

 

Edited by Maxn

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur geleden, TwaBla zei:

Wel eens...

Zo kun je inderdaad ook vraagtekens zetten bij cadeaukaarten, want de peiling werd uitgevoerd in het vierde kwartaal dus inclusief de cadeaumaanden. 

 

Toch geeft “wel eens” een bruikbare antwoord op de vraag waar het aanvankelijk om draaide: welke betaalmethoden zou je in een webwinkel moeten aanbieden. En dan mis ik er meteen enkele, waaronder Bancontact voor onze zuiderburen en pinnen bij een click-and-collect (BOPIS).

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minuten geleden, Ward zei:

Zo kun je inderdaad ook vraagtekens zetten bij cadeaukaarten, want de peiling werd uitgevoerd in het vierde kwartaal dus inclusief de cadeaumaanden. 

Viel mij ook op, maar er is geen reden om aan te nemen dat cadeaukaarten meer gebruikt worden in cadeaumaanden. Tenzij er massaal cadeaukaarten worden uitgereikt door Sinterklaas die dan binnen drie weken worden verzilverd. Even bij Blackhawk spieken. Oeps: 42% van alle ontvangers (in een Amerikaans panel) gebruikt de kaarten meteen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht dat dit in eerste instantie om alleen de Nederlandse betaalmethoden ging. Gaat het ook om de ons omringende landen dan heb je er nog wel een paar inderdaad: Sofort banking, Belfius directnet, KBC/CBC Payment button. Dat lijkt ver van ons bed, maar dat is net zo ver van ons bed als IDEAL voor een Duitser. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 uur geleden, Branko Collin zei:

 

Hoezo langer wachten? De consument achteraf laten betalen is een wettelijke plicht. Eerst de bestelling, dan de betaling. Of iemand per bank of per IDEAL betaalt, zou dus niets uit moeten maken.

 

(En ja, ik weet dat in de praktijk vrijwel geen van de webwinkels zich hier aan houdt.)

 

Wat de meeste webwinkels doen is wachten tot de betaling ontvangen is, en dan je product verzenden. Meestal gaat daar 1 werkdag aan verloren bij overboekingen tussen verschillende banken. 

 

Een -mogelijkheid- tot achteraf betalen is verplicht, bijvoorbeeld rembours, maar daar mag je aan kosten voor vragen wat je wilt. 

 

Overigens mag je voor zover ik weet ook een optie aanbieden waarbij de klant tot 50% vooruit betaald en het restant achteraf. Ook prima in een webwinkel te bouwen, met meerkosten van 100% op het orderbedrag. Die 50% achteraf mag de klant vervolgens best vergeten te betalen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept