Nieuw bedrijfs logo! uw mening graag!

Aanbevolen berichten

Nadat ik afgelopen vrijdagmiddag op de "vrijdagmiddagborrel" mijn logo ontwerp toonde en nogal wat kritiek kreeg heb ik inmiddels een geheel nieuw logo "laten" ontwerpen.

Natuurlijk ben ik ontzettend benieuwd naar jullie reactie!

 

Mijn logo kun je vinden op mijn nieuwe website (ja ja ook daar wordt aan gewerkt), www.improval.nl/logo

 

Ik hoor graag van jullie.

 

Dennis K.

 

PS: Voor een korte bedrijfsomschrijving kun je in mijn profiel terecht.

Kennis is beperkt houdbaar als het niet gedeeld wordt en dus de moeite om het te verkrijgen is verspild.

 

www.improval.nl - owner

www.gartner.com - associate

Link naar reactie

De letter is wat dun, en mist een beetje body. De tekst eronder knalt niet echt en zal wegvallen bij bepaalde toepassingen. Kleurstelling is wel mooi: doet 'betrouwbaar' aan, niet erg hip. Kleuren zouden een bank niet misstaan. Die poppetjes, ze zijn wel al vaak gebruikt, wat letterlijk, en moeilijk te reproduceren. Ik vond je 'wings' beter.

 

my 2 cents....

Link naar reactie

Dit is een logo dat dichtslibt bij verkleining, waarbij de stok van de 'p' wegvalt in de balk in een zwart-wit versie (grijswaarden-- maar misschien ook wel voor veel mensen die kleurenblind zijn) en de pay-off onleesbaar wordt bij verkleining.

Daar komt bij dat het 'evolutieplaatje' vrij veel gebruikt is-- en de vraag is of je innovatie met evolutie wilt associëren, omdat evolutie een vrij traag en 'natuurlijk' proces is. Als innovatie deel uitmaakt van je product wil je daar denk ik wel wat voortvarender in zijn.

 

Link naar reactie

Bedankt voor jullie kritiek, hier kan ik echt wat mee!!!

Ik ben het bij naderinziens eens met een aantal door jullie aangegeven uitgangspunten. Ik kom snel terug met een verandering cq. kompleet nieuw/ander logo.

 

Dus even tot zover.

 

Groet,

 

Dennis

Kennis is beperkt houdbaar als het niet gedeeld wordt en dus de moeite om het te verkrijgen is verspild.

 

www.improval.nl - owner

www.gartner.com - associate

Link naar reactie

Hoi,

 

Die poppetjes zijn inderdaad al te veel gebruikt. Verzin iets anders; nee ook geen sky high grafiekje.

 

Lettertype te mager naar mijn smaak. Ik zou gaan voor ééen kleur in combinatie met zwart (grijstinten).

 

En als je dan toch bezig bent. Verander de naam in Improvall met dubbel l. De payoff of slogan whatever is niet pakkend genoeg. Je moet echt heel goed lezen en denken en dat willen mensen niet.

 

Voor ALOT Hthosting heb ik daar ook veel mee gestoeid. In eerste instantie had ik als payof: 'alot of space, traffic and functionality'. Niet veel later over op 'easy, fast en functional' en het is en blijft nu 'fast 'n functional' (ja kenners, met fast heb ik het niet over de pingtijd :( .. maar over de opvolging.

 

Samenvattend

 

Houd het eenvoudig en bondig.

Amadeos, inspireert ...

 

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Remo Natali

PS: http://www.penprinter.nl

PPS: http://www.3ddirect.nl

Link naar reactie

Aan mijn logo word inmiddels gewerkt, de bedrijfsnaam is iets heel anders. Ik zal niet weten waarom ik er een l achter zal zetten aangezien de naam een combinatie is van Improve en Approval. Het is wel een denker, maar misschien dat dit de aandacht van mensen langer vasthoudt.

 

Wel dank voor je scherpe opmerking Alot!

Kennis is beperkt houdbaar als het niet gedeeld wordt en dus de moeite om het te verkrijgen is verspild.

 

www.improval.nl - owner

www.gartner.com - associate

Link naar reactie

Ik kan me beter gaan bezig houden met zaken waar ik wel verstand van heb, die logo's komen me ..... uit!

 

Hier www.improval.nl staan 4 logo's op waaruit ik er één wil gaan kiezen.

De lettertypes en kleuren kunnen uiteraard gewijzigd worden.

Ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer.

 

Misschien word het maken van een uiteindelijke keuze makkelijker met jullie op en aanmerkingen.

 

Dennis

Kennis is beperkt houdbaar als het niet gedeeld wordt en dus de moeite om het te verkrijgen is verspild.

 

www.improval.nl - owner

www.gartner.com - associate

Link naar reactie

@PHPerik

 

Inderdaad, dat komt omdat het niet de orginele maat is. Uiteraard zal deze straks haarscherp zijn

De opmaak is gewoon gedaan met adobe illustrator en is dus geheel vector opbouw!

Kennis is beperkt houdbaar als het niet gedeeld wordt en dus de moeite om het te verkrijgen is verspild.

 

www.improval.nl - owner

www.gartner.com - associate

Link naar reactie

In eerste instantie zou ik logo 1 zeggen, maar door de opmerkingen in de thread kan ik me ook wel weer in 2 vinden.

 

Blijft lastig logo's.

 

Maar beter een logo dan geen logo, ik ben misschien wat makkelijker wat dat aan gaat en heb ook niet een grafische achtergrond om alle randvoorwaarden tegen het licht aan te houden.

 

Perry

 

Link naar reactie

Nummer 3 is het mooiste. Ik zelf vindt dat een pay-off ondergeschikt is aan een logo, en hoeft per definitie niet echt leesbaar te zijn. Echter als je nu de kleuren van 3 aanhoud en de lettertype van 2 doet. En dan ook de payoff netzo neerzetten als in versie 2. Dan krijg je eigenlijk een simpele combinatie van 2 logo's

 

succes verder

Link naar reactie

Alvast dank voor jullie mening, het helpt duidelijk in het vormen van een juiste beslissing. Ik ben er ook nog niet helemaal uit.

Als die payoff bij logo 3 een andere plaats cq. lettertype zal moeten krijgen waar gaat jullie voorkeur dan naar uit?

Zelf twijfel ik ook nog over het lettertype van logo 3, hierbij geeft ook PHPerik aan dit een beetje dunnetjes te vinden. Aan de andere kant kant het ook weer een identity zijn.

 

:-\

 

 

Even een reactie tussendoor dus.....

Dennis

Kennis is beperkt houdbaar als het niet gedeeld wordt en dus de moeite om het te verkrijgen is verspild.

 

www.improval.nl - owner

www.gartner.com - associate

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 222 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.