• 0

Klant betaalt niet, maar contract is zoek. Hoe sterk sta ik?

Ik heb een klant die al enkele jaren een abonnement voor hostingdiensten bij mij heeft. Hij heeft dit steeds zonder probleem per jaar vooruit betaald. Echter de jaarlijkse factuur die ik in november heb verzonden heeft hij nog steeds niet betaald. Ik heb 3 herinneringen gestuurd waarop ik geen enkele reactie heb ontvangen. Daarna heb ik hem nog gebeld en hij gaf aan het na te zullen kijken. Nadat ik 2 weken na dit telefoontje nog geen betaling binnen had en ook geen reactie, was ik het zat.
Ik heb een incassobureau ingeschakeld en daarop reageerde hij direct: hij wil graag een kopie van het in 2016 getekende contract en mijn algemene voorwaarden ontvangen. Probleem is echter dat dit getekenende contract nergens meer te vinden is, waarschijnlijk zoek geraakt in een verhuizing. Mijn vraag is nu of ik hiermee nog sterk sta in mijn zaak. Hij heeft zoals gezegd de voorgaande facturen altijd voldaan en hij heeft ook geen bezwaar gemaakt tegen de nu openstaande factuur. Maar aangezien hij nu om contract en voorwaarden vraagt wil hij blijkbaar wel proberen er onderuit te komen.

Het gaat om een bedrag van 725 euro. Wat zal ik doen? Het laten zitten omdat ik in een eventuele rechtzaak zonder contract geen kans maak? Of maak ik met deze geschiedenis nog wel een goede kans?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
12 uur geleden, logistieke dienstverlening zei:

Kansloos.

Het bestaan van een overeenkomst kan je wel hard maken, maar de inhoud niet.

Ik zou er geen rechtszaak om beginnen;

  • te groot risico op verlies
  • te klein belang €42 (725/52*3) om grote kosten te maken

 

Als er al jarenlang € 725,00 per jaar betaald wordt voor hostingdiensten lijkt het me prima hard te maken dat dit de inhoud van de overeenkomst is.

Bovendien is het in de zakelijke dienstverlening  heel gebruikelijk dat je een paar maanden voor het aflopen van de huidige periode schriftelijk moet opzeggen, anders wordt de overeenkomst stilzwijgend verlengd voor een jaar. Het gaat dus niet slechts om € 42,00 maar om de gehele € 725,00. 

 

12 uur geleden, logistieke dienstverlening zei:

Waarom bel je je klant niet om te vragen wat er aan de hand is?


Dat heeft hij blijkbaar al meerdere keren gedaan, 

 

Op 17-1-2020 om 14:27, Digeric zei:

Ik heb 3 herinneringen gestuurd waarop ik geen enkele reactie heb ontvangen. Daarna heb ik hem nog gebeld en hij gaf aan het na te zullen kijken. Nadat ik 2 weken na dit telefoontje nog geen betaling binnen had en ook geen reactie, was ik het zat. Ik heb een incassobureau ingeschakeld en daarop reageerde hij direct...

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0
3 minuten geleden, Digeric zei:

Ik kom net op kantoor en lees nu de reacties die nog binnen zijn gekomen. Waar een vraag in het forum allemaal niet toe kan leiden zeg... ...Nogmaals bedankt voor de mensen die wel met een inhoudelijk antwoord kwamen.

Off-topic: speculatieve reacties en antwoorden op vragen die niet gesteld zijn, komen inderdaad weleens voor :winking-face:

Kun je met de relevante reacties uit de voeten?

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0
1 minuut geleden, Hans van den Bergh zei:

Off-topic: speculatieve reacties en antwoorden op vragen die niet gesteld zijn, komen inderdaad weleens voor :winking-face:

Kun je met de relevante reacties uit de voeten?

 

Hans, bedankt. Een aantal mensen heeft mijn vraag wel begrepen/gelezen en met hun antwoord kan ik wel iets. Ik wacht de incasso periode even af en dan beslis ik definitief wel of niet doorzetten.

Link naar reactie
  • 0
18 minuten geleden, Digeric zei:

 

Hans, bedankt. Een aantal mensen heeft mijn vraag wel begrepen/gelezen en met hun antwoord kan ik wel iets. Ik wacht de incasso periode even af en dan beslis ik definitief wel of niet doorzetten.

Prima, het wordt overigens zeer op prijs gesteld dat de uitkomst hier (mits geschikt) nog even 'ter leringh ende vermaeck' wordt teruggekoppeld. Succes!

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

uitschakelen van hosting bij wanbetaling is bij veel bedrijven vrij gangbaar.

Ik weet dat bij b.v. transip x tijd na vervaldatum de site niet meer bereikbaar is en er dan een tekst komt te staan in de trant van: vanwege administratieve reden niet bereikbaar.

Of de mail dan ook niet werkt weet ik niet. maar wel dat dit bij veel hosters gangbaar is.

de website wordt dan niet gedelete maar gewoon onbereikbaar gemaakt. Bij directadmin of vergelijkbare systemen is dat 1 druk op de knop en de website is onbereikbaar, en ook met 1 druk op de knop weer zichtbaar als er betaald is.

 

725 euro per jaar voor hosting is echt niet gek veel, betaal zelf nu rond de 300 euro per maand daarvoor, kon dat maar voor slechts 725 euro...

Link naar reactie
  • 0
31 minuten geleden, Daniel_Nijmegen zei:

725 euro per jaar voor hosting is echt niet gek veel, betaal zelf nu rond de 300 euro per maand daarvoor, kon dat maar voor slechts 725 euro...

De kosten hangen vooral af van je behoefte. Bij Transip kun je voor aanzienlijk lagere bedragen al een VPS huren.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 146 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.