• 0

Narrowcasting

Aanbevolen berichten

  • 0

Toekomst?

 

In retail is dit al absolute werkelijkheid: bij de Dekamarkt zie ik op een schermpje wat ik afreken en de reclames van deze week, bij de anwb-pomp zie ik reclames van de anwb en andere bedrijven die aan autorijders verdienen, Becks bier heeft al biertaps ontwikkeld met een klein csherm aan de tap vast, zodat degene die bier besteld een filmpje te zien krijgt ( overigens geen commercial!, maar een filmpje waarin een sfeer wordt neergezet van levendigheid, sociaal contact, spanning en een vleugje erotiek, zie ook becks is sexy, vergeet niet aan de tijdbalk linksonderin het beeld te trekken! klik op advertising voor de filmpjes van becks).

 

In retail zal het gebruik alleen maar toenemen en als een steeds krachtiger middel tot image-building ingezet worden.

Link naar reactie
  • 0

Ga een lekker bij de Mac een hamburgertje eten en geniet van een waar visueel spectacel. Zeker als je bedenkt dat ze hierdoor 1. meer omzet maken en 2. ze hier verder niets voor hoeven te doen. Alles wordt door een bedrijf kosteloos in de vestigingen geplaatst en voorzien van content. Op Emerce kan je over narrowcasting een weblog vinden. Ook wordt deze case daar besproken: http://vnunl.typepad.com/narrowcasting/

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Misschien enigszins offtopic:

 

En ik loop net tegen NerdTV aan! Vrij verspreidbare interviews met de grote Nerds der aarde! Als dit onder de noemer narrowcasting valt en ik ben zo enthousiast dan moet het wel wat zijn ;)

 

Eerste drie zijn Andy Hertz (Mac developer), Max Levchin (co-founder van PayPal) en Bill Joy (SUN, oprichter van Berkely Unix)

Link naar reactie
  • 0

Uiteraard heb ik de schermen bij MacDonald's al gezien, het bedrijf achter dit systeem (M-Media) heeft hier een mooie klant aan. Men verwacht dat Narrowcasting steeds meer gebruikt zal worden door grotere ondernemingen omdat het systeem de omzet ten goede komt. Maar er is ook een nadeel....het systeem is peperduur...

Link naar reactie
  • 0

Natuurlijk gaat NarrowCAsting succesvol worden. De eerste signalen daarvan druppelen door. Zoals geschreven bij MacDonalds, maar ook bij Bruna. Na een succesvolle pilot op het centraal station Utrecht gaat Bruna nu uitrollen over heel Nederland. Ook Albert Heyn heeft serieuze plannen voor NarrowCasting. Pas op, want grote broer TescoTv is in Engeland nog géén groot succes. Een prangende vraag die steeds weer teug komt luidt: wie zorgt voor goede [dus doelgroep gerichte] content? Op de hoogte blijven? Kijk gerust eens op http://narrowcasting.uwstart.nl.

Link naar reactie
  • 0

Narrowcasting bestaat al jaren in de vorm van digital signage. De recente interesse in Narrowcasting heeft een aantal oorzaken en of het gaat werken hangt af van een aantal factoren.

 

De recente interesse komt oa. voort uit de infrastucturele hoek. VPN, bandbreedte, etc. is eindelijk zo ver dat content management makkelijk kan. Marketeers hebben na het succes van Tesco TV de heilige graal ontdekt om centjes te verdienen en een prachtige hype veroorzaakt, bedrijfjes minder oud dan 1 jaar presenteren zich suf als de partijen die het gaan regelen maar hebben grote moeite de business case overeind te houden want het is hardware wise duurder dan gedacht, laat staan dat je het week in week uit up to date moet houden. Retailers uiteindelijk zijn echt op de centen en zullen het onderste uit de kan willen halen.

 

De grote comming speler op het gebied van Content word Endemol en die begrijpen het maken van Content wel maar de Retail niet dus ik ben kritisch over deze partij.

 

Tesco TV was heel succesvol omdat Narrowcasting deel was van een multichannel marketing strategie en waarbij Tesco's eigen marketing apparaat heel consistent communiceerde met de klant (via de verschillende media en uiteindelijk ook in de winkel) en uiteindelijk heel lucratief zijn Narrowcasting netwerk openstelde voor adverteerders.

 

Narrowcasting gaat zeker werken maar er komt een shake down en uiteindelijk blijven alleen de partijen die het begrijpen over. Endemol niet, die marketing jongens ook niet, wie wel?

 

Tenslotte zitten consumenten erop te wachten? Tesco TV was de instore reminder van eerdere reclame bodschappen, meer niet. Vaak heb ik mega schermen zien hangen die een bewegend behang vormde en erg langs de mensen heen communiceerde. Ik geloof in hele goede 1 op 1 marketing uitingen of Tesco TV achtige consistente communicatie uitingen over verschillende kanalen. Consumenten pakken het wel op maar met mate, immers zitten we wel in het communicatie tijdperk maar tijdens het winkelen niet teveel geleuter aan mijn kop aub ;D.

 

Groet, Ron

Concepteule creatie van diensten, producten en belevenissen.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben bezig om te onderzoeken of het (kortgezegd) slim is om narrowcasting toe te passen in het bedrijf waar ik werk (voor mijn studie).

 

Wie heeft goede tips, info, websites? Is er misschien zelfs iemand die al over narrowcasting heeft geschreven?

 

Ik hoor het graag, alles is natuurlijk welkom! Mailen mag ook naar cheetal22@hotmail.com.

 

Alvast bedankt.

 

Angy

:D

Link naar reactie
  • 0

narrowcasting, brrrrrr, kruip meteen in mijn schulp. Wat een mediageweld wordt er toch op onze zintuigen afgevuurd, geen moment van de dag is meer heilig en veilig. Meer consumptie, airmiles die sneller dat het geluid gaan. Zoeeef, daar gaat je privacy en je gemoedsrust.

 

Narrowcasting bestaat omdat het commerciaal bestaansrecht heeft, niet iedereen is een zeurkous zoals ik. Maar ik zie ook de keerzijde van de medaille, de anti-ontwikkeling zoals Slow Food. Ik voorspel meer behoefte aan oorspronkelijkheid, oprechtheid in relaties, meer 'normaal' menselijk contact.

 

Ik denk dat er daarom in toenemende mate behoefte zal zijn aan privacy, dat dat een schaarse goed gaat worden dan tijd en geld. En dat privacy dus ook een business wordt, die, als het slim wordt gedaan, bereikbaar wordt voor meer dan slechts de superrijken op aarde.

 

 

Maar ik dwaal af. Wie narrowscast mij een oorde van rust en reinheid?

 

 

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

narrowcasting, brrrrrr, kruip meteen in mijn schulp. Wat een mediageweld wordt er toch op onze zintuigen afgevuurd, geen moment van de dag is meer heilig en veilig. Meer consumptie, airmiles die sneller dat het geluid gaan. Zoeeef, daar gaat je privacy en je gemoedsrust.

 

Narrowcasting bestaat omdat het commerciaal bestaansrecht heeft, niet iedereen is een zeurkous zoals ik. Maar ik zie ook de keerzijde van de medaille, de anti-ontwikkeling zoals Slow Food. Ik voorspel meer behoefte aan oorspronkelijkheid, oprechtheid in relaties, meer 'normaal' menselijk contact.

 

Ik denk dat er daarom in toenemende mate behoefte zal zijn aan privacy, dat dat een schaarse goed gaat worden dan tijd en geld. En dat privacy dus ook een business wordt, die, als het slim wordt gedaan, bereikbaar wordt voor meer dan slechts de superrijken op aarde.

 

 

Maar ik dwaal af. Wie narrowscast mij een oorde van rust en reinheid?

 

 

Ilja,

 

Ik vroeg me jaren geleden al af hoe mensen zouden reageren op al die communicatie in het communicatie tijdperk, toen dacht ik dat mensen zich wilde afsluiten voor de bulk en alleen open staan voor gefilterde naar preferences geselecteerde informatie. Voor jou en mij gaat dat wel werken. Doe mij ook maar wat vergezichten over het Nederlandse waterrijke landschap.

 

De gemiddelde mens wil echter zich laten veleiden en staat nu nog in de winkel hiervoor open. Ik denk dat de mensen die moeten opdraaien voor ROI uit Narrowcasting er achter gaan komen dat het uiteindelijk net zo effectief is als Broadcasting. En als we dan kijken naar Broadcasting denk ik dat je eigenlijk die leercurve beter kan overslaan immers is deze branche op zoek naar de kansen van de Digitale Televisie.

 

Groet, Ron

Concepteule creatie van diensten, producten en belevenissen.

Link naar reactie
  • 0

Aardig stuk van Cees Hamelink, prof te Amsterdam hier over in Ode :

http://www.ode.nl/article.php?aID=1687 : De Democratie van Funshoppers

 

En over het verval van de publieke ruimte : Jay Walljasper in http://www.ode.nl/article.php?aID=4119

 

Doet mij ook denken aan de beelden van "Minority Report", waarbij de hoofdrolspeler op basis van zijn identiteit virtuele beelden en een verkoopster op zich af krijgt. - alsof dat niet irritant is.

 

Ben het met Ilja eens : de essentie van het openbare leven lijkt voornamelijk te gaan om iets verkocht te worden. Incl geluiden, stank, muziek, flitsen uit TV"s, papieren, folders, etc.

 

Moet nu weer denken aan een denkbeeld van Ma Hoen - een ruimte (cafe ? ontmoetingsplaats ?) waarin niet veel meer was dan rust en mogelijkheid om elkaar te spreken.

Link naar reactie
  • 0

Wie narrowcast mij even het belang van de klant? :(

 

lijkt mij als vlogt:

NarrowCasting stelt adverteerders in staat om hun boodschap "beter" bij hun doelgroep over te brengen. "Beter" in die zin dat zij meer variabelen krijgen die ze kunnen gebruiken om hun doelgroep in te definieren en daartegen hun campagnes te matchen.

Voorbeeld: ouderwetste marketing op krant/tijdschrift/TV moet via hele grove doelgroepbenadering in termen van "mensen die voldoen aan XYZ demografisch profiel, en binnen zus-en-zo Priszm categorie vallen". Via dit broadcast medium bereikt de adverteerder een vaag gedefinieerde, hele grote groep mensen (waarvan een groot deel geen deel uitmaakt van zijn doelgroep, en geen behoefte hebben aan zijn product).

Via IPTV wordt het straks mogelijk om de campgne te targetten op veel meer informatie dan simpele NAW gegevens die verrrijkt zijn met vaag Priszm geleuter, namelijk variabelen als: welke programma's kijkt deze persoon echt (en waar gaan die over), welke onderdelen van het nieuws worden vaak geskipped (J met de P kijkt nooit economisch nieuws, wel sport, dus...)

Doordat de adverteerder de match tussen doelgroep en campgne beter kan gaan bepalen zal zijn campagne mider vaak vertoond worden aan mensen die niet tot de doelgroep behoren. Ergo: minder ruis -> minder irrelevante reclame...ook een voordeel voor mij als consument.

 

Narrowcasing verlost mij van de reclame voor de brede massa!

 

En zo zijn er nog wel meer te bedenken als je je realiseert wat een kostebesparing dit mogelijk maakt (gepersonaliseerde, relevante aanbiedeingen?).

 

Link naar reactie
  • 0

Wie narrowcast mij even het belang van de klant? :(

 

knip

 

Doordat de adverteerder de match tussen doelgroep en campgne beter kan gaan bepalen zal zijn campagne mider vaak vertoond worden aan mensen die niet tot de doelgroep behoren. Ergo: minder ruis -> minder irrelevante reclame...ook een voordeel voor mij als consument.

 

Narrowcasing verlost mij van de reclame voor de brede massa!

 

En zo zijn er nog wel meer te bedenken als je je realiseert wat een kostebesparing dit mogelijk maakt (gepersonaliseerde, relevante aanbiedeingen?).

 

 

Beste Nils,

 

Dit betoog gaat op als je ervan uitgaat dat de klant op reklame zit te wachten. Mijn idee daarover is anders, er zijn maar weinig reklame boodschappen waarvan ik blij wordt waarbij het ook nog eens zo is dat als ik hem éénmaal heb gezien dat wel voldoende zal zijn.

 

Zit je net lekker midden in een spannende film, wordt er even een boodschap voor de nieuwste internetforums doorheen ge narrowcast omdat iemand mij heeft zien posten op HL. Weg (ont)spanning!!

 

Het is "gewoon" weer een nieuw systeem om consumenten met reklame te bestoken om op die manier de consument te gebruiken als koopvee. Dat geeft niets als je ervoor uitkomt dat je de klant wilt gebruiken om in je eigen behoefte van omzet en winst te voldoen, maar het mag nimmer gepresenteerd worden als iets om de klant te helpen. Dat doe je namelijk niet, je helpt hem slechts van zijn geld, tijd en vrijheid om zelf te kiezen af.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

[

Dit betoog gaat op als je ervan uitgaat dat de klant op reklame zit te wachten. Mijn idee daarover is anders, er zijn maar weinig reklame boodschappen waarvan ik blij wordt waarbij het ook nog eens zo is dat als ik hem éénmaal heb gezien dat wel voldoende zal zijn.

 

 

Met je eerste zin ben ik het niet eens. Ook als we ervan uitgaan dat er mensen zijn die niet op reclame zitten te wachten kan Narrowcasting voordelen voor die mensen beiden; deze mensen zullen slecht converteren voor de adverteerder. Nieuwe media maken het steeds beter mogelijk de ROI van campagnes te meten. Mensen die niet converteren zullen dan ook niet meer benaderd gaan worden.

Site note: dit gaat op voor campagnes die getarget zijn op bestaande behoeftes, voor het creeren van behoeftes zullen we helaas nog lastig gevallen worden met relatief ongetarget broadcast campagnes.

 

Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat jij geen enkele reclame boodschap weet te waarderen. Als je er persoonlijk voordeel mee kan behalen (zij het financieel zij het emotioneel zij het...) en kan aangeven op welk moment je open staat voor welk soort boodschappen zijn er weinig mensen die nog het extreme standpunt van "reklame-vrij!" willen hanteren.

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat jij geen enkele reclame boodschap weet te waarderen. Als je er persoonlijk voordeel mee kan behalen (zij het financieel zij het emotioneel zij het...) en kan aangeven op welk moment je open staat voor welk soort boodschappen zijn er weinig mensen die nog het extreme standpunt van "reklame-vrij!" willen hanteren.

 

Het antwoord daarop is vrij simpel : Als ik vraag om specifieke informatie sta ik open voor een specifiek antwoord. Ik vind het dan heel legitiem dat iemand op dit moment probeert aan te geven wat zijn produkt of dienst te bieden heeft en wat ik daaraan heb.

Bij alle ongewenste reklame boodschappen moet je je als atverteerder altijd afvragen of je niet juist een negatief effect sorteert. Het antwoord zit in het wenselijke.

 

Denk maar aan al de JA/NEE stickers op de brievenbussen. Dat is een reactie van consumenten op ongewenste post. Op internet zijn de pop-up blockers en spam filters ook razend populair. Het wordt zelfs een nieuwe markt!

 

Zo draait het wereldje rond, ik ben benieuwd wanneer de eerste narrow-cast-blockers op de markt komen. ;D

 

Link naar reactie
  • 0

 

Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat jij geen enkele reclame boodschap weet te waarderen. Als je er persoonlijk voordeel mee kan behalen (zij het financieel zij het emotioneel zij het...) en kan aangeven op welk moment je open staat voor welk soort boodschappen zijn er weinig mensen die nog het extreme standpunt van "reklame-vrij!" willen hanteren.

 

Het antwoord daarop is vrij simpel : Als ik vraag om specifieke informatie sta ik open voor een specifiek antwoord. Ik vind het dan heel legitiem dat iemand op dit moment probeert aan te geven wat zijn produkt of dienst te bieden heeft en wat ik daaraan heb.

Bij alle ongewenste reklame boodschappen moet je je als atverteerder altijd afvragen of je niet juist een negatief effect sorteert. Het antwoord zit in het wenselijke.

 

Denk maar aan al de JA/NEE stickers op de brievenbussen. Dat is een reactie van consumenten op ongewenste post. Op internet zijn de pop-up blockers en spam filters ook razend populair. Het wordt zelfs een nieuwe markt!

 

Zo draait het wereldje rond, ik ben benieuwd wanneer de eerste narrow-cast-blockers op de markt komen. ;D

 

 

Reclame is voor een tv-station ook een manier om extra inkomsten binnen te halen. De andere optie is dat je meer gaat betalen of een dvd gaat kijken. En ik kijk dan liever naar reclames die op mijn zijn toegespitst dan dat ik reclames over maandverband of wasmiddel moet kijken. In dat opzicht is het toch niet echt vervelend?

 

Daarnaast zijn sommige reclames juist naar het negatieve doorgetrokken onder het mom van; "Als er maar over gepraat wordt." Je product naamsbekendheid geven is in dat opzicht blijkbaar ook belangrijk.

 

En Ja/Nee stickers? Ik denk dat nog geen 10% van de huizen ze echt op de deur heeft zitten. Daarnaast kijken mensen veel liever een folder in dan dat ze reclame hebben op de tv. Een folder kun je namelijk zo weggooien als je er niet in wilt kijken.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk wel dat het werkt, je zit bij de fastfood je menuutje een beetje wazig denkend en starend naar de flatscreens naar binnen te werken. Ondertussen krijg je ook nog even de files mee waar je dadelijk weer in mag of dat het wel glad aan het worden is en of er een leuk plaatselijk pretparkje of wat dan ook hier in de buurt is waarvan je het bestaan niet wist, zal ik eens naar toe gaan. Ik denk niet dat het bij actieve momenten werkt, ben je bezig met je kar voor kerst aan het vol laaien dan zal je druk bezig zijn het manoeuvreren van je kar tussen de meute. Maar sta je bij een relatief lange rij bij de kassa en daar hangt weer zo'n mooi LCD scherm nu dan kijk je heus wel hoor en neem je heus deze info wel onbewust in je op. Ik geloof er wel in, we zijn naast mens ook enorme informatie verwerkende "machines" aan het worden. ;)

Link naar reactie
  • 0

Ik geloof er wel in, we zijn naast mens ook enorme informatie verwerkende "machines" aan het worden

 

Denk je niet dat er automatisch een spamfilter op mensen zit?

 

Groet, Ron

Ik ben bang van niet, we zouden dan rationeel moeten kijken en beoordelen, narrowcasting is net zoiets als in de auto door een stad rijden. Onbewust neem je van alles waar maar je rationele beoordelings vermogen is bezig met besturen van je automobiel, (hoop ik). Ten tweede vind ik narrowcasting niet altijd spam. Narrowcasting vind ik zoiets als "trial by error" we dumpen heel veel info, hebben ze een match mooi, niet, ook goed. gr henk, ps: mens als "machine" is metaforisch bedoeld. ;)
Link naar reactie
  • 0

Descartes,

 

Narrowcasting zoals dat op dit moment word gepropageerd is broadcasting net als TV maar dan over andere communicatie kanalen en op andere locaties dan thuis. Broadcasting is zo dood als een pier voor adverteerders, wat doe jij tijdens de reclameblokken op TV? En wat heb jij allemaal gezien toen je de stad inreed, maak maar eens een checklist van alle waarnemingen en je kan je er maar een beperkt stuk van bewust herinereren. De mens is door de directe doorklik cultuur op Internet latent afgehaakt bewust of onbewust zich laten beinvloeden door reclame immers er staat al weer een nieuwe boodschap klaar de vorige flarde te verdringen uit het tijdelijke geheugen. Na de eerste "succesen" nu, natuurlijk valt het op als er een nieuw gebouw op je route staat of als er schermen in een winkel hangen maar na verloop van tijd is het gewoon bewegend behang een stuk van het stadsbeeld. Echt.

 

Heb recent met een club gepraat die actief de content management tools verzorgt en in de lucht houd voor narrowcasting projecten en deze geven aan dat het nog niet zo eenvoudig is technisch gezien en het nu toch allemaal te makkelijk verkocht word. De huidige hype kan wel eens meer negatieve bijwerkingen hebben dan de voordelen volgens hun maar na deze shakedown is narrowcasting here to stay. Maar dan wel ecte narrowcasting, 1 on 1 en geen broadcasting revisted.

 

Groet, Ron

Concepteule creatie van diensten, producten en belevenissen.

Link naar reactie
  • 0

Descartes,

 

Narrowcasting zoals dat op dit moment word gepropageerd is broadcasting net als TV maar dan over andere communicatie kanalen en op andere locaties dan thuis. Broadcasting is zo dood als een pier voor adverteerders, wat doe jij tijdens de reclameblokken op TV? En wat heb jij allemaal gezien toen je de stad inreed, maak maar eens een checklist van alle waarnemingen en je kan je er maar een beperkt stuk van bewust herinereren. De mens is door de directe doorklik cultuur op Internet latent afgehaakt bewust of onbewust zich laten beinvloeden door reclame immers er staat al weer een nieuwe boodschap klaar de vorige flarde te verdringen uit het tijdelijke geheugen. Na de eerste "succesen" nu, natuurlijk valt het op als er een nieuw gebouw op je route staat of als er schermen in een winkel hangen maar na verloop van tijd is het gewoon bewegend behang een stuk van het stadsbeeld. Echt.

 

Heb recent met een club gepraat die actief de content management tools verzorgt en in de lucht houd voor narrowcasting projecten en deze geven aan dat het nog niet zo eenvoudig is technisch gezien en het nu toch allemaal te makkelijk verkocht word. De huidige hype kan wel eens meer negatieve bijwerkingen hebben dan de voordelen volgens hun maar na deze shakedown is narrowcasting here to stay. Maar dan wel ecte narrowcasting, 1 on 1 en geen broadcasting revisted.

 

Groet, Ron

 

Ron, Je wilt dus zeggen dat reclame of dit nu op tv, narrowcasting, borden, led displays, pamfletten in de stad, dorp, langs de weg of waar dan ook niet werkt of werken? Natuurlijk we zullen blijven zoeken naar wat het beste werkt en wat het langste blijft hangen. Maar ik Ron, onthoud wel wat ik zo dagelijks om mij heen zie in wat voor vorm dan ook. Heb ook altijd pen en papier in mijn zak, en ja ik ben zelfs nog wel eens teruggereden om te kijken wat er nu voor (beurs) datum op het reclame bord stond. Erg he? ;) Techniek wat betreft narrowcasting is alleen kwestie van tijd en de breedband infrastructuur van netwerken lost zich vanzelf op. En of het negatieve gevolgen zou hebben? Hallo zeg, dan moeten we het Industriële tijdperk maar vergeten, zijn we daar echt gelukkiger van geworden.. we zullen het zien ??? maar tegenhouden gaat niet hoor, of het nu negatieve of positieve gevolgen heeft. gr Henk,

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 210 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.