• 0

BV met amerikaanse UBO / bankrekening

Sinds enige weken ben ik bestuurder van een BV, die 100% in eigendom is van een Amerikaanse aandeelhouder. De B.V. verleent diensten aan andere werkmaatschappijen in de groep en aan derden, en heeft 1 werknemer (ik). We verwachten in het eerste jaar enkele tonnen omzet te draaien (facturen aan de andere werkmaatschappijen in het begin hoofdzakelijk voor de verleende diensten). Het blijkt dat banken (ik had dit al verwacht aangezien ik al eerder hier rondgekeken had) momenteel totaal niet bereid zijn een bankrekening te openen voor bedrijven met Amerikaans eigenaarschap. Je bent welkom bij bv. Deutsche bank als je 100 miljoen of meer draait, maar zo ver is het voorlopig nog niet.

 

Ik heb een zakelijke paypal rekening kunnen openen, waarmee ik in ieder geval kleine bedragen zonder problemen kan betalen maar dit is dermate duur (3%) dat dit voor de hoofdsommen niet te doen is. 

 

Zijn er wellicht mensen hier die weten of er banken zijn die wel meewerken aan het opzetten van een bankrekening in dit geval? DAt dit tegen een hoger tarief is in verband met compliance onderzoek en dergelijk is prima, ik zou geen moeite hebben een hoger jaarlijks tarief overeen te komen.. 

 

Alvast dank voor het meedenken. 

 

groet,

OVOVOV

 

p.s. ik was niet zeker of dit het juiste topic was, mocht er een andere en beter passende plek zijn dan dank ik de moderator alvast voor het verplaatsen.. 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste OVOVOV, allereerst welkom op Higherlevel

 

45 minuten geleden, OVOVOV zei:

Zijn er wellicht mensen hier die weten of er banken zijn die wel meewerken aan het opzetten van een bankrekening in dit geval?

 

Zie de reactie / tip van Roel in het andere Bankrekening-topic (waarin je zelf gereageerd hebt): vraag de Amerikaanse bank van de moedermij of zij bancaire samenwerkingsverbanden in de EU hebben lang welk kanaal zij dat kunnen regelen/masseren. 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

bedankt Norbert, bedankt voor de tip en je antwoord. Dit heb ik gedaan, helaas zit de Amerikaanse moeder niet bij een bank die in Europa ook vestigingen heeft.

 

Van een van de banken die dit wel hebben (voor zover ik begreep zijn er in ieder geval HSBC, ING en Rabobank)  kreeg ik bijvoorbeeld dit antwoord, hetgeen nog maar eens duidelijk maakt dat er voor kleine partijen geen interesse is. 

 

" Thank you for your interest in XXBAnk Amsterdam branch.

Please note that XXBANK Netherlands is a focused corporate office supporting international clients. Therefore we are currently only able to service large Dutch corporate clients or private equity owned corporates with a minimum consolidated turnover of EUR 250 million. We also support international large corporate subsidiaries whose parent entity already have a relationship with XXBank at head-office level. If this is the case please ask your current relationship manager at XXBANK  to contact us directly or provide their contact details to us." 

 

Ik heb gekeken naar enkele alternatieve " moderne/online"  banken zoals Revolut, maar dat lijkt ook geen soelaas te bieden.

 

Het is ergens natuurlijk van de zotte dat we niet in staat zijn een bankrekening te openen, dit schijnt te maken te hebben met (nieuwe?) fiscale en andere eisen die gesteld worden, en wellicht ook gelinkt aan de boetes die de afgelopen tijd in de bancaire hoek zijn gevallen voor gebrekkige compliance?

 

groet,

OVOVOV

Link naar reactie
  • 0
3 minuten geleden, OVOVOV zei:

Het is ergens natuurlijk van de zotte dat we niet in staat zijn een bankrekening te openen, dit schijnt te maken te hebben met (nieuwe?) fiscale en andere eisen die gesteld worden

 

Het is compliance vanuit de wwft.

 

16 minuten geleden, OVOVOV zei:

en wellicht ook gelinkt aan de boetes die de afgelopen tijd in de bancaire hoek zijn gevallen voor gebrekkige compliance?

 

Yep. Als je net als ING een boete van 775 miljoen Euro voor je kiezen hebt gekregen, dan wil de compliance wel eens doorslaan...en dat zal nog wel een tijdje zo blijven

 

18 minuten geleden, OVOVOV zei:

Ik heb gekeken naar enkele alternatieve " moderne/online"  banken zoals Revolut, maar dat lijkt ook geen soelaas te bieden.

 

Misschien dat het moederbedrijf dan om moet gaan kijken naar zakendoen met een moderne US bank mét vertegenwoordiging in de EU? Ik snap: dat is eigenlijk van de zotte, maar het is wél een oplossing 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

een update, naar aanleiding van dit topic werd ik gecontacteerd door een adviseur van Ebury. op zich een interessante optie, hier wat meer informatie: https://ebury.com/about/company/

Niet goedkoop, en we hebben ondertussen via onze financiele adviseur een andere oplossing gevonden voor de periode dat we (hopelijk) een gewone bankrekening kunnen openen, maar voor sommige anderen zou Ebury wellicht een oplossing kunnen zijn.. 

 

groet, 

OVOVOV

Link naar reactie
  • 0
Op 2-6-2020 om 13:56, OVOVOV zei:

een update, naar aanleiding van dit topic werd ik gecontacteerd door een adviseur van Ebury. op zich een interessante optie, hier wat meer informatie: https://ebury.com/about/company/

Niet goedkoop, en we hebben ondertussen via onze financiele adviseur een andere oplossing gevonden voor de periode dat we (hopelijk) een gewone bankrekening kunnen openen, maar voor sommige anderen zou Ebury wellicht een oplossing kunnen zijn.. 

 

groet, 

OVOVOV

Beste, ik zit in exact hetzelfde schuitje.. Welke oplossing hebben jullie bedacht? Mvg

Link naar reactie
  • 0

Dit staat trouwens letterlijk in de reactie die de vraagsteller van een bank kreeg. Zie de post van 11 mei. Je moet óf een heel grote zak met geld meenemen (meer dan 250 miljoen euro per jaar), óf je probeert het te regelen vanuit je eigen bank in het buitenland. Daarnaast zal voor veel van die belastingontduikingsconstructies gelden dat ze al bestonden voordat de Wwft er was.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 210 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.