• 0

Prijs aanbieden groot bedrijf

Beste mede-ondernemers , 

 

Een aantal jaren geleden ben ik begonnen met ondernemen. Inmiddels heb ik de leeftijd van 25 jaar bereikt en ben ik eigenaar van 2 groeiende bedrijven. Ik ben nieuw op dit forum maar vind het reuze interessant. Ik zal dan ook mijn steentje bij proberen te dragen aan andere topics. 

 

Bij mij speelt momenteel het volgende. Het is eigenlijk een luxe-probleem maar wel lastig omdat ik niet eerder in deze positie heb gezeten. 

 

We hebben een aanvraag gekregen van een zeer grote, internationale bouwmaterialen winkel. Met in totaal ruim 250 vestigingen is dit geen kleine partij te noemen. Ze hebben interesse getoond om ons product op te nemen in het assortiment. Graag ontvangen zij nu alle informatie omtrent prijzen en marges om te kijken of het voor hun interessant is. Dit zullen ze uitvoerig intern gaan bespreken. Uiteraard houd ik er rekening mee dat de prijs stevig gaat worden onderhandeld dus wil ik niet te laag inzetten. 

 

Vragen: 

- Hoe zouden jullie deze informatie aanleveren? Gewoon in een net geschreven mail of een mail + een soort van offerte formulier zoals je die normaal verstuurd? 

- Wat voor adviesprijzen zouden jullie meegeven? Zelf verkopen wij het product online, het is dus niet wenselijk als ze het onder onze prijs verkopen maar tegelijkertijd is het ook voor hun niet aantrekkelijk als ze duurder zijn dan wij lijkt mij. 

- Wat zouden jullie in eerste instantie voor marges aanhouden? 10% ? of eerder 30%?  Of zelfs nog meer? 

- Zijn er nog andere dingen die jullie adviseren om rekening mee te houden? 

 

Ik hoor het graag! Alvast bedankt voor het meedenken. 

 

Groet, 

Willem R. 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
(aangepast)

Heet het product een eigen merknaam, en wordt het dan ook verkocht onder die merknaam of kan het private label worden.

Wat voor prijscategorie valt het product? Voor een paar euro gooien klanten het sneller in de kar, wordt het meer dan wat euro's , dan is Google je vriend voor een lagere prijs.

Is het product makkelijk te imiteren, ook de grotere bouwmaterialen handel shopt continue om hun marges te vergroten.

 

aangepast door RiVe
nvt
Link naar reactie
  • 0
20 uur geleden, TwaBla zei:

Dat is waarschijnlijk niet de inkoopprijs maar de consumentenprijs. Dus de maker verkoopt het voor 100p aan consumenten en de wederverkopers hanteren 110p als consumentenprijs. Als de maker een inkoopprijs van 70p hanteert, verdienen de resellers 40p per eenheid oftewel 56% extra (36% marge). Of zoiets.

 

Dank voor de uitleg! Ik had niet goed gelezen en marge op inkoopprijs genomen. 

Link naar reactie
  • 0

Dank voor de aanvullende en wederom waardevolle reacties! 

 

Wij hebben een plan van aanpak gemaakt, mede dankzij jullie adviezen. Het enige wat nog ontbreekt is de cruciale informatie over hoeveel winstmarge een bouwmarkt gemiddeld pakt op de producten. Mocht iemand hier concrete informatie over hebben dan zouden wij dat zeer op prijs stellen indien die informatie gedeeld kan worden in dit topic.

Link naar reactie
  • 0

Een gemiddelde is niet relevant. Op snellopers kan een lage marge meer opleveren dan een hoge marge op trage producten. Snoep bij de kassa levert meer winst op dan vezelplaat, dat verschilt per categorie en per functie van het product.

 

Ga je klant niet de les lezen; die kent zijn eigen business als geen ander.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 116 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.