jessek

Senior
  • Aantal berichten

    56
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Land
    Nederland

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Vlissingen

jessek's trofeeën

  1. Misschien heb je dit al goede geregeld omdat je zegt dat je het financiële plaatje compleet hebt en positief is. Mogelijk wil de verkopende / stoppende partij inzicht geven in reeële cijfers voor de onderneming, zodat je wellicht beter weet wat je kunt verwachten. Mogelijk kan hij je ook helpen om te netwerken met zijn huidige leveranciers, zodat je daar alvast een netwerk hebt waar je gebruik van kunt maken. Dat andere hobby zaken verder weg zitten is wel een voordeel, ik zou daar ook eens contact mee opnemen, om te vragen hoe en wat het loopt. Zeker bij fysieke winkels zul je weinig risico vormen en willen ze misschien informatie delen. Zelf heb ik een aantal keer waardevolle informatie uitgewisseld met andere verder weg in dezelfde branche, ik ondervond hier dat er heel open gesproken wordt omdat je nul risico vormt, en ze wel een passie hebben voor hun vak. Succes!
  2. Sorry geen deskundige, maar 2% lijkt me extreem laag. Heb je er ook rekening gehouden met eventuele aansprakelijk voor het product / voedselveiligheid wat je van deze leverancier gaat uitleveren? Succes!
  3. Hallo Tom, Ik ben niet actief in jouw branche, maar mogelijk is het van toepassing als bouw product. Zie hier een lijst: https://single-market-economy.ec.europa.eu/single-market/ce-marking_en https://single-market-economy.ec.europa.eu/single-market/ce-marking/manufacturers_en In de bovenstaande link worden ook verschillende producten groepen gedefineerd. Nederland heeft ook een pagina hier over, maar is minder duidelijk en spreekt zichzelf soms tegen. Maar je kunt natuurlijk ook altijd even contact opnemen met RVO. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bouwproducten/vraag-en-antwoord/wat-is-een-ce-markering-en-wanneer-moet-ik-deze-op-mijn-product-aanbrengen
  4. Als je die kant op wilt moet je kijken wat jullie toegevoegde waarde is. Als je zelf al aangeeft dat ze langs diezelfde groeven gaan, is waarom ze dan bij jullie zouden kopen als je ook geen voorraad hebt. Met andere woorden als je dezelfde kwaliteit en zelfde levertijd hanteert maar een hogere prijs, waarom zouden ze dan die hogere prijs willen betalen? Hier haal je wat door elkaar denk ik, als je aan tegelzet bedrijven gaat leveren is dit ook b2b. b2c is direct aan de eindklant. Die voorraad die je direct leverbaar hebt is dan schijnbaar niet op maat? Misschien kun je beter met een showroom beginnen, en dus samples laten zien, waarna je de producten voor je klant besteld? Dan heb je waarschijnlijk nog steeds voorraad nodig omdat een klant waarschijnlijk niet op een hele vrachtwagen zit te wachten. Waarschijnlijk moet je dus ook denken aan hoe je het op gaat slaan, waar je het op gaat slaan, hoe je het gaat vervoeren en hoe je het gaat laden en lossen. B.v. niet ieder vrachtwagen zal in nieuwbouw wijk kunnen komen, en ook zullen ze niet allemaal b.v. zelf kunnen lossen in de achtertuin. Daarnaast moet je denk ik ook rekening houden wat er gebeurd als er kleur of textuur verschil zit in een partij en een sample. Het blijft natuurlijk een natuur product, dus er kan altijd wat verschil in zitten.
  5. Je zou het, juist doordat je de branche goed kent en er al hobby matig mee bezig bent en naam mee opbouwt ook anders kunnen zien. Wat als het geld dat je van plan zou zijn in een overname te stoppen, te stoppen in het ontwikkelen van je eigen webwinkel? Zeker omdat die bestaande webshop nog potentie heeft, nog niet actief is op social media etc, kun je wellicht beter je tijd en geld investeren in je eigen webshop. Daar moet je dan sowieso van bijna 0 beginnen, of je nu met de bestaande shop of je met eigen shop begint. Misschien heb je door je eigen social media activiteiten zelfs al een voorsprong. Wellicht kun je dit ook doen naast je huidige drie dagen werk, zodat je drie dagen inkomen hebt, en 4 dagen qua tijd in je onderneming kunt stoppen om het op te zetten. Let er ook op dat je voor iedere transactie een koper en verkoper nodig hebt. Dat zal ook zijn zijn met de verkoop van de webshop. In een niche markt kan het ook zomaar voorkomen dat er niemand hapt, zelfs bij een goede deal omdat er te weinig kennis en ervaring is om het risico te beoordelen bijvoorbeeld.. Dit hoeft dus niet, maar het zou dus goed mogelijk kunnen zijn dat je de enige overname kandidaat bent. Als dat het geval is, kan de verkopende partij kiezen tussen zelf doorgaan, stoppen zonder overnamen, of verkopen tegen wat de enige bieder er voor over heeft. Mocht je wel de shop over willen nemen zou ik dat ook meenemen met je onderhandel strategie.
  6. Als ik even terug kijk bij mijn Fedex facturen zie ik een voorschot van circa 12-15 Euro voor goederen tot circa 500 Euro, voor goederen rond de 1000 euro was het steeds 24-30 Euro over de jaren heen. Het bedrag schommelt een klein beetje. Mogelijk zit er dus ergens een trap in tussen de 500 en 1000 Euro. Dit was steeds voor facturen waarvoor BTW en invoerrechten van toepassing waren. Ik heb 'één keer een factuur gehad waar iets anders op stond, namelijk administratie kosten, 2,5%, met een minum van 12,50. Dat zou dus ook wel kunnen kloppen met die andere bedragen die ik moest betalen. Het stond op al die andere facturen echter niet gespecificeerd. Inmiddels heb ik ook zo'n artikel 23 vergunning, zeker als je vaker met het buitenland zaken doet is dat echt een goede tip van Bert. Had ik eerder moet doen.
  7. Qua sociaal aspect moet je goed bedenken en open zijn wat de risico's zijn als het niet loopt zoals je gepland hebt. Anders zijn de verhoudingen tussen jezelf en vrienden en familie misschien toch wel wat minder gezellig als er wat mis gaat. Dus misschien ook wel bedenken of je zoiets wel zou moeten willen.
  8. Maar twee FTE's die tijdelijk maar deel was opleveren is toch veel voordeliger dan een paar ton uitgeven voor een naam en/of tijdelijke klanten, oudere begeleiders dan in jullie optiek het fijnste is voor de leerlingen.. Zeker als je zelf aangeeft dat je van mensen hoort dat ze jullie kwaliteit beter vinden, zou ik daar meer tijd en energie in steken dan in een bedrijf van de concurrent. Dat lijk mij ook een logsichere stap.
  9. Bij met name antiek b.v. kan ik me voorstellen dat je een partij koopt, items soms opgesplitst worden of juist gecombineerd worden. Ik weet niet of dat hier zo is, maar dat kan ik me voorstellen voor deze unieke items.
  10. Dat op deze vraag geen antwoord komt speelt ook wel mee denk ik in het gevoel dat opborrelt. Als je auto zoveel schade heeft is vaak technisch wat aan de hand waardoor het kenteken tijdelijk bevroren wordt. Ja mag dan niet meer op de weg komen en je auto ontvangt een wachten op keuren melding. Als de auto toch wordt gerepareerd in plaats van gesloopt moet je dan opnieuw langs de RDW om je auto na te laten zien. Daar controleren hoe de reparatie is gedaan en of de maten en uitlijning van de auto weer kloppen. Voor een schade van 50.000 Euro kun je best wel wat repareren, zeker bij zo'n jonge auto. De schade moet dus echt gigantisch zijn. Wie heeft die schade vastgeld, je zou zeggen en schade expert (eventueel in eigen beheer). Deze twee kunnen natuurlijk prima gebruikt worden om aan te tonen dat deze schade gemaakt is. Zijn die er beide niet bij geweest, dan wordt het verhaal nog minder aannemelijk.
  11. Misschien is het mogelijk om het pand toch op wat langere termijn, zeg 1 a 2 jaar te kunnen kopen zodat je eerst nog die 10+ % bij elkaar kunt sparen? Zelf heb ik dit ooit kunnen afspreken met een verkoper, waarbij ik net een half jaartje hard sparen te kort kwam om de hypotheek rond te kunnen krijgen. In mijn geval wilde de verkoper had wel verkopen maar had hij geen haast, dus dat was geen probleem.
  12. Kickstarter heeft daarnaast ook de mogelijkheid om iemand alleen financieel te steunen; een betaling zonder tegen prestatie, anders dan een digitaal bedankje. Dit zou wel onder donatie kunnen vallen lijkt mij.
  13. Ik heb wel eens een online Nederlands niche platform gezien dat op een stichting gebaseerd was, waarbij de vaste programmeurs binnen de stichting werken, terwijl er ook mensen zijn die er parttime minder tijd aan besteden als support etc. Voor en nadelen kan ik je niets over vertellen, maar misschien is het wel waard om uit te zoeken. Qua verhaal lijkt het mijn inziens best veel op elkaar.
  14. Goed gezien, niet goed gelezen van mij. Dan moet je als vrachtwagen weer kijken of je niet over de volgende drempel van 12000 kg heen gaat, want dan wordt het dus weer wat lastiger. Boven de 7500 kg is het misschien ook verstandig om te kijken naar een verzekering als ergens strandt. Kan dan snel relatief duur worden. Ik ben wel benieuwd naar je verhaal als je er mee door gaat. Je ziet het redelijk weinig, maar het lijkt me toch handig als je regelmatig onderweg bent. Ook een paar keer gekeken bij Kermis ondernemers. Daar zit van alles meestal innovatief en goed doordacht in elkaar.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.