Onlangs een webwinkeltje overgenomen voor 2000 excl. Met kleine voorraad.
Alles zou volledig legaal zijn incl omzet en leverancier.
Nu moest ik zojuist wat voorraad bestellen wegens bestelling van klant en geeft de leverancier aan dat er 2 maand terug inval is geweest en o. a de producten die de webshop verkoopt in beslag zijn genomen en ik die niet meer kan bestellen en ook niet meer terug komen, onderzoek daarin loopt nog omdat de leverancier (die al sinds 1974 bedtaat) het daar niet mee eens is.
Producten kan ik dus niet meer inkopen
Mogelijk heb ik dus ook producten die ik niet meer mag verkopen. 90% van alle producten, tevens naam van het domein en webshop kan ik dus niet meer daar inkopen en mag ik mogelijk niet meer verkopen.
Aankoop zonder contract en AV, beide bedrijven zzp. Bijna 2 weken terug
Kan ik hier iets mee? Annuleren op basis van wanprestatie? Mijn inziens moest verkoper dit weten en kon ik dit totaal niet verwachten.
Of is dit gewoonweg ondernemersrisico en moet ik overwegen de webshop te staken?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
arie88
arie88
Onlangs een webwinkeltje overgenomen voor 2000 excl. Met kleine voorraad.
Alles zou volledig legaal zijn incl omzet en leverancier.
Nu moest ik zojuist wat voorraad bestellen wegens bestelling van klant en geeft de leverancier aan dat er 2 maand terug inval is geweest en o. a de producten die de webshop verkoopt in beslag zijn genomen en ik die niet meer kan bestellen en ook niet meer terug komen, onderzoek daarin loopt nog omdat de leverancier (die al sinds 1974 bedtaat) het daar niet mee eens is.
Producten kan ik dus niet meer inkopen
Mogelijk heb ik dus ook producten die ik niet meer mag verkopen. 90% van alle producten, tevens naam van het domein en webshop kan ik dus niet meer daar inkopen en mag ik mogelijk niet meer verkopen.
Aankoop zonder contract en AV, beide bedrijven zzp. Bijna 2 weken terug
Kan ik hier iets mee? Annuleren op basis van wanprestatie? Mijn inziens moest verkoper dit weten en kon ik dit totaal niet verwachten.
Of is dit gewoonweg ondernemersrisico en moet ik overwegen de webshop te staken?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/69651-webshop-overname-wanprestatie/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag