Jump to content
T-Hermus
Verberg

focus of diversificatie in het bedrijfsplan van website

Hallo, 

 

ik ben bezig met het schrijven van een businessplan en zou heel graag jullie mening horen over de volgende vraag.

Het plan gaat over een website waar ik ondernemers in contact breng met de klant via een website. Het gaat hier voornamelijk om verhuisbedrijven. Ik ben aan het twijfelen om hier ook ontruimingen aan toe te voegen. Ik probeer te onderzoeken wat verstandiger is, dus focussen op verhuizingen of het breder pakken met ook ontruimingen erbij, maar ik krijg hier nog geen antwoord op. Uiteindelijk moeten zoveel mogelijk mensen de website vinden en is het dan beter om je te focussen op één onderdeel of zou het verder geen nadelige gevolgen hebben wanneer je het breder pakt? Ik weet dat veel bedrijven zitten met soortgelijke vraagstukken en ben benieuwd wat jullie visie hierop is. 

 

Alvast heel erg bedankt voor het lezen!

Met vriendelijke groet,

Tim

Link to post
Share on other sites

7 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Dag Tim,

 

Welkom op HL

Wat wil jij met dit plan bereiken?


Succes & Groet, Hans van den Bergh, Horeca- & Recreatie-ondernemer VOF De Witte Boerderij, A.C.T.I.V.E. (Adviseur, Coach, Trainer, Inbrenger Van Expertise) in Marketingmanagement, Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht (Arbeidsrechter.nl)

(Let Op: Mijn reacties als vrijwillig Moderator zijn op basis van toetsing aan de forumregels, als lid zijn deze op persoonlijke titel)

Link to post
Share on other sites
  • 0

Hallo en bedankt voor je reactie,

 

Uiteindelijk wil ik met dit plan bereiken dat mensen die opzoek zijn naar een verhuizer (en dan misschien dus ook naar een ontruimer) via mijn website verschillende aanbiedingen krijgen van bijvoorbeeld 3 verschillende  bedrijven. Deze bedrijven worden uitgezocht uit een lijst van bedrijven die met ons samenwerken en het best passend zijn bij de opdracht van de klant.  Het is hierbij dus heel belangrijk dat de marketing van mijn website goed is en dat ik goed wordt gevonden. Ik ben bang dat wanneer ik het breder pak, dus verhuizingen en ontruimingen, ik de marketing minder effectief kan aanpakken en dit een nadelig effect kan zijn. 

Link to post
Share on other sites
  • 0

 

Niet zo lang twijfelen. Focussen op verhuizers. Mensen ontruimen zich niet zelf, dat gebeurt met hulp  van specialisten zoals deurwaarders en die hebben hun vaste contacten.

 

Je kan je markt verkennen door een aantal interviews uit te voeren met potentiële klanten: waar en hoe vond je je verhuizer?

 

Kun je daarna gaan twijfelen over meubeltransporteurs. :thinking-face:

 

Er zijn trainingen tegen twijfelen!


Zucht...

Link to post
Share on other sites
  • 0
24 minuten geleden, TwaBla zei:

 

Mensen ontruimen zich niet zelf, dat gebeurt met hulp  van specialisten zoals deurwaarders en die hebben hun vaste contacten.

 

 

Daar is absoluut ook een particuliere markt voor. Er zijn nogal wat ouderen die overlijden met een woning vol huisraad en waar de kinders geen zin hebben om zelf alles af te voeren. 


Hans Damen - Insparcom

Strategisch Advies - Verandermanagement - Spreker - Dagvoorzitter - Divemaster

Laatste blogs

Link to post
Share on other sites
  • 0
10 minuten geleden, insparcom zei:

Daar is absoluut ook een particuliere markt voor. Er zijn nogal wat ouderen die overlijden met een woning vol huisraad en waar de kinders geen zin hebben om zelf alles af te voeren. 


Maar die markt wordt wel ook een deel afgedekt door kringloop of 2e-kans winkels die aanbieden (bijna) gratis een woning leeg te maken in ruil voor de meubels en (bruikbare) apparatuur en veel verhuisbedrijven zijn minder geïnteresseerd in het aannemen van ontruimingen omdat ze een heel andere logistiek hebben dan verhuizen.

Die markt lijkt me voor een startende vergelijkingssite niet meteen heel interessant..
Ik zou eerder kiezen voor focus op verhuizingen en dan eerst je plek gaan veroveren in de verhuismarkt en daarna kan je vraaggestuurd gaan differentieren.

Link to post
Share on other sites
  • 0
31 minuten geleden, insparcom zei:

 

Daar is absoluut ook een particuliere markt voor. Er zijn nogal wat ouderen die overlijden met een woning vol huisraad en waar de kinders geen zin hebben om zelf alles af te voeren. 

 

Ook een goede redenering. Maar dan nog zou ik zeggen: begin met het ene segment en beschouw het andere segment als volgende uitbreidingskans. 

 

We hebben hier wel vaker startende online gids-ondernemers voorbij zien komen en toen was de suggestie: bied ze drie maanden of zes maanden een gratis testplaatsing  en schakel daarna over naar een betaalde (uitgebreide) vermelding. In plaats van ze meteen een betaalde vermelding te verkopen - onder valse voorwendselen destijds ook nog eens een keer. Koppel daar blogs met verhuistips en verhuisnieuws aan vast, zodat je voor de zoekmachines ook interessant bent.

 

Het scheelt trouwens wel als je vooraf al enkele SEO ideeën hebt, want je bent niet de enige in deze markt.


Zucht...

Link to post
Share on other sites
  • 0

Neem gerust meerdere activiteiten in je bedrijfsplan op. Als je ervan uitgaat dat activiteit X de bulk van de opbrengsten gaat opbrengen, dan leg je daar in het bedrijfsplan de nadruk op. Van de overige activiteiten neem je dan de aantekening op dat je bedrijf die eventueel ook zou kunnen ondernemen (met eventueel wat noten over wat de kansen en de valkuilen zijn). Diversificatie kan je bedrijf weerbaarder maken; verlies van focus kan het omgekeerde doen.

 

Als je denkt dat 2 of meerdere poten een onvermijdelijk gevolg zijn van wat je gaat doen, behandel dan elk onderdeel gelijkwaardig in je businessplan; wat is de markt voor deze activiteit? Wat denk ik dat ik per activiteit ga omzetten? Enzovoort.


Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 13 leden online en 365 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept