• 0

Geschil over declaratie belastingconsulent

Ik heb een geschil met mijn belastingconsulent.

 

Achtergrond: Voor mijn holding zijn m.i. onterecht vele uren administratie in rekening gebracht.  De holding doet niets anders dan een managementfee ontvangen van de dochtermaatschappij en maandelijks 1 x een salaris uitbetalen.  In rekening gebracht werden "processing purchase and sales invoices" en BTW administratie (de BTW aangifte van de holding deed ik echter zelf). Er zijn geen facturen te verwerken afgezien van de facturen van de belastingconsulent (= geen accountant). Het gaat om ruim 12 uur @ 90 euro.

 

De factuur had ik al betaald met de aantekening dat ik die buitensporig vond. Ik ging er van uit dat er een fout was gemaakt. Echter, men ontkende dat er een fout was gemaakt en weigerde te crediteren. Met de consulent kom ik er dus niet uit.

 

Nu is mijn vraag bestaat er een Geschillencommissie of Arbitragekamer voor Belastingconsulenten ? Of moet ik naar de rechter ?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Op 19-2-2021 om 19:58, logistieke dienstverlening zei:

Mocht je er werk van maken check dan eerst dat je geen abonnementen hebt lopen bij de consulent voor software waar jij van afhankelijk bent. Tevens vooral checken dat er geen fysieke zaken van jou bij de consulent liggen. En checken dat er geen half afgeronde opdrachten bij de consulent uitstaan. Verander mogelijke logins welke de consulent nog heeft.

 

De werkzaamheden voor de jaarstukken en de aangifte vennootschapsbelasting van zowel de holding en de werkmaatschappij (2019) zijn door het kantoor onmiddellijk bevroren, ondanks dat alle facturen zijn voldaan en ondanks mijn herhaalde verzoek deze af te ronden. De werkmaatschappij de diens administratie heeft zelfs helemaal niets met deze zaak uitstaande !  Ook dit is iets wat ik in mijn klacht aan de RB (ik heb inmiddels gezien dat die een op het oog prima regeling hebben) ga meenemen. Het kantoor verzaakt zijn zorgplicht en houdt zich niet aan de afspraken.

 

 Inmiddels heb ik geregeld dat deze werkzaamheden door mijn nieuwe consulent worden afgerond, maar ze moeten wel vanaf nul beginnen omdat alles wordt vastgehouden door de vorige partij. Ook zaken die niets met deze zaak uitstaande hebben.

Link naar reactie
  • 0
55 minuten geleden, CEO-CFO-COO zei:

Er komt of  geen antwoord of iets in de trant van "op dit moment zien we geen reden om tot creditering over te gaan". 

Is dat de reactie tijdens een telefoongesprek of is de communicatie alleen nog via mail/briefwisseling geweest?

 

Persoonlijk contact via de telefoon lijkt me in deze veel effectiever omdat je direct vervolgvragen kunt stellen.

 

 

Link naar reactie
  • 0
22 uur geleden, Rik · zei:

Is dat de reactie tijdens een telefoongesprek of is de communicatie alleen nog via mail/briefwisseling geweest?

 

Persoonlijk contact via de telefoon lijkt me in deze veel effectiever omdat je direct vervolgvragen kunt stellen.

 

 

 

Het contact verliep in eerste instantie per email, ook met het oog op 'alles staat dan zwart op wit'. Ook voorkom je daarmee onduidelijkheden, is alles perfect op een rijtje te zetten  en kun je bijlages toevoegen. Toen response echter langer en langer op zich liet wachten ging ik bellen, maar altijd was het 'u wordt teruggebeld' wat vervolgens niet gebeurde - er kwam weer een emailtje met nietszeggende inhoud.

Link naar reactie
  • 0
Op 21-2-2021 om 09:43, CEO-CFO-COO zei:

De werkzaamheden voor de jaarstukken en de aangifte vennootschapsbelasting van zowel de holding en de werkmaatschappij (2019) zijn door het kantoor onmiddellijk bevroren, ondanks dat alle facturen zijn voldaan en ondanks mijn herhaalde verzoek deze af te ronden. De werkmaatschappij de diens administratie heeft zelfs helemaal niets met deze zaak uitstaande !  Ook dit is iets wat ik in mijn klacht aan de RB (ik heb inmiddels gezien dat die een op het oog prima regeling hebben) ga meenemen. Het kantoor verzaakt zijn zorgplicht en houdt zich niet aan de afspraken.

 

 Inmiddels heb ik geregeld dat deze werkzaamheden door mijn nieuwe consulent worden afgerond, maar ze moeten wel vanaf nul beginnen omdat alles wordt vastgehouden door de vorige partij. Ook zaken die niets met deze zaak uitstaande hebben.

Daar was ik al bang voor.

Speelt er niet ook iets anders?

Want op het moment dat alle facturen vooruit zijn voldaan en er slechts een redelijke vraag wordt gesteld, alle werkzaamheden stopzetten lijkt mij een behoorlijk rigoureuze maatregel. Het lijkt daarom dat er ook andere zaken spelen. Wellicht de manier van communiceren.

 

Je hebt nu wel meer te vorderen, wat de koste bate analyse nu een andere maakt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 279 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.