1. Samen met een partner zijn we een concept gestart. Mijn partner heeft de handelsnaam vastgelegd met de voorspiegeling dat we deze in een toekomstig bedrijf samen gebruiken.
2. We zijn gestart en delen de winst/kosten.
3. Hij heeft gefactureerd. Onduidelijk of hierbij ook de handelsnaam heeft gebruikt. Hij heeft er meerdere.
4. Klink in de kabel. Partner zegt alles op. Geeft aan dat ik alles mag hebben. Echter de registratie blijft staan.
5. Aangezien er in een andere regio nog een partij is met bijna gelijkende handelsnaam besluit ik de merknaam vast te leggen.
5. Nu eist hij dat alles inactief gaat, aangezien het inbreuk maakt op zijn rechten.
Vraag is nu of ik sterk sta met mijn merknaam. De registratie is nog niet afgerond.
Het is onduidelijk of hij ook facturen heeft verzonden op naam van de handelsnaam.
Zelf heb ik voor diensten hierin ook rechtstreeks gefactureerd naar klanten.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
dutchking
dutchking
Wat is sterker. Merkrecht of Handelsnaam?
1. Samen met een partner zijn we een concept gestart. Mijn partner heeft de handelsnaam vastgelegd met de voorspiegeling dat we deze in een toekomstig bedrijf samen gebruiken.
2. We zijn gestart en delen de winst/kosten.
3. Hij heeft gefactureerd. Onduidelijk of hierbij ook de handelsnaam heeft gebruikt. Hij heeft er meerdere.
4. Klink in de kabel. Partner zegt alles op. Geeft aan dat ik alles mag hebben. Echter de registratie blijft staan.
5. Aangezien er in een andere regio nog een partij is met bijna gelijkende handelsnaam besluit ik de merknaam vast te leggen.
5. Nu eist hij dat alles inactief gaat, aangezien het inbreuk maakt op zijn rechten.
Vraag is nu of ik sterk sta met mijn merknaam. De registratie is nog niet afgerond.
Het is onduidelijk of hij ook facturen heeft verzonden op naam van de handelsnaam.
Zelf heb ik voor diensten hierin ook rechtstreeks gefactureerd naar klanten.
Wie staat er sterk?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/72298-is-een-merknaam-of-handelsnaam-sterker/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag