Een vriend van mij wil dat ik morgen de verhuurder een huurprijs betaal.
Maar hij heeft nog geen bank in Nederland. Hij is net verhuisd uit het buitenland.
Hij zei dat hij me geld wil geven. Het zal veel geld zijn. Huurprijs circa 4 maanden. En hij wil dat ik deze huur van mijn Nederlandse bank aan zijn huisbaas betaal.
Moeten we belasting betalen als ik geld van hem ontvang?
Dank u.
[Google Translate]
I am a freelancer in the Netherlands.
A friend of mine wants me to pay the landlord a rent tomorrow.
But he doesn't have a bank in the Netherlands yet. He just moved from abroad.
He said he wants to give me money. It will be a big money. Around 4 month rental fee. And he wants me to pay this rent from my Dutch bank to his landlord.
Do we have to pay taxes if I receive money from him?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Mary ZZP Netherlands
Mary ZZP Netherlands
Ik ben een freelancer in Nederland.
Een vriend van mij wil dat ik morgen de verhuurder een huurprijs betaal.
Maar hij heeft nog geen bank in Nederland. Hij is net verhuisd uit het buitenland.
Hij zei dat hij me geld wil geven. Het zal veel geld zijn. Huurprijs circa 4 maanden. En hij wil dat ik deze huur van mijn Nederlandse bank aan zijn huisbaas betaal.
Moeten we belasting betalen als ik geld van hem ontvang?
Dank u.
[Google Translate]
I am a freelancer in the Netherlands.
A friend of mine wants me to pay the landlord a rent tomorrow.
But he doesn't have a bank in the Netherlands yet. He just moved from abroad.
He said he wants to give me money. It will be a big money. Around 4 month rental fee. And he wants me to pay this rent from my Dutch bank to his landlord.
Do we have to pay taxes if I receive money from him?
Thank you.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/72624-belasting-voor-het-ontvangen-van-geld-van-een-vriend/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
15 antwoorden op deze vraag